Wat nodig om op te treden

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Sjtevel 1984 »

In principe kan ik tegenwoordig ook makkelijk wegkomen met alleen bas en mijn pedalenplankje, mits ik kan inprikken op de PA. Alleen is die druk in je rug wel heel erg lekker....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door BassAgent »

En als je niet op in-ears speelt moet je wel héle goeie monitoren hebben om fijn podiumgeluid te hebben, anders hoor je alleen maar mid. Ik heb m'n speakers meestal mee voor persoonlijke monitor en voor de band.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Neo Land »

Ben als de dood dat er iets stuk gaat en ik niet verder kan, kortom 2 bassen, 2 versterkers en een di (voor het geval de cabinetten het begeven).
En altijd eigen spullen en liever niet delen, te veel meegemaakt.

Meerdere bands over mijn spullen en toen ik er niet bij was een speaker opgeblazen (en de veroorzaker gevlogen).
Of een half uur voor het optreden de vraag “iedereen kan wel over jouw spullen hé” ? Ik weigerde dat men over mijn versterker kon spelen en toen ik één van de andere bassisten uit moest leggen dat je je basgitaar niet in de speakeringang van de luidsprekerkast kan stoppen was ik er volledig klaar mee.

Maar ook als er al iets staat, is het af en toe ruk, in Winston Kingdom over een speakerkast met één opgeblazen speaker moeten spelen. Daar gaat na 5 minuten ook de lol vanaf.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Rob66 »

Ik dacht dat ik alle voordelen voor in-ear spelen wel kende maar er is er dus weer een bij gekomen hahaha
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Strabel »

Rob66 schreef: 13 jun 2018, 12:17 Ik dacht dat ik alle voordelen voor in-ear spelen wel kende maar er is er dus weer een bij gekomen hahaha
Maar hoe doe je dat bvb in de kroeg?
Ook geen backline. Alles over de zanginstallatie ?
Of hebben jullie altijd een PA (volledig fullrange) installatie bij jullie?
In Ear is mooi , maar voor niet al te grootte zaaltjes/cafe's weet ik niet of dit gaat werken?
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Rob66 »

Strabel schreef: 13 jun 2018, 15:59
Rob66 schreef: 13 jun 2018, 12:17 Ik dacht dat ik alle voordelen voor in-ear spelen wel kende maar er is er dus weer een bij gekomen hahaha
Maar hoe doe je dat bvb in de kroeg?
Ook geen backline. Alles over de zanginstallatie ?
Of hebben jullie altijd een PA (volledig fullrange) installatie bij jullie?
In Ear is mooi , maar voor niet al te grootte zaaltjes/cafe's weet ik niet of dit gaat werken?
Dat toch wel, geen backline, gewoon met IEM
One installatie bestaat uit een 10U flightcase met digitale mixer, versterker en IEM transmitters en twee 15" P.a. boxen.
Onze vorige drummer had een Roland electronisch drumstel. De huidige voorlopig met een akoustische met micro's.
Het FOH geluid wordt door de geluidsvrouw gedaan. En als er al een P.A. staat dan krijgen ze twee lijntjes van onze mixer.
Werkt prima. Geen gesleep meer, je bent zo klaar met opbouwen. Neemt weinig ruimte in wat in (kleine) kroegjes juist een voordeel is. Al komen we daar (nog) niet veel, zijn meestal wat grotere podia.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Joreeeen »

Zelfde hier, wij hebben een flightcase met 2 analoge 8 kanaals splitterboxen, die naar een patchbay gaat voor de FOH en de andere kant gaat in onze digitale mixer. Spelen allemaal op Kemper, heel consistent! :) Kleine kroeg of groot podium, altijd dezelfde installatie mee ENKEL voor onze in ears!
Dingwall / Sandberg / Quad Cortex
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door AmericanIdiot »

Als je veel optreedt is in-ear natuurlijk een mooi stuk gereedschap.

Voor die af en toe spelers (ben ik er inmiddels ook 1 van) vertrouw ik het liefst op mijn eigen setje. Ik weet wat ik eraan heb en geloof me, er is niets zo frustrerend als je op iets onbekends moet spelen dat ook nog gaar is. Je hoort het halve optreden niks en wat je wel hoort is ruk.

Je moet muziek kunnen maken en niet bezig zijn met gekloot daaromheen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door dr. Bassvibes »

Wat een hoop praktische mensen hier, mijn god... Ik word helemaal gelukkig van mijn brullende Bassman uit 1972 achter me, alleen het uitzicht op die stapel al. Daarom neem ik het gesleep voor lief!
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Rob66 »

Misschien is dit een idee: je stack laten afdrukken op een roll-on standee :mrgreen:
Afbeelding
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Rob66 »

Joreeeen schreef: 13 jun 2018, 19:44 Zelfde hier, wij hebben een flightcase met 2 analoge 8 kanaals splitterboxen, die naar een patchbay gaat voor de FOH en de andere kant gaat in onze digitale mixer. Spelen allemaal op Kemper, heel consistent! :) Kleine kroeg of groot podium, altijd dezelfde installatie mee ENKEL voor onze in ears!
De splitterboxen zijn dus o.a. om alle kanalen apart aan te kunnen bieden aan de FOH tafel? Hebben jullie een eigen geluidstechniker of de techniker van die betreffende zaal?
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Joreeeen »

Rob66 schreef: 14 jun 2018, 13:23
Joreeeen schreef: 13 jun 2018, 19:44 Zelfde hier, wij hebben een flightcase met 2 analoge 8 kanaals splitterboxen, die naar een patchbay gaat voor de FOH en de andere kant gaat in onze digitale mixer. Spelen allemaal op Kemper, heel consistent! :) Kleine kroeg of groot podium, altijd dezelfde installatie mee ENKEL voor onze in ears!
De splitterboxen zijn dus o.a. om alle kanalen apart aan te kunnen bieden aan de FOH tafel? Hebben jullie een eigen geluidstechniker of de techniker van die betreffende zaal?
Inderdaad, 1 kant van de splitter (de 'thru') gaat via een patchbay naar de FOH, de 'transformed' kant gaat in onze digitale mixer. Wij hebben een eigen technieker, maar die gaat niet altijd mee. Als hij mee gaat is het voor het zaalgeluid te regelen. In ears staan vrij goed meestal :)
Dingwall / Sandberg / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Sjtevel 1984 »

dr. Bassvibes schreef: 14 jun 2018, 09:37 Wat een hoop praktische mensen hier, mijn god... Ik word helemaal gelukkig van mijn brullende Bassman uit 1972 achter me, alleen het uitzicht op die stapel al. Daarom neem ik het gesleep voor lief!
Geen speld tussen te krijgen. Ik neem ook altijd mijn zooi mee.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Green Goblin »

Jullie rijden zeker geen 2-persoons cabrio ;-P
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Wat nodig om op te treden

Bericht door Sjtevel 1984 »

Green Goblin schreef: 14 jun 2018, 18:49 Jullie rijden zeker geen 2-persoons cabrio ;-P
Nope:
8068AF0F-A5AC-4413-B63E-3CC0E00AC73D.jpeg
8068AF0F-A5AC-4413-B63E-3CC0E00AC73D.jpeg (2.64 MiB) 1120 keer bekeken
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie