Het Grote Podium Topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Dibi
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 jan 2008, 16:18

Bericht door Dibi »

urje schreef: haha, warmoesstraat toch? en vonden die bekenden het ook tof dat ze bekenden tegenkwamen? ;)
bedankt voor de info's. vooral het deurgeld en de parkeergelegenheid zijn wel even aandachtspuntjes. het is allemaal via-via geregeld en we staan er met drie bands, dus als er straks drie autos in een parkeergarage staan schieten we er waarschijnlijk met z'n allen dik bij in. :roll:
Ja en kijk maar uit, laatste keer dat mijn band daar speelde heeft tijdens de soundcheck een of andere mafkees die even snel binnenliep de tas van onze zangeres gejat, dus le op je spullen daar anders wordt het nog veel meer bijleggen!
Gebruikersavatar
Dibi
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 jan 2008, 16:18

Bericht door Dibi »

dejohan schreef: De Vera in Groningen heeft de mooiste backstage, héél rock'n'roll. En daar heeft U2 en Nirvana nog gestaan, dus dat kan niet kapot. En Peter is een toffe kerel (kwam ons gewoon zoeker met de fiets toen we het niet vonden).
Jaaa!! Vera is top! En als je heel ver weg woont en een beetje zeurt kan je in het Vera Hotel slapen, dat is boven de mainstage. Helemaal te gek! "Good Rockstars Wash Ears!" staat er op de muur :-)
dejohan schreef: Effenaar in Eindhoven: heel modern, goed eten, slechte akoestiek (in de kleine zaal).
Inderdaad! En in de grote zaal schijnt het nog erger te zijn. Backstage is wel enorm fijn daar.. elke band zn eigen kleedkamer, douche en je krijgt er ongeveer alles wat je op je ryder kan verzinnen in de koelkast :-)
dejohan schreef: Melkweg A'dam: leuke backstage. De rest weet ik ni meer, te zwaar gefeest :D
Ik heb in de oude zaal gestaan, dat was top! Enthousiast publiek, fijne zaal, goede sound. Backstage inderdaad prima.
dejohan schreef: Ekko: het eten vond ik daar niet zo lekker :oops: . En het is idd wel jammer dat er geen backstage is.
Is er wel, maar die is zo klein dat je 'm over het algemeen over het hoofd ziet. Zit links. Maar inderdaad, ik heb daar nu 3x gespeeld en 3x was het een soort van rijst met aardappel en kool.. Gelukkig hebben ze backstage vaak wel snoep en krentenbollen :-) Geluid in deze zaak is prima.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Plaats: Amsterdam
Zaal: Paradiso
site: www.paradiso.nl
Datum: 16-02-2008
Hoe aan dit optreden gekomen: Landelijke halve finale Clash of the coverbands
Stijl: van alles, onze stijl: Rock
Kernpodium ja/nee: volgens mij niet
Algemene indruk: waanzinnig mooie zaal!
De sfeer: Geweldig, die zaal heeft een vibe 8) en de sfeer onder het publiek was dik in orde!
Podium: Ruim podium, drumriser
Backline: Vanuit de organisatie geregeld (Eden WT800 + 2x 410XLT)
PA: Perfekt. vette Martin Audio set...top zaalgeluid (tja wat wil je in de poptempel van NL)
Monitoring: naast podium. Goed! Goeie monitor-geluidsman.
Backstage: Meerdere kleedkamers, goed verzorgd.
Catering: Eten (broodjes) + voldoende drinken (ook bier).
Loading Dock: Nee en veilig parkeren is lastig. Zeker met een busje. Tip: neem de bewaakte parkeergarage tussen de Leidsedwarsstraat en de Prinsengracht. Kost een bom duiten (inclusief fooi) maar dan kun je veilig je bus met instrumenten kwijt.
Personeel/vrijwilligers: Barpersoneel + overig personeel (en security).
Honorarium: In ons geval geen.
Opkomst: Zaal zat bomvol!
Auteur: Americanidiot
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Dibi
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 jan 2008, 16:18

Re: Het Grote Podium Topic!

Bericht door Dibi »

Plaats: Rotterdam
Zaal: Rotown
Hoe aan dit optreden gekomen: Uitgenodigd
Stijl: Volgens mij doen ze hier vanalles, wij vallen onder alternatief/indie
Algemene indruk: Lijkt een trendy café restaurant, maar wordt in een oogwenk omgetoverd tot een klein zaaltje.
Podium: laag, geen drumriser, groot genoeg.
Backline: Wij speelden over onze eigen.
PA: Best prima. Geluid was goed.
Backstage: Zoeken, zoeken, vragen en misschien kun je het dan vinden. Heel klein en helemaal achterin. Hier hoef je niet te zijn.
Catering: Briljant lekker eten! Keuze ook nog!
Loading Dock: nee. Gewoon onhandig.
Personeel/vrijwilligers: Prima lui, maar ze weten allemaal niet zo goed wat z emet een band aanmoeten.
Honorarium: niet memorabel.
Opkomst Drama, maar Rotterdam is ook niet de beste stad voor alternatieve muziek lijkt het.
Auteur: Dibi

Plaats: Rotterdam
Zaal: Waterfront
Hoe aan dit optreden gekomen: Uitgenodigd
Stijl: Volgens mij doen ze hier vanalles, wij vallen onder alternatief/indie
Algemene indruk: Fietsenkelder x Jeugdhonk x Underground x bier
Podium: Prima, best groot.
Backline: Wij speelden over onze eigen.
PA: De PA was wel okee, op het podium klopte alles, maar in de zaal was het beduidend minder. In deze galmbak valt er niet zoveel van het geluid te maken..
Backstage: Koud maar gezellig en een blije koelkast vol lekkernijen. +1 voor de minisnickers.
Catering: Ze hadden superlekker voor ons gekookt!
Loading Dock: Ja. Parkeren onder het viaduct en sjouwen maar. Alles is binnen een minuut in da house en je kan je auto nog laten staan ook!
Personeel/vrijwilligers: Leuke mensen. Meisje dat de monitoren mixt is lief :-)
Honorarium: niet memorabel.
Opkomst Wederom drama, maar Rotterdam is ook niet de beste stad voor alternatieve muziek... dus..
Auteur: Dibi

Plaats: Amsterdam
Zaal: Paradiso
Hoe aan dit optreden gekomen: Uitgenodigd
Stijl: Vanalles
Algemene indruk: Grote zaal: Wauw! Wauw! Kleine zaal: Ziet er leuk uit, enne, je hoeft het niet koud te krijgen.
Podium: Hoofdpodium is helemaal te gek, podium in de kleine zaakl is ja eh, kleiner :-p maar ook leuk.
Backline: Wij speelden over onze eigen.
PA: Helemaal super, maar het geluid schijnt in de grote zaal een beetje moeilijk te zijn. Ik heb er niks van gemerkt. KLeine zaal is laag en langwerpig, dus dat doet wat af aan de geluidskwaliteit.
Backstage: Goed!
Catering: IN de kleedkamer is bier en snoep. Een maaltijd krijg je niet. Wel geld om naar de snackbar te gaan.
Loading Dock: Ja. Met parkeerplaats.
Personeel/vrijwilligers: Beetje chaggerijnig..
Honorarium: Ligt eraan.
Opkomst Volle bak :-)
Auteur: Dibi

Plaats: Eindhoven
Zaal: Altstadt
Hoe aan dit optreden gekomen: Uitgenodigd, maar je kan ook gewoon een demo afdroppen. Dan krijg je eigenlijk altijd wel bericht.
Stijl: Alternatief tot Metal/Punk/Heelhard
Algemene indruk: Leuke kroeg
Podium: Hoog maar niet groot. Wel fijn.
Backline: Wij speelden over onze eigen.
PA: Prima voor de zaal. Verwacht geen wonderen.
Backstage: Is boven, hoef je niet heen. Dump je spullen en zorg dat je een legio consumpiebonnen hebt. (Gewoon van tevoren regelen)
Catering: Geen, maar genoeg eetgelegenheid in de straat (Stratumseind)
Loading Dock: Ja. Soort van. Maar je auto moet je daarna wel ergens in de buurt gaan parkeren.
Personeel/vrijwilligers: Leuke lui.
Honorarium: Ze bieden minder, maar 200,- kan je wel krijgen meestal.. Dus je wordt er niet rijk van.
Opkomst Meestal wel goed.
Auteur: Dibi

Plaats: Haarlem
Zaal: Cafe Stiels
Hoe aan dit optreden gekomen: Uitgenodigd.
Stijl: nee :-p
Algemene indruk: Kleine kroeg.
Podium: Minimaal.
Backline: Wij speelden over onze eigen.
PA: Drama.
Backstage: Nee.
Catering: Geen.
Loading Dock: Nee.
Personeel/vrijwilligers: Barman houdt niet van herrie :-S
Honorarium: Ook drama.
Opkomst Nog meer drama. Een paar dronken Engelsen... Het schijnt dat deze tent pas gaat leven om een uur of 1.. Waarom ze dan van 9 tot 12 bands programmeren is de grote vraag.
Auteur: Dibi

Plaats: Den Haag
Zaal: Paard van Troje
Hoe aan dit optreden gekomen: Uitgenodigd.
Stijl: Alternatief
Algemene indruk: Zier er goed uit.
Podium: Top.
Backline: Wij speelden over onze eigen.
PA: Niets te klagen.
Backstage: Prima.
Catering: Is er wel, maar hebben we gemist.
Loading Dock: Ja. Soort van. Maar niet genoeg plek voor twee bands om te parkeren.
Personeel/vrijwilligers: Hebben alles onder controle maar zijn niet heel gezellig.
Honorarium: Niet memorabel.
Opkomst Volle bak :-)
Auteur: Dibi
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

Plaats: Aalsmeer
Zaal: N201
Hoe aan dit optreden gekomen: zelf geregeld
Stijl: Rock/Metal, wij electro
Algemene indruk: aardig, wel typisch jeugdhonkerig
Podium: Heel aardig, niet gigantisch maar goed te doen
Backline: Mwah, Bas-Crate, gitaar-Marshall combo, drums-Yamaha
PA: Ze;fbouw uitziende kasten, maar klinkt heel redelijk
Backstage: Prima, lekker veel banken en genoeg bier.
Catering: Diepvriespizza's
Loading Dock: Nee, wel nooduitgang naast het podium, laadt handig.
Personeel/vrijwilligers: Veel & goed, 2 FOH-mixers, 2 monitormixers, aardige lui achter de bar. Allemaal jong maar erg prima.
Honorarium: Redelijk
Opkomst: Niet groot en wel jong, maar enthousiaster dan verwacht.
Auteur: Lize
Tok*i J*zzsoun*
Tok*i J*zzsoun* fretless
Tok*i H*r*puncher
Winner pimpj*zz

www.mysp*ce.com/styrophone
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

Plaats: Ysselsteyn
Zaal: Jera '70
Hoe aan dit optreden gekomen: Bandwedstrijd (Jera Fight For Fame)
Stijl: Emo/Punk/Coverbandjes
Algemene indruk: Limburgs jeugdhonk. Alle jonge mensen uit het dorp verzamelden zich hier.
Podium: Middel/Klein. Genoeg voor een 5/6 koppige band. Drumpodium.
Backline: 15 Inch Hughes & Kettner Basscab. 2 Marshall 4 x 12" (1 keer straight 1 keer slanted), Weet naam drumstel niet meer, maar je moest zelf bekkens, krukje, snare en stokken meenemen.
PA: Professionele boxen. Lekker groot en hard
Backstage: Blacklight dus alles wat wit was zag er leuk uit. Veel bier, maar niet koud. Zakken chips hier en daar en een tafelvoetbal-tafel.
Catering: Waren we te laat voor. Word meestal geregeld
Loading Dock: Nee, gewoon via de hoofdingang naar binnen slepen
Personeel/vrijwilligers: Ongeveer 3 mensen voor het geluid, eentje naast het podium voor alleen bas (???) en nog eentje meer in de zaal voor de rest. Eentje die hielp bij het opbouwen. Verder een aantal gasten achter de bar.
Honorarium: Bij een bandwedstrijd niet. Anders wel...
Opkomst: Niet groot en wel jong. Erg koppig. Veel emo's en knulletjes
Auteur: Bazz Lightyear
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Als vrijwilliger bij Het Podium Hoogeveen zal ik maar 's dingen uit de doeken doen;

Plaats: Hoogeveen
Zaal: Cultureel Centrum Het Podium
Stijl: Alle stijlen
Hoe aan optredens te komen: Mailtje sturen naar Martijn of Erik (deze doet alle metalbusiness)
Kernpodium ja/nee: Nee
Algemene indruk: Cultureel centrum met grote zaal, voor optreden (met die verdomde inklapbare podiumblokken) wat ook omgetoverd kan worden voor theater met een 64 zitplaatsen tellende tribune.
Beneden is het 'cafeetje', de vergaderruimte en de ckv-ruimte (en nee, recreatief kleien na een optreden is niet toegestaan).
In de kelder zijn de oefenruimtes, die voor redelijke prijsjes te huur zijn.
Podium: Naar eigensmaak op te zetten, laatst zelfs een modeshow gehad met heuse catwalk.
Backline: Ik weet niet alles uit m'n kop, staat ook wel op site, maar volgens mij Tama drumkit, Orange en Marshall heb ik ook gezien, maar dit kan ook meegenomen zijn... Nogmaals verwijzing naar site, of anders mailen.
PA: Aanwezig
Backstage:Ja, stel je hier niet te veel van voor, het is trap op, 2 backstage-ruimtetjes met een bank en een koelkast (welke altijd rijkelijk gevuld is met bier)
Catering: Er is een keuken, die open staat voor bands en crew.
Honorarium: Ja, sindskort, niet veel, meer als extraatje te zien, maar je krijgt gratis toegang tot alle evenementen als vrijwilliger en nog meer.
Loading Dock: Deur in, en rechts is de lift
Personeel/vrijwilligers: Aanwezig, ook al kampen we met een tekort, we weten altijd nog rond te komen. Vriendelijkheid ligt aan tijdstip, evenement en de bui van de organisator e.d.
Opkomst Redelijk, van 300 man bij Trashfest tot 3 koters bij een schoolfeest. Bij de gemiddelde optredens toch wel 50-80 man. Ligt ook aan andere evenementen in de buurt.
Auteur: Grainger

Hopelijk was dit nuttig ;)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Nine.Zero bass
Berichten: 133
Lid geworden op: 27 jan 2008, 20:08

Bericht door Nine.Zero bass »

Plaats: Helmond
Zaal: Poppodium Plato
Datum: 15-05-08
Hoe aan dit optreden gekomen: Ingeschreven voor bandwedstrijd 0492 poppodium
Stijl: Alle, onze: post-hardcore meets techno
Kernpodium ja/nee: ja
Algemene indruk: In het centrum, mooi, nieuw gebouw, ruim, redelijke parkeergelegenheid, een waar kernpodium.
Podium: Ruim, lekker rondrennen, met drumriser, lekker vanaf springen. Meerdere monitorgroepen.
Backline: aanwezig, gitaren: 2x marshall 4x12"+ peavey top en line 6 spider top, toch eigen tops gebruikt (engl). Bas: hele lekkere markbass 2x10" combo met 1x15" cab er onder, gebruikt. Drumstel volgens mij van Pearl, wel eigen bekkens mee. Stond ook nog een nordstage piano geloof ik, niet gebruikt.
PA: Jong kereltje (schat jaar of 15), wel genoeg ervaren en enthousiast. Prima geluid mee gehad.
Backstage: meerdere backstageruimtes met koelkast, en tafel. WC, douche en wastafel aanwezig.
Catering: Niet aanwezig (waarschijnlijk omdat het van externe organisatie was)
Loading Dock: Nee, maar twee ruime openslaande deuren naast het podium die rechtstreeks op de parkeerplaats uitkomen. Deze niet hoeven gebruiken, wij konden het trapje op met onze spullen.
Personeel/vrijwilligers: Voldoende aanwezig, niet allemaal even vriendelijk. Ik zag een andere band met 10 halve liter blikken bier naar zijn backstage lopen (2 pp dus) en die kregen de wind van voren van de organisatie, het moest geen 'zuipfestijn' worden. Overigens kreeg elke band welgeteld 2 (!) muntjes voor dus 2 biertjes/fris. Backstage stond 1 fles water en 1 fles sinas (el cheapo). Beetje een domper. Het verhaal was dat de bands maar 25 minuten speelden dus ook niet voor een hele avond drank nodig hadden. Leek mij een beetje onredelijk, zo nodig je bands uit om te spelen en daarna weer op te flikkeren.
Honorarium: Nee, was een wedstrijd.
Opkomst: +/- 60 man, ongeveer een derde van de zaal. Verwacht meer bij de finale.
Auteur: Nine.Zero bass
Gebruikersavatar
Vera Groningen
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2008, 13:40

Bericht door Vera Groningen »

Dibi schreef:
dejohan schreef: De Vera in Groningen heeft de mooiste backstage, héél rock'n'roll. En daar heeft U2 en Nirvana nog gestaan, dus dat kan niet kapot. En Peter is een toffe kerel (kwam ons gewoon zoeker met de fiets toen we het niet vonden).
Jaaa!! Vera is top! En als je heel ver weg woont en een beetje zeurt kan je in het Vera Hotel slapen, dat is boven de mainstage. Helemaal te gek! "Good Rockstars Wash Ears!" staat er op de muur :-)

Hee, welke band zit je dan?

Maar geef ons eens een beoordeling (dejohan ook!) qua geluid/catering/personeel,vrijwilligers etc.
dejohan

Bericht door dejohan »

Vera Groningen schreef:
Dibi schreef: Jaaa!! Vera is top! En als je heel ver weg woont en een beetje zeurt kan je in het Vera Hotel slapen, dat is boven de mainstage. Helemaal te gek! "Good Rockstars Wash Ears!" staat er op de muur :-)

Hee, welke band zit je dan?

Maar geef ons eens een beoordeling (dejohan ook!) qua geluid/catering/personeel,vrijwilligers etc.
Goh, ik weet het allemaal zo goed niet meer, en geluid/gear kon ik toen nog niet echt beoordelen.

Maar dus:
Plaats: Groningen
Zaal: Vera
Datum: Najaar 2006
Hoe aan dit optreden gekomen: Meegenomen als voorprogramma met Stijn (de band).
Stijl: vnl. rock denk ik. onze: akoestische pop/hiphop
Kernpodium ja/nee: Geen idee
Algemene indruk: Lekkere rock-club sfeer, donker,
Podium: Groot genoeg, maar ik vond het wat te hoog denk ik, weinig kans om een intieme sfeer te creëren (denk ik hé)
Backline: Niet nodig gehad
PA: Weet ik niet meer
Backstage: Er was 1 backstageruimte voor de hoofdact, niet voor ons, is wel spijtig, maar de mannen van Stijn waren wel zo vriendelijk om ons er bij te nemen. Toffe backstage 'bar'.
Catering: Was indonesisch eten ofzo, heerlijk. Er was drank genoeg conform de rider denk ik.
Loading Dock: Weet ik niet meer
Personeel/vrijwilligers: Was wel vriendelijk denk ik.
Opkomst: bij ons niet zo veel, niemand kende ons toen :D . Bij Stijn was er wel wat volk.
Auteur: dejohan

P.s.: Als jullie ons nog eens boeken geef ik een uitgebreider verslag :D
Gebruikersavatar
Vera Groningen
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2008, 13:40

Bericht door Vera Groningen »

Maar dus:
Plaats: Groningen
Zaal: Vera
Datum: Najaar 2006
Hoe aan dit optreden gekomen: Meegenomen als voorprogramma met Stijn (de band).
Stijl: vnl. rock denk ik. onze: akoestische pop/hiphop
Kernpodium ja/nee: Geen idee
Algemene indruk: Lekkere rock-club sfeer, donker,
Podium: Groot genoeg, maar ik vond het wat te hoog denk ik, weinig kans om een intieme sfeer te creëren (denk ik hé)
Backline: Niet nodig gehad
PA: Weet ik niet meer
Backstage: Er was 1 backstageruimte voor de hoofdact, niet voor ons, is wel spijtig, maar de mannen van Stijn waren wel zo vriendelijk om ons er bij te nemen. Toffe backstage 'bar'.
Catering: Was indonesisch eten ofzo, heerlijk. Er was drank genoeg conform de rider denk ik.
Loading Dock: Weet ik niet meer
Personeel/vrijwilligers: Was wel vriendelijk denk ik.
Opkomst: bij ons niet zo veel, niemand kende ons toen :D . Bij Stijn was er wel wat volk.
Auteur: dejohan


Update: we hebben nu EN een garage, EN een tweede backstage.

Hee, dan heb ik foto's van jullie gemaakt. Ik zal ze even opzoeken en op onze (nieuwe) site zetten. Ik heb jullie trouwens ook laatst nog gefotografeerd bij het DoeMaarDichtMaar festival.


Groet,
Mark
Gebruikersavatar
Vera Groningen
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2008, 13:40

Voilá

Bericht door Vera Groningen »

Fixkes in Vera

Er zijn meer foto's, maar die heb ik net per ongeluk gewist :?
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Hey Mark, mooie foto's!
Schiet je ook weleens kiekjes in de kelder? daar speel ik zaterdag :)
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
Vera Groningen
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2008, 13:40

Bericht door Vera Groningen »

urje schreef:Hey Mark, mooie foto's!
Schiet je ook weleens kiekjes in de kelder? daar speel ik zaterdag :)
Ik ben gestopt, maar er zal een fotograaf zijn!
Gebruikersavatar
dB
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 mei 2008, 20:39

Bericht door dB »

urje schreef:Hey Mark, mooie foto's!
Schiet je ook weleens kiekjes in de kelder? daar speel ik zaterdag :)
Voordat ze per ongeluk gewist worden


hè Mark :lol:
bzzzt krrrr foosh








www.letsgotohell.nl
Plaats reactie