Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Strabel »

Tjezus,en ik maar denken dat het over nep elixir snaren ging. :?
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Unlord »

Kop uit je kont halen, @Strabel! Er zit een hele wereld vol diepgang verborgen onder een setje nepsnaren ;)
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Strabel »

Jij denkt iets teveel ,plus teveel aannames.
Ik vind je wel heel filosofisch voor zo n simpele vraag.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Unlord »

Je bent volledig vrij mijn welgemeende ironische responses te negeren. Wel leuk om te lezen dat je aanneemt dat ik teveel denk in dezelfde zin als waarmee je mij van teveel aannames beticht. Dat laatste is een aanname natuurlijk, want uit platte tekst kan ik je emoties niet klip en klaar opmaken. Ik hoop echter dat je het goed bedoelt. Nee, ik neem het aan.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Strabel »

Goed advies; Ik ga nu negeren. :)
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door AmericanIdiot »

Ik heb een nep Samsung accu voor mijn tablet gekocht bij Alixp. Tsjesus, niet van echt te onderscheiden, werkelijk. Enkel het made in China verraad de nep, Samsung laat niks in China maken. Ding presteert als origineel en is nog niet in brand gevlogen. Dat soort spul kunnen ze heel goed in China.

Bassnaren, tja dat zal nog wel even duren. Net als gitaren...de Japanners is het uiteindelijk ook gelukt dus wie weet.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Erelid »

Zijn er serieus nog steeds mensen die dit soort "aanbiedingen" serieus overwegen?....
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Hagen »

Unlord schreef: 07 aug 2018, 14:19

@SpcMnk, natuurlijk zijn de zaken altijd genuanceerder, vooral in vergelijking met hoe ik ze formuleer. Het gaat me echter om het punt. In ons land zijn Bol.com en Coolblue óók schuldig aan het fenomeen verwaarlozing van de maatschappij. Ze bieden producten aan die weliswaar kwalitatief aan een zekere norm voldoen (al is dat bij zaken als Bol en Amazon overigens zeer de vraag), maar ook heel makkelijk te verkrijgen. Ze laten ons lonken naar al die mooie troep die we eigenlijk niet nodig hebben..
[/quote]

Als dit een genuanceerde mening is .. :facepalm:
We kochten al veel meer luxe goederen voordat Amazon en Coolblue bestonden. Daar is dus geen trend onstaan. Het nadeel van grote onlinewinkels volgens mij is dat orderrunners en bezorgers bijna slavenwerk doen om de prijzen concurrerend te houden.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Unlord »

Klopt. Ik denk nog met veel weemoed terug aan Ter Meulen. Met de komst van internet is het echter in een versnelling geraakt. Onbeperkte vitrineruimte!

Waar mij betreft is het probleem dat je soms kwaliteit niet meer van rommel kunt onderscheiden. Zie het dilemma van de topic starter. Is het spul uit China nu wel of niet goed? De ene heeft een geweldige ervaring, de ander heeft zijn aankoop dezelfde dag nog in de prullenbak moeten gooien. En als het een beetje goed is, dan maakt het niet meer zoveel uit, want je gooit je aankoop na een tijdje toch weer weg omdat er een nieuwe versie uitkomt of omdat een vervangend exemplaar gewoon goedkoop is. Bassnaren sowieso, maar een telefoon wordt door de meeste mensen korter gebruikt dan dat ik met een setje bassnaren doe.

Moraal van mijn verhaal is in elk geval: wees bewust van wat je koopt en als het niet goed voelt, koop het dan niet. Je red we niet alleen jezelf mee, maar waarschijnlijk ook de wereld op de langere termijn.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door AmericanIdiot »

Neckermann, Kijkshop ach in de jaren 80 kochten we ook al meuk uit het verre oosten. Elke radio, walkman, batterijlader of quartz horloge kwam toen uit Taiwan. Wat dat betreft niks nieuws...
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Unlord »

Ach ja, da's waar ook. De VOC haalde eeuwen terug ook al zout en specerijen uit het verre Oosten. En Nederland heeft lange tijd een unieke handelsrelatie met Japan gehad om met hen meuk uit te wisselen. Of nee, geen meuk natuurlijk. De 3 wijzen kwamen ook uit het Oosten en namen schatten mee. Dus we moeten gewoon niet zaniken.

Omdat het er toch altijd al was, geeft het niet dat het er nog is. Slavenarbeid was er destijds in alle openheid. Nu staat er in elk geval een fabrieksmuur om die uitgebuite mensen heen zodat we ze niet hoeven te zien. Alles wat kapot gaat, gooi je zonder consequenties weg. We zijn immers keien in opruimen en recyclen.

Ik neem al mijn woorden terug.



En voor de mensen die mij wat beter kennen... :wink:
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door Jerry »

AmericanIdiot schreef: 09 aug 2018, 17:14 Neckermann, Kijkshop ach in de jaren 80 kochten we ook al meuk uit het verre oosten. Elke radio, walkman, batterijlader of quartz horloge kwam toen uit Taiwan. Wat dat betreft niks nieuws...
Alles komt tegenwoordig uit het verre oosten, de kunst is om de meuk van de fatsoenlijke producten te onderscheiden. Een hele makkelijke is "staat er een bekend merk op", een set snaren van Merk X voor een kwart of minder van de prijs is too good to be true.

Ik heb laatst een setje bass humbuckers besteld via AliExpress, merkloos, prima dingen, goed geluid, geen ruis, dirt cheap. De truc is heel kritisch zijn over wat je bestelt en realiseer je dat aan elke bestelling een risico kleeft.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door aap »

Ik wilde laatst voor de Nintendo 2ds een hoes kopen. Via Ali 3 euro en besteld, maar omdat het verzenden te lang duurde via BOL.COM ook een gelijkende hoes gekocht voor 16,99. Na de vakantie was de hoes van ALI er en dat was dezelfde hoes als van bol.com.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Ervaringen Wish.com elixir snaren voor 12 euro ?

Bericht door AmericanIdiot »

:) ik heb ook al meerdere elektronica besteld die hier voor het 4-7 voudige verkocht wordt. Exact dezelfde spulletjes. Laatst nog een pedaaltje, screamer kloon voor 18 euro incl. verzenden...ding doet het fantastisch. Je moet af en toe wat durven te kopen, voor die kleine bedragen kun je weleens een gok wagen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie