Het grote wat is dit nog waard topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Rieno »

Waarde is natuurlijk lastig: nieuw kost zoiets nu €3650,- bij Rikkers en dat mag een maat zijn voor zoiets. Het zijn erg goede instrumenten en toch zie ik de 4 en 5-snaren vaak voor best 'lage' prijzen voorbij komen; meestal €1500+. Denk dan dat een 6-snaar daar ook rond zou zitten qua tweedehands waarde. Mijn gok is tussen de €1500 als absoluut minimum en €2000 als maximum, op basis van huidige nieuwprijs en tweedehands prijzen die ik me herinner.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Blikje
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2013, 18:16

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Blikje »

thnx
Fender,Dingwall,Sire, Markbass,
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1207
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door anavrin »

Het pedaaltje uit m'n onderschrift. Op de 1 of andere manier reageert er niemand op, terwijl het toch een lekker klinkend pedaaltje is. Of staat er wellicht iets in de advertentie, waardoor mensen niet reageren? Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door basloze fret »

Zal wel komen omdat het geen merk pedaal is. Wat de boer niet kent......
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2554
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door jorren »

anavrin schreef: 14 aug 2017, 22:51 Het pedaaltje uit m'n onderschrift. Op de 1 of andere manier reageert er niemand op, terwijl het toch een lekker klinkend pedaaltje is. Of staat er wellicht iets in de advertentie, waardoor mensen niet reageren? Ik hoor het graag.
Ik denk de prijs, omdat het geen merk is, willen ze dat niet betalen.
Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1207
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door anavrin »

Dank voor de tips. Ik zal eens bedenken wat ik er mee ga doen.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Bolobass »

Waar is ie op gebaseerd? Wat is er technisch uniek aan de architectuur? Met welke pedalen moet je hem vergelijken?
Onbekend maakt onbemind, dus zoveel mogelijk referentie geven lijkt me.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door viersnaar »

anavrin schreef: 14 aug 2017, 22:51 Het pedaaltje uit m'n onderschrift. Op de 1 of andere manier reageert er niemand op, terwijl het toch een lekker klinkend pedaaltje is. Of staat er wellicht iets in de advertentie, waardoor mensen niet reageren? Ik hoor het graag.
65 euro voor een onbekend pedaaltje, met een zeer minimaal printplaatje, één knopje, onbekend wie het heeft gebouwd, geen 'artwork' o.i.d. erop... voor 65 euro koop ik dan toch veel liever een 'gekend' pedaal. [voor dat geld zijn genoeg -merk- pedalen te krijgen op de 2e hands markt].
Denk dat je eerder moet zoeken naar een prijs rond de 2 tientjes.
dejohan
Berichten: 2787
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door dejohan »

Is dat een MXR Distortion clone van Newtone?
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door didi »

Misschien een linkje naar een geluidsample toevoegen ?
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1207
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door anavrin »

De geluids-samples staan in de advertentie. Het is in wezen het bouwpakket vd Muff Fuzz van Newtone. Ik was de laatste paar weken druk met verhuizen, dus geen tijd om me bezig te houden met advertenties, maar ik zal wat aanpassingen doen. Wat duidelijker maken wat het precies is en wat de sound is.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1207
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door anavrin »

De advertentietekst (+ prijs) is inmiddels aangepast, hopen op een spoedige verkoop (of een redelijk bod).
dejohan
Berichten: 2787
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door dejohan »

Tja, het blijft een zelfbouwpedaaltje van 25-30 euro dat je voor het dubbele probeert te verkopen.
Je kan geluk hebben, maar ik schat de kans dat je dit voor €59 verkoopt minimaal.

Voor €49 heb je trouwens een echte, nieuw: https://www.keymusic.com/be/item/electro ... -overdrive
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1207
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door anavrin »

Dat het onvoltooide bouwpakket rond de 25 euro kost, wil mijns inziens niet zeggen dat het voltooide pedaal dan hetzelfde waard is. Er zijn genoeg mensen die niet kunnen solderen/ niet handig zijn en dus specifiek een pedaal zoeken dat al in elkaar gezet is. Arbeid lijkt mij ook wel waarde toe te voegen. Hoeveel dat gaat zijn, moet blijken uit de uiteindelijke verkoopprijs.

Maar goed dat het maar een pedaaltje is en me dus niet in de weg ligt. Ik zie wel.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Sjtevel 1984 »

Tsja, als het origineel een tientje goedkoper is (met 3 jaar garantie) zullen veel mensen toch eieren voor hun geld kiezen. Ook maakt een merk een pedaaltje stukken makkelijker verkoopbaar.
Misschien dat het met een of andere vette graphic het makkelijker verkoopbaar wordt (al betwijfel ik dat), maar nu ziet het er uit als een generiek zelfbouwpedaaltje.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie