Vergelijking Peavey TVX 410 4 ohm en TXF 410 4 ohm

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ja, die conclusie trek ik, in andere woorden, ook in mijn orginele post. Ik heb de TXF jaren onder zijn kont geschopt en waarschijnlijk gaan de speakers daardoor verder. De TVX die ik nu gekocht heb is tweedehands, maar weinig gebruikt.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Gothbin
Berichten: 418
Lid geworden op: 22 dec 2006, 09:59

Bericht door Gothbin »

Ik heb ook een TVX 410 maar dan 8 ohm, maar ik vind hem wel fijn klinken diep, snel en vet. Ik gebruik op het moment niet veel, omdat we in de oefenruimte goede spullen hebben. Scheelt wel een hoop sjouwen!
Keep it low! :dance:
Gebruikersavatar
PyungNamm
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 mei 2006, 22:11

Bericht door PyungNamm »

Bernardduur schreef:Je moet ook speakers inspelen

Pas na 40 uur spelen heb je perfect klinkende speakers! Er is wel een manier voor om dat te versnellen maar die ontschiet me even nu!
ik heb ergens 'n gelezen over zo'n soort truc, van iemand die 'm dan op 'n erg lage of erg hoge frequentie liet draaien, zodat de speakers ingewerkt werden ofzo, not sure waar dat was, zal iets van talkbass of basstalk zijn geweest..
Gear:
G&L L-2500 Tribute, HK Fretless 5-snaar, Jan Knooren Contrabas, Kala U-Bass
Acoustic Image Clarus 2R+
Phil Jones Compact4

Band:
Oriental Jazzband
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Okee... :oops:

Nu heb ik dit cabinet al maanden, enkele keren mee op 't podium gesleurt en nu weet ik waarom hij minder klonk dan de TXF.

Doordat de draad van aansluiting naar spreekspoel van de woofer linksboven doorgebroken was, gaven de twee bovenste woofers (die in serie zitten) geen geluid :roll:

Door de acoustische druk van de twee werkende woofers bewogen ze echter wel op en neer, daardoor zag ik het niet.
Eergisteren testte ik een nieuw bijgekochte T-max. Door de gain zéér hoog te zetten kon ik de woofers op en neer bewegen door gewoon op mijn snaren te duwen... maar de twee bovenste bewogen niet mee. Lap ! Opengehaald, gesoldeerd en 50% meer geluid uit die kast.
Het is wel verbazingwekkend wat voor 'n sound daar nog uit komt met twee lamme woofers.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Jij doet er een paar maanden over om te ontdekken dat een paar speakers niet meedoen? :roll:
Gebruikersavatar
Edje
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 apr 2007, 14:20

Bericht door Edje »

Bernardduur schreef:Je moet ook speakers inspelen

Pas na 40 uur spelen heb je perfect klinkende speakers! Er is wel een manier voor om dat te versnellen maar die ontschiet me even nu!
Dit weten ze er over te vertellen bij Eden:

BREAK-IN PERIOD
We recommend that you use your David Series cabinet at low to moderate
volume levels for approximately ten hours before using it in a high volume
situation. This will allow the suspension components to “seat” themselves
and the speaker to break in. This is very similar in concept to breaking in the
engine of a new car. It will actually take about 24 to 50 hours of total
playing time to fully break in your speaker system. If desired, you can plug a
CD player into your amplifier and play a CD through your enclosure to
accomplish this break-in.
GRTZ
Edje
"Lets play the blues"

Don't ask me...
I'm just the bassplayer
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Dat kun je versnellen door er ff wat muziek op te laten draaien.
Thuis zullen de buren dat niet waarderen maar in de oefenruimte kan je dat misschien wel doen.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

RUIS schreef:Jij doet er een paar maanden over om te ontdekken dat een paar speakers niet meedoen? :roll:
In de repetitie gebruik ik mijn TXF 410, op 't podium wisselde ik tussen de Warwick Terminator of de combi Peavey 15" + TVX 410.
Doordat ik bi-amp moet die 410 niet diep gaan en miste ik die twee woofers niet. Het is ook iets wat je enkel hoort door rechtstreeks naar de desbetreffende woofer te luisteren, iets wat je doorgaans niet doet.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
JeroenS
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 okt 2006, 14:14

Bericht door JeroenS »

Alsof je die 3 Db verschil makkelijk hoort. Of Werkt dat niet zo? Hehe.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ja, 't is verbazingwekkend hoe goed zo 'n cab nog klinkt met twee woofers die niet meedoen. Alhoewel ze wel passief deelnemen, gelijk een soort basreflex.
Toen ik na het herstellen opnieuw testte, was het verschil gewoon meer diepte en draagkracht. Maar het geluid op laag volume veranderde niet veel.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Timon
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 mar 2008, 21:01

Bericht door Timon »

Een ENORME bump :oops:

Maar ik was benieuwd hoe de nieuwe TVX cabs het doen tegenover de oude. Iemand een idee? Zijn ze net zo goed? Of zweren jullie bij de oude?

Greetz,
Timon
Proud Ibanez ATK & Gallien Krueger owner
Plaats reactie