EBS titanium nickel legering snaren

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

Tja, Jeroen heeft het blijkbaar ook gehad...

Mijn intonatie was inderdaad volledig van slag. En op de 5 jaar dat ik die bas al heb, heb ik die nog nooit zo moeten aanpassen als bij de ebs snaren.

Ik speel idd met lage actie maar bij andere merken is dat nooit een probleem. Ik heb wel fretbuzz maar versterkt stoort het nooit, bij de ebs snaren was het gewoon niet om aan te horen zelfs bij een hoge actie (waarbij het ongemakkelijk spelen werd).

Ik blijf vanaf nu bij elixir, dat is duidelijk.
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Rody schreef:Tja, Jeroen heeft het blijkbaar ook gehad...

Mijn intonatie was inderdaad volledig van slag. En op de 5 jaar dat ik die bas al heb, heb ik die nog nooit zo moeten aanpassen als bij de ebs snaren.

Ik speel idd met lage actie maar bij andere merken is dat nooit een probleem. Ik heb wel fretbuzz maar versterkt stoort het nooit, bij de ebs snaren was het gewoon niet om aan te horen zelfs bij een hoge actie (waarbij het ongemakkelijk spelen werd).

Ik blijf vanaf nu bij elixir, dat is duidelijk.
Inderdaad, helemaal hetzelfde verhaal. Vreemd hoor.
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

dito.
vreemd dat zoveel lui last hebben van die vreemde intonatie problemen: op m'n KS had ik zo'n moeite met de G snaar zuiver te krijgen dat ik het zadeltje vrij drastisch naar achter heb moeten schuiven om hem maar enigzins geintoneerd te krijgen.
als ik akkoorden pak merk ik echter dat hij nog steeds niet toppie is....

ik vind die TN's op zich wel lekker klinkende snaren met een gemiddelde levensduur, maar mn door het vreemde gedrag van die snaren denk ik niet dat ik ze nog eens ga bestellen (ja, en ik heb deze week Ken Smith nog persoonlijk moeten beloven dat m'n volgende setje snaren een setje KS snaren wordt.... :twisted: )
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Ik kon ze zonder problemen op mijn Bascollections en de Yamaha BB415 leggen.
Enkel de trussrod afstellen natuurlijk. Verder geen enkel probleem.
Ik had voor deze Warick stainless en daarvoor 'D dario stainless snaren.
Dus aan de snaar zelf kan het ook niet liggen.
Ik heb totaal niets aan de intonatie, of mijn lage aktie hoeven te veranderen.

Erug vreemd. :?
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

Ik ga toch afhaken van deze Titanium snaren,
Niet dat ze niet goed zijn,
maar ik heb nu ondervonden dat ze geweldig stroef spelen.
Dit in tegenstelling tot mijn ErnieBall snaren. Die spelen gewoon super "zacht".
Ik had de titaniums op mn MM gelegd en toen voor het eerst ondervonden dat het allemaal niet meer zo makkelijk speelt
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Appart dat ze op een andere bas stroever lijken te zijn.
Ik heb er gelukkig geen problemen mee. :mrgreen:
Wel jammer voor je. Mede gezien de leuke prijs. :wink:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Plaats reactie