Ik wil nog wat toevoegen aan "doseren",en dat is"levelen",dat houd in dat je je apparatuur in bandverband maar ook als instrument op zich ,kwa geluids
level goed afsteld.
Hoe vaak ik als g-tech niet heb meegemaakt dat bvb een keyboard-speler als hij van geluidje veranderd opeens een oorverdovend level uitstuurd of (bas) gitaristen die een effect pedaaltje indrukken waarbij hetzelfde gebeurd. Een beetje volume verschil is soms ok,vooral bij solo's, maar soms is er weinig
nagedacht (zeker als je over een pa speelt)over de enorme volume verschillen die sommige "lui"uitsturen.
Heeeeeeel irritant.
Wat nodig om op te treden
Re: Wat nodig om op te treden
Feeling the groove is everything.
Re: Wat nodig om op te treden
Daar heb je toch die dbx dingen voor?
C'est la retorique qui fait la musique
Re: Wat nodig om op te treden
Als er word bedoelt dat je dit met compressors of limiters wel even oplost heb je toch niet veel "kaas"gegeten van geluidstechniek buiten het feit dat je als
g-tech soms ingehuurd bent en vaak die bandjes helemaal niet kent en je toch niet klakkeloos maar overal compressors of limiters gaat opzetten.
Een "goed"geluid begint natuurlijk ten eerste bij de band/muzikant zelf.
(even voor de duidelijkheid; ook compressors en limiters moet je afstellen,dat is lastig als je niet precies weet wat je kan verwachten)
g-tech soms ingehuurd bent en vaak die bandjes helemaal niet kent en je toch niet klakkeloos maar overal compressors of limiters gaat opzetten.
Een "goed"geluid begint natuurlijk ten eerste bij de band/muzikant zelf.
(even voor de duidelijkheid; ook compressors en limiters moet je afstellen,dat is lastig als je niet precies weet wat je kan verwachten)
Feeling the groove is everything.
Re: Wat nodig om op te treden
Ik bedoelde het als grapje maar ook serieus. Heb genoeg geluidsjongens gezien die de compressors als beveiliging gebruiken.
C'est la retorique qui fait la musique
Re: Wat nodig om op te treden
Ja ok,maar beveiliging is wat anders dan een "goed"geluid hebben.
Feeling the groove is everything.
Re: Wat nodig om op te treden
Dat is zo, maar het heeft alles met je verwachtingen te maken. Als je een beginnersbandje staat te mixen heb je te maken met bijbehorende problemen, zoals dit...
C'est la retorique qui fait la musique
Re: Wat nodig om op te treden
Dat vind ik een goede opmerking van je,maar andersom is dat verwachtings patroon er ook wel,dat een g-tech bepaalde dingen misschien wel recht kan trekken of zelfs beter kan maken,wat ook niet echt realistisch is.
Ik erken ook wel dat een g-tech dingen kan "verknallen" maar een slechte g-bron beter maken is toch een heel lastig iets en zeker in een live situatie
vicieuze cirkel is hier wel op zijn plaats.
Ik erken ook wel dat een g-tech dingen kan "verknallen" maar een slechte g-bron beter maken is toch een heel lastig iets en zeker in een live situatie
vicieuze cirkel is hier wel op zijn plaats.
Feeling the groove is everything.