Prijsdoorbraak bas-snaren (reviewtje Hartke snaren)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

idd welkom en bedankt om meteen iets nuttigs te willen doen :)
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

zo zie je maar hoe goestingen verschillen.
Ik heb reeds meerdere merken geprobeerd en kom steeds weer terug op Hartke snaren.
Eigenaardig genoeg klinken deze het langst helder (naar mijn eigen bescheiden mening).
Wel koop ik de Bsnaar steeds van een ander merk, en denk deze maal een gecoate snaar te proberen.
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Zo super goedkoop zijn ze niet toch? Nouja wel als je voor 20 piek drie setjes kan kopen maar per set ontlopen ze andere gangbare snaren niet zo heel erg. D'Addario snaren kosten bij Thomann ook geen klap, Roto's gaan voor 15,90.
Overigens heb ik een pesthekel aan gekleurde ball-eindes, je weet toch wel welke snaar je in je handen hebt? En het doet zo speelgoed-achtig aan.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Nu al meer dan 2 maanden op Hartke, ze zijn wat ruw, maar dat zijn D'addario's ook. Qua klank liggen ze ook een beetje in hetzelfde straatje.
Ik hou zelf toch niet van het blikkerige van nieuwe snaren, dat het hoogste hoog er snel af is is voor mij dus een pluspunt.
Mijn conclusie prima snaren voor dat geld.
Als je moet vergelijken, dan met Roto's of D'addario's komen ze wel aardig uit de verf.
Vergelijken met DR of met Elixer...... tja das appels met peren.
Ik gebruik .45 - 105 3 setjes voor 19 euro
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Necrofiel! Bah!

:mrgreen:
Answers will be questioned
Gebruikersavatar
Pluisje
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2010, 20:09

Bericht door Pluisje »

wel leuk dat er 3 jaar terug om een slotje werd gevraagd en het topic nogsteeds open is :P
Fender Jazz Bass 24 Flat Black
Sterling Sub Ray4 Walnut Satin
TC BH500 + BC210 + BC212

https://www.madisonavenue.nl/
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Tja, een nieuw topic aanmaken over een onderwerp dat de revu al is gepasseerd dan word er daar weer over gemopperd.

Dit zijn enkel mijn eigen bevindingen, de snaren zijn nog steeds te koop en goedkoop, dus ik dacht w.t.f. heb niet naar de datum gekeken en dacht misschien heeft iemand er wel wat aan. Als het al 3 jaar geleden is dat het besproken is, dan mag het toch ook wel weer een keertje.... :wink:
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

ik ben intussen afgestapt van deze snaren
en sinds ik volledig de 5-string bespeel, gebruik ik enkel nog de Slinky Ernie Balls
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie