Wie heeft ervaring met in-ear systemen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Bertil J.
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mar 2004, 17:45

Wie heeft ervaring met in-ear systemen?

Bericht door Bertil J. »

Ik ben erg benieuwd of er basbeesten zijn die ervaring hebben met het spelen ZONDER basversterker :shock: en alles via een in-ear monitorsysteem laten lopen. Ik ben mezelf nu een beetje aan het oriënteren en vraag me met name of je niet de druk en het live-gevoel van een band mist.
Kbenbenieuwd!! 8)
To bass or not to bass, that's no question!
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Ik heb er geen ervaring mee, wil ik ook niet.....
Ik vind dit echt iets voor de zangers m/v onder ons, en niet voor een instrument die je eigenlijk ook moet "voelen"
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ik zag laatst een bandje (clearout) spelen waarvan alle leden inear hadden. Ik vond t niet over komen. Je merkte gewoon dat ze niet lekker met zijn allen herrie stonden te maken. Het kwam de sfeer niet ten goede. Maar met zelf in-ear spelen heb ik ook geen ervaring.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

on-stage moet je broek wapperen 8)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

...de ene bassist wil meer definitie horen, en de andere wil het liefst zijn lage tonen tot de max pushen om druk te krijgen....

't is en blijft een kwestie van smaak, en als je eenmaal in-ear uit hebt geprobeerd kun je pas een definitief ja of nee ervoor geven.
reacties van bassisten die er geen ervaring mee hebben helpen Bertil J. niet echt verder....