Alternatieven voor een JamHub?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Alternatieven voor een JamHub?

Bericht door Rob66 »

Sjtevel 1984 schreef: 29 jul 2018, 09:37
Rob66 schreef: 22 jul 2018, 22:03 Behringer P1 bodypacks
Voor deze heb je dus twee aux uitgangen nodig voor een stereomix als ik het goed begrijp? Of werken jullie met mono mixes? En zo ja: hoe bevalt dat?
Klopt, voor stereo heb je twee uitgangen nodig. Op een Xair 18 zitten er maar zes dus dat gaat niet met zes man in de band. Ik heb dus een mono signaal en dat bevalt mij en de rest van de band prima. Op de P1 gebruik je een xlr en zet je de mono knop aan. IEM is ff wennen in het begin maar als je het eenmaal hebt dan wil je niet meer anders, zoveel meer voordelen dan nadelen.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Alternatieven voor een JamHub?

Bericht door phoerd »

De phones uitgangen op die zoom van de vorige pagina zijn wel stereo denk ik. Als die verder voldoet aan je wensen dan zou daarmee een stereomix wel mogelijk zijn voor meerdere personen.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Alternatieven voor een JamHub?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Klopt, dat had ik al gecheckt! Ik ben nu aan het twijfelen tussen de Zoom livetrack L12 en de soundcraft UI16 met 4 bodypacks.

De zoom heeft als voordeel stereo uitgangen, maar kan daarentegen de 48V alleen per 4 kanalen aansturen.

De soundcraft heeft maar 4 aux uitgangen, uitbreidbaar naar 6 door de koptelefoon uitgang aux te maken. Samen met nog de master out zou je dus 4 stereo mixes kunnen maken.

De zoom is heel simpel, de soundcraft wat uitgebreider. Twijfel, twijfel, twijfel....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Alternatieven voor een JamHub?

Bericht door phoerd »

Ik vraag me af of je bij de soundcraft een afzonderlijke mix kunt maken voor elke headphone-out of dat deze enkel de master-output weergeven. Zou je even moeten checken in de manual. Verder moet je bedenken of je wel of niet besturing via een app wil.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Alternatieven voor een JamHub?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ja dat kan! De 4 auxes (en nog de 2 koptelefoonuitgangen die dienst kunnen doen als twee auxes) kunnen elk een eigen monitormix weergeven. De masters kunnen ook nog een eigen mix. Uiteindelijk zou het met de UI24R net wat makkelijker gaan, met 8 auxes, maar ik vind het prijsverschil (meer als het dubbele!) te groot.

App vs hands-on moet ik me nog over bedenken. De extra mogelijkheden zijn te gek, maar ik denk dat ik alles met de computer zal aansturen in plaats van ieder zijn eigen mix zelf te laten aanpassen. Dan zijn we straks helemaal niet meer bezig met repeteren.... :facepalm:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Alternatieven voor een JamHub?

Bericht door Digidesign »

Wij hebben drie gitaristen en in een mono mix is het sowieso gauw een brei. Wanneer je de instrumenten in het stereobeeld een plekje kunt geven wil je echt niet meer anders op je oortjes. Spaar nog even door en ga echt voor de UI24.

Er is een superactieve groep op Facebook en op YouTube staan ook allerlei how to's. Ik denk dat wanneer je de More of Me functie gebruikt je juist meer aan spelen toe komt ipv zelf alles regelen.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Alternatieven voor een JamHub?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Digidesign schreef: 31 jul 2018, 01:30 Wanneer je de instrumenten in het stereobeeld een plekje kunt geven wil je echt niet meer anders op je oortjes. Spaar nog even door en ga echt voor de UI24.
Zie hierboven, je kan 4 stereo mixes uit de UI16 krijgen.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Alternatieven voor een JamHub?

Bericht door Digidesign »

Op marktplaats staat ook nog een analoge monitor tafel. https://link.marktplaats.nl/m1300941451
19 inch, 16 inputs, 12 outputs. Voordeel is dat je geen splitbox meer nodig hebt om af te takken naar de PA. Dus zo het podium op met je ingestelde (stereo) mix. Nadeel: je hebt geen galmpje, compressor, of andere processing op je monitormix.

De eerder genoemde Zoom LiveTrak L-20 ziet er ook leuk uit, hier heb ik geen ervaring mee.

De UI16 is ook een leuke tafel hoor! Je leest nog wel wat verbindingsproblemen maar dit is op te lossen met een goed extern Access Point (wifi) Onze geluidsman gebruikt de UI16 nog steeds tot volle tevredenheid. De preamps van de UI24 zouden iets beter zijn, multitracken is hiermee mogelijk en het direct aansluiten van een touchscreen display. Dit gaat niet op de UI16.

Wil je een oplossing om flexibel te zijn op ieder podium dan kan analoog nog steeds de beste keuze zijn en heb je meer aan een monitor tafel.
Haico

Re: Alternatieven voor een JamHub?

Bericht door Haico »

Geen galm/comp? Daar heb je toch inserts voor?

Monitor tafel + koptelefoonversterker. Lijkt mij de verstandigste oplossing. Ben je voor de helft van het budget klaar. Analoog. Geen gezeik met apps en computers. Keep It Simple Stupid.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Alternatieven voor een JamHub?

Bericht door Strabel »

qsc touchmix 16 = wel een van de digitale mengtafels die iedergeval voldoende uitgangen heeft en ook met appz te bedienen. 2e hands al gezien voor €700,-.
Ook een berg effecten en andere mogelijkheden ingebouwd.
https://fr.audiofanzine.com/console-num ... -annonces/
Edit; Je kan zelfs bedraad I.E.M. aansturen.
Feeling the groove is everything.
Plaats reactie