Fake bassist/band?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Erelid »

Je kunt het gewoon niet goed zien bij Verdine wat ie doet. Bij Morris gek genoeg wel.

Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Strabel »

Het gerucht gaat ook dat Morris de eigenlijke bassist is van EWF. :D
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Fake bassist/band?

Bericht door SpcMnk »

Its showbusiness!!

Bijna elke grote act met 65 plussers heeft een band in de coulissen staan. Pink floyd deed het, de rolling stones doen het.

Een optreden is een ervaring/beleving die gekocht word. Als daar een stukje playbacken bij komt kijken, waarom zou je je daar druk om maken. Liever dat dan een oververmoeid bandlid wat de hele tijd ernaast zit te spelen.

Als je pure muzikanten ambacht wil ervaring moet je niet naar een act gaan die meer energieverbruik heeft in lampen en laser show dan in versterking. Daar ga je heen voor entertainment.

Yvmv etc.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Fake bassist/band?

Bericht door BassAgent »

[kalekipmodus]Ach, dat ziet het publiek toch niet[/kalekipmodus]

Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Strabel »

SpcMnk schreef: 07 okt 2018, 13:27 Bijna elke grote act met 65 plussers heeft een band in de coulissen staan. Pink floyd deed het, de rolling stones doen het.
??? Heb je daar dan bewijs van?
Ik vind de reacties op zijn zacht's gezegt nogal "lauw".
Het is niet alleen van de laatste jaren zoals ik al eerder heb aangegeven,ewf doet dit al vanaf het begin,daarom ook mijn twijfels of VW ook daadwerkelijk op de albums mee speelt. :wink:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Fake bassist/band?

Bericht door SpcMnk »

[kalekipmodus]Ach, dat ziet het publiek toch niet[/kalekipmodus]

:lol: :lol: :lol:

Maar with all due respect, ik trek me terug uit deze discussie. Ewf staat bij mij in het lijstje van one hit wonders in een genre waar ik niet warm of koud van word. Ik wist niet eens wat de bassist zijn naam was.. en of hij nu alleen maar een front was/is of niet, I really could not care less.

Mbt backup muziekanten bij grote acts, google it.
En nu ik er over nadenk, ook bij canned heat werden de bass tracks vaker door iemand anders ingespeeld zonder dat dit in de credits te vinden was. Its showbusiness 😉
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Fake bassist/band?

Bericht door basloze fret »

EWF heeft toch behoorlijk wat hits gehad. Dus is niet echt one hot wonder. Die oude albums zijn ook wel tof. Juist ook de niet bekende tracks.
Strabel schreef: 07 okt 2018, 11:19
basloze fret schreef: 07 okt 2018, 10:43 Ik snap niet echt wat je bedoelt met dat filmpje. Welke seconden precies? Er zit wel een vertraging in beeld en geluid. Lijkt me trouwens sterk dat er in 1973 al een band mee liep.

Heb je nog andere wat duidelijkere voorbeelden waarbij je bas goed kan zien en horen?
Kom op jongens,kijk eens goed naar dat filmpje en luister ook eens naar de reactie van het publiek,er draaid echt een backtrack mee en ook toen was er al meer
Mogelijk als jij denkt.total fake :wink:
Als ze het achteraf hebben "ingedubt", volgens Johnboy ,is dat eigenlijk nog triester. :lol:
Zeg dan even precies bij welke seconden je nou bedoelt, dan hoeven we niet heel dat filmpje af te speuren
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Fake bassist/band?

Bericht door aap »

Ik kende hem ook niet maar als ik zijn kneiterharde aanslag zie/hoor kan ik me niet anders indenken dat hij het op de plaat heeft ingespeeld.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Strabel »

[quote="basloze fret" post_id=1564205 time=1538913450 user_id=441

Zeg dan even precies bij welke seconden je nou bedoelt, dan hoeven we niet heel dat filmpje af te speuren
[/quote]

Je, leest slecht,staat boven het filmpje en in die video komt ook nog een "solo" voor maar zoek dat maar zelf op.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Strabel »

SpcMnk schreef: 07 okt 2018, 13:49
Maar with all due respect, ik trek me terug uit deze discussie. Ewf staat bij mij in het lijstje van one hit wonders in een genre waar ik niet warm of koud van word. Ik wist niet eens wat de bassist zijn naam was.. en of hij nu alleen maar een front was/is of niet, I really could not care less.

Mbt backup muziekanten bij grote acts, google it.
En nu ik er over nadenk, ook bij canned heat werden de bass tracks vaker door iemand anders ingespeeld zonder dat dit in de credits te vinden was. Its showbusiness 😉
Kijk,als je reageert op een topic is het wel flauw dat je zomaar wat roept.
Van alles wat jij roept (Stones, Pink Floyd enz) weten we dat deze mensen echt kunnen spelen omdat we dat in het verleden ook daadwerkelijk hebben kunnen zien.
Mijn discussie is meer dat ik dat bij VW (bassist) van EWF juist niet goed kan of heb gezien dat deze man daadwerkelijk speelt.
Dat is toch wel een verschil.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Green Goblin »

Strabel schreef: 07 okt 2018, 14:07 [quote="basloze fret" post_id=1564205 time=1538913450 user_id=441

Zeg dan even precies bij welke seconden je nou bedoelt, dan hoeven we niet heel dat filmpje af te speuren
Je, leest slecht,staat boven het filmpje en in die video komt ook nog een "solo" voor maar zoek dat maar zelf op.
[/quote]

Maar dat filmpje dat je gepost hebt, is overduidelijk een optreden voor tv oid. En dus niet echt een goed referentiekader.

Pak dan deze: Live met publiek at the Budokan.

En bij 18:00 begint een bassolo waarbij Verdine echt wel speelt. Alleen is het wel vreemd dat je nog een tweede (ondersteunend) baslijntje zacht erachter hoort op 18:50, wanneer Verdine even niets doet....
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Strabel »

Het is natuurlijk het hele plaatje.
Echt op alle video's is slecht te zien wat hij precies wel en niet doet.( heb echt veel live video's van ewf bekeken)
Wat ook opvalt is dat er close-ups zijn van bvb de gitarist zijn vingers maar never nooit van VW,en als zijn vingers
in beeld zijn is het altijd vanuit een bepaalde hoek dat je nog niks ziet.
Daar komt dan ook af en toe dat uitzinnige gespring van hem bij waar partijen gewoon doorgaan alsof er niks gebeurd,de filmpjes van de "namm" beurs waar de eerste beste amateur het misschien nog beter doet.
Kijk, als het waar is dat hij NIET zelf speelt is dit het enige voorbeeld wat ik ken die dat al zo lang volhouden.
Best wel uniek eigenlijk. :lol:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Green Goblin »

Schijnbaar ook al jaren bekend en tot in en treure besproken op Talkbass: https://www.talkbass.com/threads/whos-p ... n.1117600/
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Strabel »

Green Goblin schreef: 07 okt 2018, 14:32 Maar dat filmpje dat je gepost hebt, is overduidelijk een optreden voor tv oid. En dus niet echt een goed referentiekader.
Een heel "live" concert ? (zo komt het op mij wel over dat het live bedoelt is)Dit is dan inderdaad de 1e keer dat een
"live" concert op tv gefaked word. :?
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Fake bassist/band?

Bericht door Green Goblin »

Kijk eens op bijvoorbeeld 30 minuten. TV-studio, overduidelijk.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Plaats reactie