Fender dealer die ook inruilt gezocht.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Hendrik1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2019, 14:34

Fender dealer die ook inruilt gezocht.

Bericht door Hendrik1 »

Heb vorige week mijn Fender Jazz bas (Mexico) op marktplaats gezet. Ca. 20 jaar geleden door mij nieuw aangeschaft en eigenlijk is het vanwege gebrek aan tijd én talent nooit een hobby geworden. Maar heb al weer spijt en overweeg nu om de bas óf een goede onderhoudsbeurt te laten geven, óf om ‘m in te ruilen op een nieuwe Fender (Amerika). Ben niet zo van de webshops en zoek eigelijk een ‘offline’ winkel c.g. Fender-dealer waar beide mogelijk is. Iemand een tip ? Woon zelf in Apeldoorn. Groet, Hendrik.
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Fender dealer die ook inruilt gezocht.

Bericht door thomaskm »

Hoi hendrik! Welk probleem denk je op te lossen door nu voor een Amerikaan te gaan ipv een Mexicaan? Zijn genoeg pro's die het op een Mexicaan doen, van die overstap ga je het basspelen wss niet opeens wél serieus oppakken. Het afstellen van je basgitaar kan zeker wel een groot verschil maken in hoeveel je het instrument oppakt. Dat kan je goed zelf doen (zie bijv sticky in het 'doe het zelf' subforum. Eventueel kun je het ook bij Paul bass matters laten doen in Nijmegen. Volgens mij doen zij ook aan inruil, mocht je de verleiding niet kunnen weerstaan. Zou dan wel even bellen van te voren. Lessen nemen kan je ook zeker helpen het bassen serieuzer op te pakken. Succes!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Fender dealer die ook inruilt gezocht.

Bericht door BassAgent »

Inruil kan altijd maar het gaat je een stuk minder opleveren dan particuliere verkoop, en verder alles wat Thomas zegt. Goed laten afstellen van je bas kan echt wonderen doen. Amsterdam is een beetje ver vanuit Apeldoorn maar anders was je van harte welkom geweest.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Fender dealer die ook inruilt gezocht.

Bericht door Hans58 »

Ik zou inderdaad eerst eens goed naar de afstelling van je bas laten kijken.
Als je in Apeldoorn woont, kun je eens langs gaan bij Key Music aan de Asselsestraat. Mark vd Ende die daar de winkel bestiert is zelf bassist en die zou je moeten kunnen helpen.
Verder zou je ook kunnen kijken bij Ray's Guitar Repair House aan de Vinkenlaan in Apeldoorn. Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar de gitarist uit mijn eigen band heeft daar wel heel goede ervaringen mee.
Een andere bas kopen kan altijd nog.
Succes.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Fender dealer die ook inruilt gezocht.

Bericht door Concorde »

Een bevriende gitarist gaat ook altijd naar Ray's. Ook zeer tevreden!
Ik heb zelf al's een bas ingeruild bij Meibergen in Deventer.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Fender dealer die ook inruilt gezocht.

Bericht door AmericanIdiot »

BassAgent schreef: 13 jan 2019, 22:33Goed laten afstellen van je bas kan echt wonderen doen.
Absoluut! Ik heb zelf ooit bijna mijn Fender weggedaan omdat hij k@t te bespelen was. Ik was toen met m'n domme kop niet gehinderd door kennis (en internet was net in de kinderschoenen). Wat ben ik blij dat een goede afstelling wonderen heeft gedaan.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Fender dealer die ook inruilt gezocht.

Bericht door CaptainSlow »

Toch ben ik wel benieuwd wat er aan de hand is met deze bas?
(of wat de nieuwe dan zou moeten oplossen?)
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Plaats reactie