pas op met Ebay (.de)!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
evert
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 apr 2005, 15:46

pas op met Ebay (.de)!

Bericht door evert »

Ben dus opgelicht via ebay.de :-<
De schijnzekerheid van een verkoper die al sinds 2011 actief was en uitsluitend goede beoordelingen kreeg zegt dus weinig. Accounts kunnen gehackt worden en men kan een Duits IBAN nummer gebruiken, hoe de oplichters dan hun geld krijgen terwijl ze in de anonimiteit blijven is me nog een raadsel.

Tip: indien verkoper liever niet via Paypall zijn geld wil ontvangen: deal direkt ontbinden!!!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: pas op met Ebay (.de)!

Bericht door Sjtevel 1984 »

Oei, was het een hoop geld?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13372
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: pas op met Ebay (.de)!

Bericht door LeftyJ »

Neem eens contact op met je bank om te zien of die iets voor je kunnen betekenen. En eBay zelf heeft ook een regeling voor kopersbescherming, tot op zekere hoogte.
evert
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 apr 2005, 15:46

Re: pas op met Ebay (.de)!

Bericht door evert »

Bank gebeld, die kunnen het niet meer terugdraaien ;-< Vandaar dat ik zeg: paypall en anders niet doen.
Bij een bankoverschrijving buiten NL wordt met de info "naam/adres begunstigte" niets gedaan blijkt nu wel, anders had ik een waarschuwing moeten krijgen dat naam rekening houder en naam die ik invoerde niet overeenkomen. Wat gebeurd er dan wel met die info vraag ik me af.

Ging om een paar honderd euro...
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: pas op met Ebay (.de)!

Bericht door berth »

Kan je ook op marktplaats.nl gebeuren hoor en eigenlijk elke verkoopsite.
evert
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 apr 2005, 15:46

Re: pas op met Ebay (.de)!

Bericht door evert »

Bij eBay.de verwacht je dit niet so snel
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: pas op met Ebay (.de)!

Bericht door AmericanIdiot »

Bedankt voor de waarschuwing en inderdaad: gewoon PayPal gebruiken en niets anders, doe ik al jaren met Ebay. Check bij twijfel goed de review historie van andere kopers, die is voor zover ik weet niet makkelijk te faken.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: pas op met Ebay (.de)!

Bericht door AmericanIdiot »

Nog iets waar Ebay zelf ook voor waarschuwt (en ik heb dit zelf ook meegemaakt en ben afgehaakt!): de verkoper komt met een voorstel (extra korting) om de zaak buiten Ebay om af te handelen. Niet doen, je hebt dan geen enkel houvast meer en de kans is erg groot dat je genept wordt.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Re: pas op met Ebay (.de)!

Bericht door anderson »

Ben ooit eens door een heel handig in elkaar gezet fishing bericht mijn bankgegevens kwijt geraakt. Men had in Denemarken voor E2.500,00 ff kleding gekocht. Bij Ebay ben je verzekerd voor dit soort zaken, ik kreeg alles terug via een soort fonds! Als je per bank overmaakt zal er toch kopersbescherming zijn. Niet zo snel de hoop opgeven mannen...
Plaats reactie