Signalen splitten

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Signalen splitten

Bericht door Nicky »

Hallo hallo,

Aangezien ik erg graag muziek wil gaan maken met anderen en erg aan het nadenken ben over mijn sound loop ik tegen wat complex aan.. Momenteel maak ik gebruik van twee versterkers, de Klemt Echolette over een cabinet en de Hartke HA3500 als uit de kluiten gewassen pre-amp. Mijn volledige effectensignaal gaat op dit moment door de Klemmt en het droge signaal door de Hartke, momenteel gaat dit via een ABY-switch en dat is opzich prima.

Nu loop ik wel tegen beperkingen aan, ik wil namelijk de mogelijkheid hebben om te switchen tussen de twee versterkers, maar ook makkelijk te kunnen swtichen naar alle twee te gelijk. Nu kan ik dit volgens mij prima oplossen met een EHX Switchblade. Om de vraag echter iets complexer te maken; ik heb in de toekomst het plan om een (bass) synthesizer te halen die ik standaard aan heb staan en enkel met een druk op een footswitch zou kunnen aanzetten. Ik zou nu dus al iets moeten hebben met twee ingangen en twee uitgangen. Vaak zie ik echter dat synthesizers of andere keys via een DI gaan, nu heb ik geen pedaal op mijn plank met een ingebouwde DI dus die zou ik extern tussen de Klemmt en de pedalenbak moeten knallen. Nadeel is dan weer dat de FOH dan ook mijn bas via diezelfde DI binnenkrijgt wat onhandig kan zijn ivm output van de verschillende apparaten. Ik gok dat het dan het makkelijkste is om iets te zoeken met twee ingangen, drie uitgangen en een FX-loop die ik kan toepassen op de uitgangen waarop ik dat wil. Ik zou dan namelijk ook met de effecten op de synth willen gaan experimenten en dat moet dan wel makkelijk en snel kunnen, heb nou niet echt zin om effecten dubbel te gaan kopen als het anders kan, vooral omdat ik toch niet beide instrumenten tegelijk zou gaan spelen.

Ik zag al iets van Radial(de JX44) maar die is gelijk 2000 euro en dat is duurder dan mijn hele set bij elkaar, dit gaat mij dan ook iets te ver. Zijn er goedkopere alternatieven op de markt of moet ik aan custom-built gaan denken?


Kleine side-note: ik heb het hele idee van het dry-and-wet signal nog niet live toegepast en het is een theorie waar ik mee speel in mijn hoofd, geen idee of een geluidstechnicus dat bijvoorbeeld fijn zou vinden maar het lijkt mij wel, iets meer controle aan zijn/haar kant.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Signalen splitten

Bericht door Erelid »

Boss LS-2 ?
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Lehle & Radial Engineering

Bericht door Wiro »

Met Jip & Janneke tekeningen erbij, (kijk eens naar de dual, loop of 3at1):
https://lehle.com/EN/products

Of anders de Radial Headlight:
https://www.radialeng.com/product/headlight
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Re: Signalen splitten

Bericht door Nicky »

Top, dank voor de suggesties! Ik ga er eens naar kijken maar ook nog even babbelen met een geluidstechnicus op het werk of wat ik wil wel nodig is :)

Dank!
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Plaats reactie