Het Grote Podium Topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

gothax schreef:wies dean? :|
Da's deze knul

persoonlijk vind ik het wel een beetje..eh.. k*t.

je kunt hem zelf 'live on tape' boeken voor maar 1600 euro per gig, wtf.

:nono:
inderdaad joep :-)
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Plaats: Nijmegen (Ge)
Zaal: Allicht (cafe)
Hoe aan dit optreden gekomen: zelf geregeld / Uitgenodigd
Stijl: Alle stijlen
Kernpodium ja/nee: Nee
Algemene indruk: Cafe Allicht is een bruine kroeg met een gezellige sfeer en genoeg ruimte voor publiek gelegen in het centrum van Nijmegen. De baas van de kroeg, Kees, staat open voor alle muziekstijlen en kan / wil deze graag tehoor brengen. Door de uitgebreide backline, PA en kennis van zaken komt hier zeker een goed geluid uit de boxen.
Podium: Op vloerhoogte
Backline: aanwezig
PA: Aanwezig
Backstage: geen
Catering: redelijk; de eigenaar zorgt iig voor de nodige versnaperingen.
Loading Dock: Aanwezig
Personeel/vrijwilligers: Voldoende aanwezig, vriendelijk en behulpzaam.
Honorarium: Ja en nee. Het spelen wordt met een CD opname beloond. Kees (alias MultiKees) is een persoon die zich in de PA wereld al goed heeft gesetteld met zijn naam. De mix is daardoor zeker van goede kwaliteit.
Opkomst Op deze avond was het volle bak, goede sfeer.
Auteur: Bernardduur

Ik kom zelf graag bij dit cafe; de sfeer is erg goed, Kees is een prettige man om mee te praten en zijn kennis / ervaring is groots. Hier optreden is simpel om te regelen door de goede agenda van de eigenaar en de wil zijn kroeg vol te krijgen.
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Plaats: Arnhem (NL)
Zaal: Luxor Live
Stijl: Pop, Rock, Metal, Jazz... anything goes
Hoe aan optredens te komen: via een packagedeal mee met de headliner. Geluidsman van de headliner werkte ook daar
Kernpodium ja/nee: zou zomaar kunnen...tis er groot en mooi genoeg voor.
Algemene indruk: Wow!!! Wat een waanzinnig mooie tent! Geen zwarte vierkante bak maar een echt mooie zaal met een theaterfeel. Wel heeft de zaal minimaal 150 bezoekers nodig om een beetje gevuld te zijn. geloof max 700 man ofzo.
Podium: Ruim. Niet overdreven groot maar een stevige ska band past met gemak. Toch zou een driemans formatie niet meteen verzuipen
Backline: Geen, maar er zal vast wat in de kelder staan
PA: Aanwezig. Goed in orde. Midas tafels. type weet ik ff niet. Gevlogen setje met 2 speakers op t podium om het geluidgat voor het podium op te vangen. Meer dan genoeg groepen monitors.
Backstage: Aanwezig. Ruimte van 3 bij 6 meter ongeveer met tafeltjes en zetels. Aparte douche en toilet ook aanwezig. Ook nog een grotere ruimte voor de headliner. Beide ruimtes hebben een tv met beelden van het podium en een regelbaar speakertje met zaalgeluid om het af te maken :)
Catering: Aanwezig. Eigen kok bij shows. Erg goed voedsel...met TOETJES!! Drank in koelkast backstage...geen blikken/flesjes mee de zaal in!
Loading Dock: Nee. laden via achterzijde. paar trapjes. wel goed te doen...genoeg ruimte om te manouvreren. In de zaal heb je voor het podium wel een beweegbare catwalk die tevens dienst doet als liftcabine. Heel bizar. Naast de deur parkeren mits gereserveerd. 8 plekken totaal geloof ik.
Personeel: Voldoende aanwezig, vriendelijk en behulpzaam.
Laatst gewijzigd door Joost van Laake op 19 mar 2009, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Is het trouwens een ideetje om alle podia voorzien van paginanummering in 1 lijstje te zetten vooraan in dit topic...(dus alleen de naam) als je dan iets zoekt of ergens hebt gespeeld, weet je meteen of het er al staat en waar.
just my 2 cents.. :)
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

LuxorLive is nice ja! Al vaker heen geweest om mensen te zien spelen. Helaas is t een galmbak
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

gewoon meer publiek naar binnen stampnen...scheelt een hoop ;)
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Plaats: Hoeselt
Zaal: Tent van MC HOESELT
Stijl: Rock, Metal, Jazz, harde pop
Hoe aan optredens te komen: Demo’tje afgegeven bij de organisatie en vervolgens kregen we groen licht om te spelen.
Kernpodium ja/nee: podium van 9 meter op 4,5 geloof ik. Met een middenbrugje dat richting het publiek liep. Achter ons waren ook coole licht balken te zien.
Algemene indruk: cool podium, goed onthaal, vriendelijke mensen en een ENORME tent toch wel.
Podium: Ruim.
Backline: Geen, maar ik speel toch alleen maar op mijn eigen spullen
PA: Aanwezig. Zeer geavanceerd. Dit was zonder overdrijven de enige keer dat ik perfect geluid had op podium. De eerste PA man die effectief eens deed wat ik vroeg. Super.
Backstage: Toilet was aanwezig, douchen ging ook op aanvraag.
Catering: Aanwezig. Red bull en aquarius aanwezig. Ook bier voor de andere bandleden. Als avondmaal kregen we een goeie barbecue. Zeer fijn.
Loading Dock: Nee. laden via achterzijde van de tent. Dat was wel goed te doen. En we hadden ook twee roadies mee...
Personeel: Zeer vriendelijke mensen en erg behulpzaam.

als je er kan spelen, aanrader.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Bericht door xRubenator »

NURZE schreef:Plaats: Hoeselt
Zaal: Tent van MC HOESELT
Stijl: Rock, Metal, Jazz, harde pop
Hoe aan optredens te komen: Demo’tje afgegeven bij de organisatie en vervolgens kregen we groen licht om te spelen.
Kernpodium ja/nee: podium van 9 meter op 4,5 geloof ik. Met een middenbrugje dat richting het publiek liep. Achter ons waren ook coole licht balken te zien.
Algemene indruk: cool podium, goed onthaal, vriendelijke mensen en een ENORME tent toch wel.
Podium: Ruim.
Backline: Geen, maar ik speel toch alleen maar op mijn eigen spullen
PA: Aanwezig. Zeer geavanceerd. Dit was zonder overdrijven de enige keer dat ik perfect geluid had op podium. De eerste PA man die effectief eens deed wat ik vroeg. Super.
Backstage: Toilet was aanwezig, douchen ging ook op aanvraag.
Catering: Aanwezig. Red bull en aquarius aanwezig. Ook bier voor de andere bandleden. Als avondmaal kregen we een goeie barbecue. Zeer fijn.
Loading Dock: Nee. laden via achterzijde van de tent. Dat was wel goed te doen. En we hadden ook twee roadies mee...
Personeel: Zeer vriendelijke mensen en erg behulpzaam.

als je er kan spelen, aanrader.
En natuurlijk de coole fans die jullie overal volgen hé , die vergeet je erbij te melden ! :D :wink:
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

hahaha das waar.

Wordt zwaar geapprecieerd trouwens
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Bericht door xRubenator »

Is graag gedaan man , het moest maar niet zo cool zijn !
Gebruikersavatar
bassmart
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 mar 2007, 08:28

Bericht door bassmart »

Plaats: Maastricht
Zaal: Muziekgieterij
Site: https://www.muziekgieterij.nl/
Stijl: Erg divers, vnl rock
Hoe aan optredens te komen: Laatste keren door een bandwedstrijd, daarvoor 2-maal gevraagd geweest
Kernpodium ja/nee: Denk het niet
Algemene indruk: Erg leuk, ik denk het enige bandpodium van Maastricht. Niet erg groot podium, geen plek om rond te rennen, maar er kan wel een aardige band opstaan, ben ook erg te spreken over het licht.
Podium: Middelmatig, er is wel een drumriser.
Backline: Aanwezig, voor bas een Ampeg SVT met 8x10 eronder, klinkt heeerlijk. Voor gitaar 2 ( of 3 ) Marshalls met 4x12's. Voor drum alleen eigen cymbals meenemen.
PA: Heel erg goed, ze hebben iemand vast ingehuurd voor het zaalgeluid, en ook iemand voor de monitors.
Monitor: Voldoende, minimaal 4 groepen.
Backstage: Ja, alleen moet je er niet zo veel bij voorstellen, de laatste keer was de koelkast zelfs op slot..
Catering: Nee, frituur 100 meter verderop.
Loading Dock: Nee
Personeel: Aardig en behulpzaam
Fender/Gibson/Bravewood/Music Man/Tokai
Aguilar/TC-Electronic/Ampeg
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Plaats: Antwerpen (België)
Zaal: De Rots
Datum: 06-05-09 (woensdag)
Hoe aan dit optreden gekomen: Zelf gefixt
Stijl: Het stevigere werk, gaande van rock tot snoeiharde metal. Onze stijl: Postrock
Kernpodium ja/nee: Nee
Algemene indruk: De Rots is een vrij klein, doch gezellig rockcafé in het hartje van Antwerpen. Het is geen grote zaal, maar je staat echt tussen het publiek te spelen, en dat is goed voor het contact.
Podium: "aan de kleine kant" (2.5x5.5 meter), geen PA/monitoring, paar sfeerlichten.
Backline: niet aanwezig
Backstage: niet aanwezig
PA: niet aanwezig, maar is ook niet nodig indien je over een eigen zanginstallatie beschikt, de zaal is er klein genoeg voor
Catering: Gratis drank, voor eten moet je zelf zien te zorgen (maar er zijn wat goedkope snackbars vlak achter de hoek)
Loading Dock: Nee, uitladen dient te gebeuren in een autovrije, maar toch drukke straat, waarna je het kruispunt oversteekt en alles via het café naar binnen draagt. Ideaal is anders, maar het gaat wel. Je moet ook alles zelf versleuren.
Honorarium: Hangt van de opkomst af, als je het café vrij gevuld krijgt, krijg je geld, anders niet.
Opkomst Op deze avond toch een zeventig man aanwezig voor ons alleen (speelde niemand anders die avond). Je moet wel zelf reclame maken voor je show daar, om volk te lokken, bands die dat niet doen spelen voor de "spreekwoordelijke" 5 man stamgasten.
Auteur:
William Sanders
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Plaats: Amsterdam
Zaal: 'Skek
Datum: 12-09-09
Hoe aan dit optreden gekomen: Zelf gefixt, gewoon even gebeld
Stijl: Singer/songwriter en jazz
Kernpodium ja/nee: Nee
Algemene indruk: 'Skek is een klein café/restaurant op de Zeedijk in Amsterdam, gerund door vrijwilligers. Erg lekker, biologisch eten!
Podium: Klein! Maar het is ook bedoeld voor duo's, trio's en kwartetten. Wij speelden met drums (klein opgezet), bas, gitaar en zang. Paste nét.
Backline: niet aanwezig
Backstage: niet aanwezig
PA: Aanwezig, en stelt ook wel wat voor, maar neem wel je eigen mic enzo mee.
Catering: Gratis drank en eten, wel in overleg.
Loading Dock: Nee, gewoon met je shit via de voordeur naar binnen. Omdat je toch niet veel mee kunt nemen is dat niet zo erg, en 'Skek ligt vlakbij het station.
Honorarium: Eten, drank en reiskosten. Maar het is het waard.
Opkomst Met een beetje mazzel: een stampvol café.
Auteur: BassAgent
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Plaats: Heerenveen
Zaal: Cafe Bak
Datum: 06-11-2009
Hoe aan dit optreden gekomen: Stamkroeg van een paar bandleden
Stijl: Van alles
Kernpodium ja/nee: Nee
Algemene indruk: Cafe. L-vorm maar dan extreem. Dus een heel lang smal gedeelte en aan het eind gaat het dan nog eens een stuk linksaf. Ik ken het cafe verder niet maar kreeg de indruk dat er nogal wat gehost wordt op Nederlandstalige dingen in het weekend. Ze hebben een vaste DJ die echt vreselijk irritant is maar wel de tent vol krijgt en houdt op "gewone" vrijdagen en zaterdagen. Zegt gelijk iets over het publiek. Hard = mooi, Nederlandstalig is de norm vermoed ik. Zorg dat je een stevige PA meeneemt waar je ook de bas op aan kunt sluiten want deze ene keer kwam ik er niet doorheen met m'n SVT-350H met 1x15 en 2x10. Dat kwam vooral doordat ik door ruimtegebrek achter de stack van de gitarist terecht kwam.
Podium: Eigenlijk te klein voor 5 man met drummer.
Backline: niet aanwezig
Backstage: niet aanwezig
PA: Niet aanwezig
Catering: Gratis drank, in overleg.
Loading Dock: Nee, gewoon met je shit via de zijdeur naar binnen. Omdat je toch niet veel mee kunt nemen is dat niet zo erg. parkeren is in Heerenveen nog geen ramp.
Honorarium: Vond ik vrij ruim. Maar ze betalen de DJ ook erg goed :roll:
Opkomst Beter dan in de andere kroegen die avond. (er was overal muziek)
Auteur: KvE
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

KvE schreef:Plaats: Soestduinen
Zaal: Restaurant "De Soester Duinen"
Datum: 11-12-2009
Hoe aan dit optreden gekomen: Bedrijfsfeest van werkgever ener bandlid
Stijl:Een jazzcombo of bruiloften-en-partijen-duo zou hier het best bij passen.
Kernpodium ja/nee: Nee
Algemene indruk:Poepiesjiek restaurant. Erg lastige akoestiek op het "podium" (een centraal vierkant aan twee zijden geflankeerd door aan de muur bevestigde stoelen/banken), het vierkant heeft een sterk koepel-effect waardoor het geluid duizend keer terugkomt en het laag vooral onder pakweg 80hz domineert. Gebruik je equalizer als je 'm hebt. Het personeel is erg stijfjes maar best okee.
Podium: Koepelachtig dus. Lastig maar vrij ruim.
Backline: niet aanwezig
Backstage: niet aanwezig
PA: Niet aanwezig
Catering: Gratis drank, geweldig a la carte voedsel (speenvarken!) in overleg.
Loading Dock: Nee, gewoon met je shit via de voordeur naar binnen. Personeel schrikt zich een hoedje van muzikanten met flightcases en grote versterkerracks. En roadies vinden ze ook eng.
Honorarium: Uitstekend maar werd door de klant betaald en niet door het restaurant.
Opkomst Uitstekend maar normaal hebben ze geen bands. De beste kans om hier te spelen is met bruiloften en bedrijfsfeesten.
Auteur: KvE
Plaats reactie