Wat nodig om op te treden

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Rieno »

Het is van beide kanten vaak gemakzucht..het is voor hun een gekloot om het weg te halen en voor mij een gekloot om het mee te nemen. Dus dan maar spelen op wat er staat. Maar ik belde wel altijd van te voren om te vragen wat er precies zou staan en besloot dan wat ik er mee zou doen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14250
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door gilles »

Rieno schreef: 11 jun 2018, 20:56 Het is van beide kanten vaak gemakzucht..het is voor hun een gekloot om het weg te halen en voor mij een gekloot om het mee te nemen. Dus dan maar spelen op wat er staat. Maar ik belde wel altijd van te voren om te vragen wat er precies zou staan en besloot dan wat ik er mee zou doen.
Dat dus. En als besloten wordt dat er een andere stack komt te staan dan de mijne, zie ik er het positieve van in. Dan kan ik dus eens iets anders bepotele :wink:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Strabel »

Heeft niks van doen met gemakzucht en wie bepaalt dan wat er komt te staan?
Als technicus heb ik er ook geen moeite mee,DI overprikken.fluitje van een cent toch.
Zekerheid/betrouwbaarheid zijn de 1e dingen die bij mij opkomen.
Gedoe/gesjouw? alles is superlicht tegenwoordig. WATJES. :wink:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Rieno »

Het was voor mij zeker gemakzucht...in die tijd sleepte ik met met ongeveer 150kg aan versterking :) Dat liet ik op den duur toch maar liever thuis. Meestal zijn de zalen waar al een backline aanwezig is redelijk vasthoudend, heb ik gemerkt...het zal ook wel een stukje controle over het geheel zijn.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Strabel »

Haha,ja ik snap het wel,maar probeer toch het "anarchistische"denken weer een beetje boven te halen,alles is al zo geregelt. :?
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door AmericanIdiot »

Achja, mij is weleens beloofd dat er een Hartke basinstallatie zou staan. Ik denk, niks mis mee. Zelf ook jaren over gespeeld...kom ik daar staat er een lullig oefencombotje.

Dat in combinatie met een luide rockband wordt 'm echt niet. DI kenden ze daar ook niet, gewoon lekker de line-out (als tap van de eindtrap) naar de FOH. K@tgeluid gegarandeerd, lekker vervormen.

Dat was dus echt de laatste keer dat ik zulke 'beloftes' nog serieus neem.

Kortom, zorg dat je zelf wat bij je hebt. Beter mee verlegen als om verlegen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22162
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door RUIS »

'Hier is het stopcontact'. En dat was dan de gehele uitleg over de voorzieningen die wij met de band altijd kregen. En stopcontact was dan inderdaad enkelvoud. Daar ging de hele backline, de zanginstallatie en de monitors dan op. En als we echt zin hadden ook nog een stuk of wat lampen.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Strabel »

Haha ,ja iedereen heeft wel eens zoiets meegemaakt.
Ik heb ooit eens de "raggende mannen"in "ned 3"(Rijswijk geloof ik) monitor-mix gedaan.
Deze gasten waren slim/link ,altijd een voorprogramma,hoefden ze zelf geen backline mee te nemen.
In dit geval was dat de opkomende band"Burma shave" .
Deze bassist had net nieuw uit de doos een Mesa boogie buizenbak (400w). 1x15' + 4x12" .
Komen de "mannen" om 19.30 aangekakt, lopen het podium op ,en ik overdrijf niet, ALLES ging op 10!
Ik heb nog nooit een "aankomende band "zo angstig zien kijken.
Zelfs mijn chef,die de zaal deed, want ook de geluidsman van de R-mannen zette alles vol open (2x4kw)
Toen "mijn"chef er iets over zei ,antwoordde de "geluids"man; Je bent toch wel goed verzekert. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Strabel op 11 jun 2018, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Rieno »

Tegenwoordig versleep ik eenzelfde kiloWatt mee van nog geen 30kg, dus nu zou ik veel sneller zelf iets meenemen.

En altijd altijd altijd typenummer vragen van het spul dat er staat..dat heeft regelmatig optredens gered toentertijd; combootjes te over idd onder het mom van "ja, een gitaarversterker van 25W gaat ook al vreselijk hard!!~1!"
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Strabel »

Ben eigenlijk wel benieuwd of iedereen hier toelaat dat ze op jouw installatie spelen ?
Bij mij is dat alleen bij mensen die ik ken of dat ik er goed vertrouwen in heb dat iemand "verstandig" omgaat met mijn spullen.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door dr. Bassvibes »

Strabel schreef: 11 jun 2018, 22:21 Ben eigenlijk wel benieuwd of iedereen hier toelaat dat ze op jouw installatie spelen ?
Bij mij is dat alleen bij mensen die ik ken of dat ik er goed vertrouwen in heb dat iemand "verstandig" omgaat met mijn spullen.
Exact dat ja.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Rieno »

Bij mij was het afhankelijk van of en hoe er gevraagd werd of het OK is. Als er ongevraagd vanuit gegaan werd, dan ging ie uit. En als tijdens het gesprek dat volgde na de vraag (ik had wel een paar 'handige' vragen) bleek dat het een idioot was, ging ie ook uit. Maar verder ben ik redelijk meegaand :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door BassAgent »

Strabel schreef: 11 jun 2018, 22:21 Ben eigenlijk wel benieuwd of iedereen hier toelaat dat ze op jouw installatie spelen ?
Bij mij is dat alleen bij mensen die ik ken of dat ik er goed vertrouwen in heb dat iemand "verstandig" omgaat met mijn spullen.
Alleen mensen die ik ken. Ik heb al te vaak met bv. drummers gezien dat mensen bekkens verkeerd raakte, half door snarevellen heen ging... De bassist van m'n reggaebandje gebruikt mijn speakers nog wel eens maar hij speelt zelf ook Eich en ik ken 'm heel goed. Verder: nooit. Al helemaal m'n bassen niet. Wel eens gedaan en het voelt echt smerig.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Sjtevel 1984 »

Bassen stel ik alleen in nood beschikbaar. Is pas een keer voorgekomen, en was bij iemand die ik vertrouwde.
Cabinetten doe ik niet moeilijk over, dan kan iedereen zijn eigen top meenemen. Bij mijn versterker houd ik een oogje in het zeil. Mochten ze rare dingen gaan doen, gaat de top direct uit en de auto in. Ook dit heeft maar een keer plaatsgevonden, maar de rest van haar (!) band gaf mij gelijk.
Over het algemeen gaat iedereen wel netjes om met elkaars spullen, een uitzondering daar gelaten....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door phoerd »

Twee weken geleden gespeeld waar er ook een backline stond. Alleen bas meegenomen. De backline qua basversterking was een Harley Benton versterker :) en van de zangknstalatie was er nog maar 1 box die het deed. Gelukkig kon de trompetist nog even wat topjes halen voor het zaalgeluid. Verder had ik als ik het had geweten misschien wel een van m'n eigen versterkers meegenomen, aan de andere kant, hij deed het en kon hard genoeg om met de drums mee te kunnen.
Als het even kan neem ik tegenwoordig zo min mogelijk mee. Met een trio waar ik in speel gaat alles over de mengtafel. Enkel twee topjes en monitoring via bedraad in-ear. Bas zit nog een Eden WTDI tussen, maar dat is het dan ook. Uitladen tot het kunnen beginnen met de eerste set kost tegenwoordig ongeveer een kwartier. Hetzelfde voor het afbouwen.
Plaats reactie