Wat maakt een bas.....

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Wat maakt een bas.....

Bericht door phoerd »

In de studio pak ik een bas die past bij het nummer wat ik wil opnemen. Hierbij is het alleen maar een pré als ie een eigen geluid heeft omdat ik daar de bas juist op uitkies. Soms speel ik een partij op verschillende bassen in als ik nog niet helemaal zeker weet welke sound het beste gaat werken.
Als ik die nummers live speel kan ik niet al die bassen mee nemen en kies ik voor een bas die niet zozeer een herkenbaar geluid heeft, maar vooral lekker licht speelt, niet te zwaar is en goed klinkt.
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Re: Wat maakt een bas.....

Bericht door samuel »

Zowel live als in de studio wil ik het zelfde geluid....mijn geluid uit mijn zelfde basgitaar.
Dus studio bas of podium bas vind ik een beetje raar.

stel je voor dat marcus miller met een rickenbacker of een Yamaha Billy Sheehan Attitude op het podium komt.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Wat maakt een bas.....

Bericht door AmericanIdiot »

Ik kan me voorstellen dat als je sessiewerk in een studio doet daar een andere bas voor gebruikt dan met je rockbandje in een duistere kroeg...als voorbeeld een Ken Smith versus een afgeragte budget P bas.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie