Service van verschillende muziekzaken betreffende afstelling

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Service van verschillende muziekzaken betreffende afstelling

Bericht door Jazzor »

Aangezien ik hier regelmatig klachten lees over de afstelling van gitaren welke in de winkel hangen en geleverd worden, vroeg ik mij af welke zaken hier een positieve uitzondering op zijn en welke zaken hier slecht in zijn.
Het lijkt mij toch logisch dat een gitaar goed afgesteld aan de klant geleverd wordt? Bestellingen via internet zonder tussenkomst is een uitzondering.

Mijn ervaring, 21 jaar geleden een Ibanez RB630 gekocht bij Liyana in Stein. Bas is perfect afgesteld afgeleverd, met gratis afstelbeurt binnen jaar na aankoop indien nodig.
Laatst bij Feedback Eindhoven een gitaar gekocht welke niet door Feedback gecontroleerd was. Hij zat nog in de doos. Gelukkig viel de afstelling af fabriek behoorlijk mee. Squier Vintage Modified Jazz overigens. Deze zelf ge-fine tuned.
Wat is jullie ervaring?
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Er ligt een zaak in Sittard, Tony Lang, waar ik wel eens binnenloop omdat ik in de buurt ben maar waar ik nooit een instrument zou kopen. De hoofdmoot van zijn vooraad bestaat uit Stagg en op zowat ieder fretboard kan je je auto parkeren zonder met het dak de snaren te raken, vreselijk...
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
turtleboy84
Berichten: 179
Lid geworden op: 18 dec 2006, 00:31

Bericht door turtleboy84 »

Tony Lang is out of business en overgenomen door een halve amerikaan ofzo.
Voorraad is nog hetzelfde, maar hij stelt je bass wel fatsoenlijk af :)
My relationship with reality.. ..it comes and goes
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Als je 'm koopt misschien, maar de hangende vooraad is nogh steeds rampzalig (lees: niet) afgesteld... Ben d'r een week of wat geleden nog geweest.
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Het is dusdanig beroerd allemaal, dat je er steeds weer terugkomt? :finger:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Psies, bij kiloknallers en dozenschuivers (lees: winkels met lage prijzen) hoef je niet te rekenen op dat soort service. De marge moet toch érgens vandaan komen.
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

gilles schreef:Het is dusdanig beroerd allemaal, dat je er steeds weer terugkomt? :finger:
Tja, noem het een afwijking. Als er ergens een muziekzaak is kan ik er niet zomaar langs lopen, toch altijd effe kijken....
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Danthaman schreef: Tja, noem het een afwijking. Als er ergens een muziekzaak is kan ik er niet zomaar langs lopen,....
Doet me denken aan de kortste muzikantenmop: "Er loopt een muzikant langs de kroeg..." :lol:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 622
Lid geworden op: 25 apr 2006, 23:09

Bericht door Steve »

Huigens: een dikke + voor service. Die nemen er echt de tijd voor.
Mijn thrussrod is welliswaar geknapt tijdens een afstelbeurt daar, maar dat was gewoon een fabrieksfout. De service daarna was echt subliem (zie ook persoonlijke topic).

American Guitarstore: Ik heb hier nog nooit een bas gekocht, maar de eertse afstelbeurt binnen een jaar is ook gratis. Dit weet ik omdat ik erg geintresseert ben in de accoustische warwick die daar staat 8) Verder heb ik echt nog nooit iets vervelends gezien bij de bassen die daar hangen. Ze passen ze zelfs aan naar je wensen als je ze wilt testen. Ook een dikke + dus.
Shit happens..
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Ik ben altijd goed te spreken over Mupo. Ze hebben zaterdag nog kosteloos mijn Stingray afgesteld, en geprobeerd de Crafter goed af te stellen, wat me ook niks kostte. Voor de aanschaf van instrumenten zijn ze wel wat duurder, maar de service is er top!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Bassmatters: Uitstekend, maar dat kun je ook wel verwachten. Paul stelt elke bas af die binnenkomt, en lekker ook! Er liggen ook vaak wel verse snaartjes op nieuwe bassen.
Live Music Arnhem: Goed afgesteld, wel vaak hele oude snaren.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
sasquatch
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jun 2005, 09:55

Bericht door sasquatch »

Hah, toevallig... lang geleden is mijn trussrod ook geknapt bij Huigens (wederom fabrieksfout (OLP)). Meteen een leenbas meegekregen (zonder gezeur). OLP was te lui om een schroefje te leveren, en dus heb ik tegen een (heel) erg schappelijke prijs een nieuwe mogen uitzoeken. Heel klantvriendelijk allemaal. Ze hebben aan mij een vaste klant gewonnen.
Alles wat er hangt is ook daadwerkelijk aardig tot goed afgesteld. Rest van mijn bassen (veel) zelfde verhaal 8)
Fender Jaguar, Sandberg California JJ5, G&L Tribute L2500
Ashdown ABM600, ABM4x10, ABM1x15
Bandjes

stekkerdozen en nog eens stekkerdozen
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 622
Lid geworden op: 25 apr 2006, 23:09

Bericht door Steve »

sasquatch schreef:H (wederom fabrieksfout (OLP)). Meteen een leenbas meegekregen (zonder gezeur). OLP was te lui om een schroefje te leveren, en dus heb ik tegen een (heel) erg schappelijke prijs een nieuwe mogen uitzoeken. Heel klantvriendelijk allemaal. Ze hebben aan mij een vaste klant gewonnen.
hmm dat vind ik dan weer apart.
Want mijn thrussrod was ook van OLP fabrikaat, maar ik kreeg gelijk een hele nieuwe bas van OLP toegestuurd.

Maar huigens heeft aan mij zeker ook een vaste klant gekregen.
Zeker omdat ze waarschijnlijk ook sandberg gaan leveren.
En ze bestellen zonder aankoopsverplichting.
Shit happens..
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Steve schreef:Huigens: een dikke + voor service.
Kan ik helaas niet beamen. Als je er met een volle portomonnee komt staan de deuren wijd open....kom je dan terug omdat je bas waardeloos afgesteld is krijg je een dikke rekening. En dan praat ik niet over de aanschaf van een Stagg van 150 euri.


Ellio Martina:

Aanrader voor mensen die hun bas echt eens goed onderhanden willen laten nemen. Vakman die echt verstand van zaken heeft... en niet eens enorm duur.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Adams in Winschoten. Heeft geen een instrument fatsoenlijk afgesteld en is daarbij ook duur. De gitaren daar waren ook bijna allemaal in de kwaliteitsrange Keiper / Stagg. Soms een Squier of Aria en dat waren ook gelijk de duurdere. Overigens is deze winkel inmiddels op de fles. Vind ik overigens niet erg.
Plaats reactie