TC Electronic Vintage Bass / Distortion samples

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

TC Electronic Vintage Bass / Distortion samples

Bericht door Jerome »

Ik heb nu thuis zowel de Vintage Distortion als de Vintage Bass Distortion van TC Electronic liggen en zit ze in Nuendo via de Toneport te AB-en met een simpel riffje. Hieronder kan je samples vinden van de pedalen in verschillende settings. De bas is dezeIbanez Roadster die ik pas heb gekocht, alleen neck pickup, tone vol open. D'Addario EXL 045-105 snaren.

(Voor de Toneport gebruikers, ik heb de Fliptop op de 4x10 Silvercone, 20 Dynamic zonder room, alle toonregeling op 5, drive op 2 vol op 10)

Telkens is de eerste keer het riffje zonder boost gespeeld, de tweede keer met boost, dit geldt voor de beide riffjes die in het korte stukje zitten. Ik twijfel nog tussen de pedalen, de Vintage Distortion lijkt niet veel laag te missen, het bereik van de tone knop is groter, (gaat van dof naar glassig) en hij heeft ietsje meer distortion, de Bass Distortion kan wat meer fuzz achtig worden. Je kan bij de bas versie nog een mix maken tussen dry en effect, maar ik heb een overdrive het liefst puur, dus dat voordeel t.o.v. van de gitaarversie kan ik wegstrepen.

Lastige keus, omdat ik ook al de TC Classic Phaser ga kopen, die niet goedkoop is (klinkt fantastisch overigens, en hij kapt het laag niet af)...

De 1e mp3 is de Vintage Bass Distortion met de color filter dicht, gain max, mix max, output max. Deze wisselt dus tussen boost en non boost.
Klik

De 2e mp3 is Vintage Bass Distortion met de color filter max, gain max, mix max, output max. Deze wisselt ook tussen boost en non boost.
Klik

De 3e mp3 Vintage Distortion met de color filter dicht, gain max, output max. Wisselt tussen boost en non boost.
Klik

De 4e mp3 is de Vintage Distortion met de color filter max, gain max, output max. Wisselt tussen boost en non boost.
Klik
Laatst gewijzigd door Jerome op 29 jul 2007, 14:27, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

Tering, dat klinkt lekker :worship:
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Boost! :jam:
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Die boost geeft em naast drive ook nog ietsje laag erbij lijkt het he?
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

sample 4 is bij mij duidelijk favoriet
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Ik neig ook naar de Vintage Distortion... Gaat van lekker Black Sabbath achtig dof naar het transparante van de 4e mp3....

Heb je mijn PM op gitaarnet gehad over die GE buizen?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Tubescreamer :)
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

Haha, Bernardduur hoort overal een tubescreamer in.
Klinkt vet Jerome, beide pedalen eigenlijk wel.
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Jerome schreef:Ik neig ook naar de Vintage Distortion... Gaat van lekker Black Sabbath achtig dof naar het transparante van de 4e mp3....

Heb je mijn PM op gitaarnet gehad over die GE buizen?
Ja, sorry nog niet op geantwoord, maar jammer, ze liggen verder ook niet in de weg ofzo hoor ..
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Durk fan Titanium schreef:Haha, Bernardduur hoort overal een tubescreamer in.
Klinkt vet Jerome, beide pedalen eigenlijk wel.
Ik hoor het er niet in;

Ik weet het gewoon :)

(pas maar op; ze zijn overal om ons heen!)
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Ik heb net op een echte versterker ook even een half uur zitten AB-en, en het type distortion van de gitaarversie staat me iets meer aan, ik breng de bas versie weer terug en ben erg blij met een solide overdrive sound. Dat tikkie laag offer ik wel op.
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

hé goed dat je hier wat samples heb geplaatst!
ik was al van plan om die basdistortion van TC eens te gaan proberen, en nu heb ik een lekker voorproefje :)

ik ken iemand die bij TC werkt en die had 'm me al aangeraden

ik zou zelf wel voor de basversie gaan, maar das puur smaak denk ik.
sample 2 vind ik erg lekker!

door die samples heb ik echt weer zin om Kyuss te gaan luisteren :D
beetje beïnvloed door hun?
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Die bas-versie heeft helaas een soort gate waardoor je altijd een laagje drive hebt niet met de hardheid van de aanslag de mate van vervorming kan regelen, dat kan met de gitaarversie wel (is clean bij zacht aanslaan), deze bevalt me -ook live- prima.

Ik vind Kyuss wel geinig idd, maar ben eerder door Black Sabbath dan door hen beinvloed.
Plaats reactie