Fake bassist/band?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Strabel »

LeftyJ schreef: 07 okt 2018, 10:18 En in dit filmpje is het de baspartij waar je vraagtekens bij hebt? En niet gelijk vanaf minuut 1 hoe Maurice zo nonchalant die thumb piano bespeelt en bij de microfoon weg draait zonder dat het geluid anders wordt of je foute noten hoort? :wink:
Nou nee,de hele band :lol:
1 ding moet ik ze na geven,het is wel de beste fake band als ze dit al vanaf het begin af aan al doen. :D
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Fake bassist/band?

Bericht door basloze fret »

Ik snap niet echt wat je bedoelt met dat filmpje. Welke seconden precies? Er zit wel een vertraging in beeld en geluid. Lijkt me trouwens sterk dat er in 1973 al een band mee liep.

Heb je nog andere wat duidelijkere voorbeelden waarbij je bas goed kan zien en horen?
Laatst gewijzigd door basloze fret op 07 okt 2018, 10:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Fake bassist/band?

Bericht door basloze fret »

phoerd schreef: 06 okt 2018, 21:01 Soms mag het ook niet. In de opera die zauberflöte staat er zelfs vaak in het contract van de sopraan dat de hoge noot vooraf opgenomen wordt en niet eens live mag.
Waar heb je dit vandaan? Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik vraag me ook af hoe ze dat willen doen bij een concert aangezien de tempi nooit exact hetzelfde zijn bij klassieke muziek.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Fake bassist/band?

Bericht door JohnBoy »

Omdat ik het zo goed vond ben ik op een bepaald moment al hun platen gaan luisteren. Geweldig tot ergens begin jaren 80. Dan verandert er iets in de baspartijen, je hoort dat VW de weg kwijtgeraakt is in experimenten met synthesizers...
Het kwam mij voor dat hij zijn eigen talenten op de viersnaar onderschatte. Maar dat is mijn gedachte, ik weet er niets van verder.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Fake bassist/band?

Bericht door JohnBoy »

Dat filmpje is gewoon achteraf flink bewerkt. Ter plekke was het vast live zonder toestanden.
C'est la retorique qui fait la musique
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Erelid »

Tja, waarom staat op de videoclip van Paradise by the Dashboardlights van Meatloaf Karla DeVito te playbacken wat Ellen Foley zingt? Waarom worden dat soort keuzes gemaakt? (Walgelijk nummer trouwens)

Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14250
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Fake bassist/band?

Bericht door gilles »

Rieno schreef: 07 okt 2018, 10:26 @JohnBoy en GG: zal ik me toch eens inlezen! Zo had ik het altijd in m'n hoofd.
Dit is ook het verhaal zoals het bij mij bekend was
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Strabel »

basloze fret schreef: 07 okt 2018, 10:43 Ik snap niet echt wat je bedoelt met dat filmpje. Welke seconden precies? Er zit wel een vertraging in beeld en geluid. Lijkt me trouwens sterk dat er in 1973 al een band mee liep.

Heb je nog andere wat duidelijkere voorbeelden waarbij je bas goed kan zien en horen?
Kom op jongens,kijk eens goed naar dat filmpje en luister ook eens naar de reactie van het publiek,er draaid echt een backtrack mee en ook toen was er al meer
Mogelijk als jij denkt.total fake :wink:
Als ze het achteraf hebben "ingedubt", volgens Johnboy ,is dat eigenlijk nog triester. :lol:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Fake bassist/band?

Bericht door JohnBoy »

Het was een product van de mogelijkheden in die tijd.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Fake bassist/band?

Bericht door JohnBoy »

Erelid schreef: 07 okt 2018, 10:58 (Walgelijk nummer trouwens)
Die jezelf een lol en luister naar de LP, een meesterwerk...
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Strabel »

Wel on topic blijven he, Ellen foley en Carla de vito waren allebij goede zangeressen dus dat is geen fake.
Het filmpje van Meatloaf is een Video CLIP dus niet echt een live optreden.
Laatst gewijzigd door Strabel op 07 okt 2018, 11:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Fake bassist/band?

Bericht door SpcMnk »

JohnBoy schreef: 07 okt 2018, 11:40
Erelid schreef: 07 okt 2018, 10:58 (Walgelijk nummer trouwens)
Die jezelf een lol en luister naar de LP, een meesterwerk...
De teksten zijn uber puberaal maar de nummer en arrangementen zijn Jim Steinman op de piek van zijn kunnen. Ookal is het niet mijn smaak, dat album vind ik een meesterwerk.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Green Goblin »

Maareh.....ik heb ook zo mijn twijfels bij Iron Maiden hoor. Staat vast ook een ander bandje achter de gordijnen...

Kijk hier maar, kan nooit live gespeeld zijn lijkt me...



p.s. er zijn toch duzienden "live"-registraties waarbij geplaybackt wordt. Meestal omdat dat van het programma moest......kijk eens naar "Op volle toeren", mooi die gitaren zonder kabels en drummer die met hun stokken de trommels niet eens raken.... echte optredens waarbij er iemand backstage staat te spelen zijn wat zeldzamer lijkt me. Het filmpje van EW&F lijkt me puur show...en dat daar niet echt bij gespeeld wordt lijkt me overduidelijk.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Green Goblin »

Ik heb gewoon het idee dat Verdine het vroeger wel kon, maar inmiddels de soepelheid wat kwijt is. Niet meer de jongste en zo. Maar nog wel willen shinen op het podium. Of hij heeft het geld nodig.

In dit filmpje Heb ik bijvoorbeeld het idee dat een kabel of een zender in zijn bas ook nog wel handig was geweest (of kijk ik er over heen?)

Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Strabel »

Green Goblin schreef: 07 okt 2018, 12:28p.s. er zijn toch duzienden "live"-registraties waarbij geplaybackt wordt. Meestal omdat dat van het programma moest......kijk eens naar "Op volle toeren", mooi die gitaren zonder kabels en drummer die met hun stokken de trommels niet eens raken.... echte optredens waarbij er iemand backstage staat te spelen zijn wat zeldzamer lijkt me. Het filmpje van EW&F lijkt me puur show...en dat daar niet echt bij gespeeld wordt lijkt me overduidelijk.[/size]
Je moet wel onderscheid maken tussen een nummertje spelen voor tv en een totaal live optreden.
Dat zijn ook echt 2 verschillende werelden.
Het gaat mij echt om het feit dat je als betalende bezoeker van een concert " genept" word en in het geval
van ewf is dat dus ook zo.
Dat sommigen daar niet mee zitten is prima en de muziek opzich van ewf maakt mij soms ook vrolijk en als oefening ook leuk om mee te spelen,maar ik zou er geen euro aan uit geven om dat " live" te zien.
Feeling the groove is everything.
Plaats reactie