Gitaarriemen

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Gitaarriemen

Bericht door CaptainSlow »

LeftyJ schreef: 03 apr 2019, 08:30 Om 1 cm? :|
Dat scheelt maar millimeters voor hoe hoog je bas hangt.
ja, 5 mm waarschijnlijk.

Maar ik heb dan dus geen stelbereik naar 2 kanten als het eens een keertje hoger of lager moet.
Of een te lange riem die alleen maar langer kan, of een te korte riem die...

Dus ik wil een medium riem.

Is wel een klassieke fout in configuratiebereiken.
Beetje vergelijkbaar met de tunnel waar ze om de 100 meter een brandslang met 50 meter bereik geinstalleerd hadden....
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Re: Gitaarriemen

Bericht door Kaasbaas »

Ik heb een aantal verschillende bassen met allemaal een ander soort strap. Deze stel ik dan in hoogte zodat het het meest confortabel is. Nu viel het me op dat ik al mn bassen op een andere hoogte bespeel.
Ben ik de enige of hebben jullie ook de riemen op verschillende hoogtes? En is het dan afhankelijk van de vorm van de body, aantal snaren op t ding of voor welke muziek je de bas gebruikt?
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Gitaarriemen

Bericht door berth »

Mono
Gebruikersavatar
Soul
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 sep 2015, 23:55

Re: Gitaarriemen

Bericht door Soul »

Waar kan je dergelijke schouderstukken vinden ?
Hierbij wat vergelijkbare dingen voor te schuiven over een riem van een draagtas voor een laptop (zit daar vaak standaard bij, maar zijn voor een riem van slechts een paar cm breed).

Maar bestaat ook zoiets om te schuiven over een basriem ?
Met een vulling (want dat is de reden, de riem drukt net iets te hard op de schouder) en breed genoeg zodat je dit rond een riem, die 6 à 7 cm breed is, kan schuiven ?
Bijlagen
comp.jpg
comp.jpg (58 KiB) 471 keer bekeken

Groetjes,

Soul
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Gitaarriemen

Bericht door Peachabell »

Afbeelding

Höfner heeft wat de 'dog leash strap' genoemd wordt. Daar zit een verschuifbaar schouderstuk in.

Afbeelding
Maar die zijn eigenlijk speciaal om om de nek/body van hollowbody's te slingeren,
zodat er geen pin in de hals geschroefd hoeft te worden.
Die er standaard bij de Duitse modellen ook niet in zit.
Laatst gewijzigd door Peachabell op 27 sep 2020, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
www1702
Berichten: 1427
Lid geworden op: 29 dec 2018, 12:06

Re: Gitaarriemen

Bericht door www1702 »

A shim a day keeps the fret buzz away... Proud Hondo owner... :koffie: This is the Way, oh no, this is the P... Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze...
Plaats reactie