Het Grote Podium Topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

De Shenanigans hebben vorige week ook in de Hedon gestaan, dus er speelt wel meer dan metal ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
dejohan

Bericht door dejohan »

Tja, ik kan me wel vergissen hoor, afgaande op de affiches die ik zag hangen word daar veel steviger werk geplaatst. Maar een echt metal hol zag het er nu ook niet uit. En zelf stonden we daar ook met een akoestische groep.
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Re: Het Grote Podium Topic!

Bericht door urje »

Plaats: Zwolle
Zaal: Eureka (https://www.eureka-zwolle.nl/)
Datum: 05-11-07
Hoe aan dit optreden gekomen: Uitgenodigd
Stijl: veel rock, van indie tot hardcore en metal. onze stijl: postrock/screamo
Kernpodium ja/nee: Nee
Algemene indruk: enorm herenhuis, mooi atrium met trappenhuis. podium is op zolder (capaciteit naar schatting 200), dus flink slepen met je zooi
Podium: laag, geen drumriser, groot genoeg.
Backline: nee
PA: in orde. geluidsmensen waren in ons geval niet echt helden, maar die varieren daar begreep ik. minstens 4 monitoren en groepen.
Backstage: 1 backstage met veel zooi, een gevulde koelkast, een bank of twee en een batterij stapelbedden.
Catering: eten in het zeer verantwoorde eetcafe op de begane grond. lekker. vega/vlees.
Loading Dock: nee, er is wel een parkeerplaats voor bands
Personeel/vrijwilligers: vrijwilligers. genoeg en gezellig. hart voor de zaak/DIY mentaliteit
Honorarium: onkostenvergoeding
Opkomst niet al te druk, rond 50. varieert.
Auteur: urje


edit: iemand al in winston gespeeld?
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ja, en ik ben beslist niet de enige... :twisted:
wat wil je weten dan?
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

haha, nee tuurlijk, daar staan echt veel bandjes. binnenkort hebben wij er een showtje, en ik ben benieuwd wat we ongeveer kunnen verwachten... dus tja, wat je d'r maar over kwijt wilt :)
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

tis heel klein, meestal wel goed gevuld (wss ook doordat het zo klein is. :wink: ), verhoogd podium, geen backstage afgezien van een "bezemkast", goeie sympathieke geluidsman wiens naam mij even ontschoten is (Australische gast die ooit is blijven hangen in A'dam), staat een backline met iig een oeroude Trace 4x10 combo, naar mijn weten wordt er altijd op entreebasis gespeeld, geen food maar om de hoek krijg je heerlijke dim-sums, klote parkeergelegenheid en je krijgt de bus niet helemaal tot voor de deur (ongeveer 50m sleepwerk).

en als je voor de deur staat te chillen komt de hele wereld voorbij lopen: heb er twee keer gespeeld en kwam altijd bekenden (uit Limburg!) tegen die voorbij liepen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Stinky schreef:en als je voor de deur staat te chillen komt de hele wereld voorbij lopen: heb er twee keer gespeeld en kwam altijd bekenden (uit Limburg!) tegen die voorbij liepen. :mrgreen:
haha, warmoesstraat toch? en vonden die bekenden het ook tof dat ze bekenden tegenkwamen? ;)
bedankt voor de info's. vooral het deurgeld en de parkeergelegenheid zijn wel even aandachtspuntjes. het is allemaal via-via geregeld en we staan er met drie bands, dus als er straks drie autos in een parkeergarage staan schieten we er waarschijnlijk met z'n allen dik bij in. :roll:
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

en vonden die bekenden het ook tof dat ze bekenden tegenkwamen?
nou ik kan ze niet in de kop kijken maar ik weet wel dat veel mensen mij een eikeltje vinden.... :mrgreen:
het is allemaal via-via geregeld en we staan er met drie bands, dus als er straks drie autos in een parkeergarage staan schieten we er waarschijnlijk met z'n allen dik bij in.
hééél scherp van je.... :thumbsup:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik ga er vanavond heen, dus dan kan ik je ook meer vertellen over de Winston :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

en hoe is die tent :?:
inderdaad joep :-)
Gebruikersavatar
altari
Berichten: 306
Lid geworden op: 10 mei 2007, 14:19

Bericht door altari »

Dat wij(kingfisher) er speelde(maart 2005) met nog een band(naam ontschoten), was het er niet zo druk, wel gezellig. Na de bands is er dansen en loopt het snel errug vol. Toen wij huiswaards gingen was de andere band al vertrokken. Die hadden per ongeluk mijn bas meegenomen uit de bezemkast die ik een week later, via vele omwegen, weer in mijn handjes had! Die nacht had ik mijn frustraties op mijn vrouw (toen nog vriendin) los gelaten en jawel hoor, 9 maanden later was ik papa! Winston vergeet ik nooit meer!
Ajetooohhh!!!!!!!!

Fender precision
Clover slapper 5
trace elliot vr350
trace 1084
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

snarie schreef:en hoe is die tent :?:
Leuk! Klein, doch prettig. Nadeel is de pilaar die op de hoek van het podium staat, daardoor kun je bijna niks zien als je op de verkeerde plek staat.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

ah bedankt BA,

klinkt wel gezellig. alleen palen en ik zijn doorgaans niet zo'n beste combi ;p
inderdaad joep :-)
Gebruikersavatar
feau
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2007, 20:45

Bericht door feau »

Plaats: Amstelveen
Zaal: P60
Datum: 01-09-07
Hoe aan dit optreden gekomen: zelf geregeld
Stijl: alle stijlen, onze stijl: screamo
Kernpodium ja/nee: nee
Algemene indruk: P60 is een erg mooie zaal, goed geluid, leuk cafe erbij, een verdieping hoger ook nog een lounge en nog een verdieping omhoog is de zaal.
Podium: groot er erg diep, wij speelden als headliner met onze (enorme) backline en het voorprogramma kon er makkelijk voor met hun backline.
Backline: geen idee
PA: goed
Backstage: meerdere backstageruimtes met koelkast, banken en tafels. stage- en backstagemanager aanwezig en aanspreekbaar.
Catering: warme maaltijd in het cafe, erg lekker eten ook vega(n)
Loading Dock: via de achteringang de lift in naar de zaal. het is wel even slepen.
Personeel/vrijwilligers: voldoende aanwezig, vriendelijk en behulpzaam.
Honorarium: ja
Opkomst: P60 is altijd lastig om mensen vanuit amsterdam naar amstelveen te krijgen. deze show was ons allereerste optreden met MINUS.PLUS en we waren zeer tevreden met 250 man!
Auteur: feau

Plaats: Purmerend
Zaal: P3 (kleine zaal max. 350 man)
Datum: 18-01-08
Hoe aan dit optreden gekomen: zelf geregeld
Stijl: alle stijlen, onze stijl: screamo
Kernpodium ja/nee: nee
Algemene indruk: P3 is net haar 2e seizoen gestart en het is een geweldig gebouw, erg mooi ook.
Podium: groot er erg breed, 1m minder diep dan P60.
Backline: geen idee
PA: goed
Backstage: meerdere (ruime) backstageruimtes met koelkast, banken en tafels. de verschillende ruimtes hebben namen van kleuren, als je in yellow zit net als wij zit je goed want die is erg groot (woonkamer formaat). stage- en backstagemanager aanwezig en aanspreekbaar.
Catering: warme maaltijd in de lounge bij de backstage ruimtes, erg lekker eten ook vega(n)
Loading Dock: veel parkeer ruimte voor vracht/bus waarbij het makkelijk uitladen is direct op het podium van de 'kleine' zaal.
Personeel/vrijwilligers: voldoende aanwezig, vriendelijk en behulpzaam. geluidsman was wel erg stug.
Honorarium: ja
Opkomst: goed en erg enthousiast!
Auteur: feau
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

Plaats: Needee
Zaal: 't Bastion
Datum: 25-01-08
Hoe aan dit optreden gekomen: Uitgenodigd
Stijl: Van alles. Wat de lokale jeugd ook maar bedenkt :-) van Ramones tot Gorgoroth
Kernpodium ja/nee: Nee
Algemene indruk: Het is een jongerencentrum, dus een waardeloos podium, ruimte is ongeschikt voor veel herrie. Auto kun ja aan de deur pakeren.
Podium: laag, geen drumriser, te klein (alhoewel we pasten er met 5 mijn toch maar mooi op).
Backline: nee
PA: voor de ruimte prima, zang en drum kan uitversterkt worden, hoewel ik me niet kan voorstellen wanneer je dat laatste zou willen want het geluid ging al knetterhard. Geen monitor!
Backstage: n.v.t
Catering: gratis drank?
Loading Dock: nee, er is wel een parkeerplaats voor bands
Personeel/vrijwilligers: vrijwilligers. genoeg en gezellig.
Honorarium: €35,- :-)
Opkomst: tussen de 30 á 40 man (vol). En nul als je het niet promoot of zelf geen publiek meeneemt :p
Auteur: Arjen

Als er wel publiek is, valt de herrie die je terugkrijgt vanuit de ruimte wel mee. En het is dan gewoon een super gezellige locatie.
inderdaad joep :-)
Plaats reactie