Mixer's

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cobraman
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2018, 14:25

Mixer's

Bericht door Cobraman »

Hoi,

Ik heb een vraag, ik speel nu een half jaartje bas en ik moet zeggen dat ik het aardig onder de knie begin te krijgen (speel ongeveer 1 ½ uur per dag). nu wil ik graag een mixer waarop ik mijn bas en die van een vriend aansluiten maar ook MP3's afspelen en eventueel opnemen.

Ik zie van alles voorbij komen van yamaha, behringer tot Dap maar ik weet niet wat ik zou moeten aanschaffen.

Iemand tips?

Tnx.
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Mixer's

Bericht door ejp »

Hi

Ikzelf gebruik de kleinste en goedkoopste van Behringer..
Meerdere kanalen. Line out en koptelefoon out.
Prima ding!!

Ej
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Mixer's

Bericht door JohnBoy »

+1 voor Behringer, heb zelf ook een klein paneeltje om te oefenen en op te nemen. Kan een kraakje in komen, is geen topkwaliteit natuurlijk maar het prijskaartje is er ook naar.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Mixer's

Bericht door basloze fret »

Je zou eens kunnen kijken naar Phonic. De AM 125 bijvoorbeeld. 65 euro. Een prima ding. Net wat beter dan Behringer bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Mixer's

Bericht door JohnBoy »

Die lijkt sprekend op mijn Behringer maar dan duidelijk meer mogelijkheden. Voor ongeveer dezelfde prijs! Goeie optie lijkt me.
C'est la retorique qui fait la musique
Haico

Re: Mixer's

Bericht door Haico »

Daar wil je écht wel een DI bij.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Mixer's

Bericht door CaptainSlow »

Ik ben ook op zoek naar een mixer, maar dan met audio-interface.

Bij Behringer blijf ik dit keer weg: ik heb verschillende spullen van Behringer en af en toe zitten er echte pareltjes bij.
Ik heb bijv. een UCA202, een prima geluidskaart qua hardware, maarja, die doet het op de ene windows 10 computer wel, en de andere niet. Drivers moet je dan weer via-via zien te vinden, staan niet op de website.
Je moet er geluk mee hebben, (of: geen pech) anders heb je weer een hoop gedoe.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Cobraman
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2018, 14:25

Re: Mixer's

Bericht door Cobraman »

En mixers met een ingebouwde mp3 spelers? of is een line-in voldoende?
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Mixer's

Bericht door rich13 »

Met line in kan je er elk apparaat aan hangen dat je wil. Ook ik heb een behringer mixertje, de kleine simpele, die prima voldoet. Die prik ik in een inerface die ik aan de laptop hang.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Mixer's

Bericht door CaptainSlow »

ik had deze gekocht:

Afbeelding

Audio interface, gericht op de vloggers, met daarbij een hele serie varianten van in- en uitgangen.
De doc's van de Yamaha waren keurig, netjes alles gespecificeerd, specs prima in orde en goed blokschema van het unit. 4,5 sterren reviews, en dat voor 133 euries.

What could go wrong?

Nou, ruis dus.

Vanaf standje 6 ("op 1 uur") hoor ik ruis (USB in op 10).WTF, hoe kan dat nou?
De gespecte signaal-ruis verhouding zijn orde 100 db, zou goed genoeg moeten zijn.

Ook bij USB level instelling hoor je de ruis inkomen. Als ik naar THD specs kijk is de waarde wel goed, maar andere audio interfaces hebben toch wat betere waardes. Schijnbaar toch op de opamps bezuinigd.

Balen, ik had dit niet van Yamaha verwacht. Deze gaat weer terug.

Check dus de specs, check de reviews, maar gebruik vooral ook je oren.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Mixer's

Bericht door CaptainSlow »

Het heeft even geduurd, maar ik heb uiteindelijk een Audient iD4 gekocht:

Afbeelding

Het is een fraai ding: klinkt goed, keuze werd mede bepaald door de headphone out kwaliteit: Die is prima. Zelfs 2 headphone outputs: Tja, waar heb je dat nou voor nodig? Maar al de eerste dag stonden we met z'n tweeen muziek te luisteren. :) Leuk dus, en echt handig als je toevallig koptelefoons aan het vergelijken bent.

Ding voelt goed en solide aan. Werking is best wel logisch, "onderwater" volledig digitaal, volumeknop is een encoder.
Er is geen aparte volumeknop/instelling voor de headphone, kan een gemis zijn. Er is een mute knop voor de monitoren.

Aantal ingangen is beperkt: 1x mic, 1x high gain voor de bas. Dit is het instapmodel, voor een 2e bas moet je een modelletje hoger aanschaffen.
Ik zat nog te dubben tussen Audient en M-Audio. M-Audio is goedkoper/uitgebreider en krijgt ook goede reviews wat betreft geluidskwaliteit, maar daar waren de reviews heel wisselend over de driver kwaliteit.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Plaats reactie