EBS titanium nickel legering snaren

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

What's in a (nick-)name... :)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Bij mi blijven ze toch wel iets langer goed.
Misschien omdat ik geen hogetoen drivers heb.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

hum ik weet niet of het daar aan ligt (ik speel zelf over een hartke 410Xl, die geven wel veel hoog?). volgens mij kunnen ze gewoon niet zo goed tegen 3 uur onderhevig zijn aan zweet en veranderende temperaturen...
misschien had ik met andere (lees: duurdere snaren) wel hetzelfde gehad, maar dat weet ik dus nog niet.
verder vind ik ze wel fijn spelen, en zelfs als ze net nieuw zijn klinken ze imo al lekker.
inderdaad joep :-)
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Vreemd. Ik zweet ook als een otter en het maakt niets uit.

m.b.t. de hogetonen driver bedoelde ik te zeggen dat je bij hogere tonen hoort of snaren doffer worden. Ik hoor dat niet want ik heb papercones en geen hogetonen drivers meer en dus ook geen top hoog. Da hoor je ook niet zo snel of ze doffer worden. :wink:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Jawel hoor. Niet aansluiten en dan een stukje slappen is voor mij altijd een prima manier om te kijken hoe ver m'n snaren heen zijn.
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Dan zijn die van mij ook nog prima. :lol:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

ik heb ze eindelijk nadat ik zat was van men elixirs maar toch gekocht:D
ik vind de lage B en E iets minder klinken als de elixirs, maar die A-D-G snaren klinken wel suuuper vet:D
ik ben er tevreden mee, nu nog ff kijken hoelang ze mijn gerag aankunnen^^
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Dus ook maar ff experimenteren? Goeie zaak.

Wat die B en E berteft is het gewoon ff wennen. Het klinkt anders dan je gewend bent maar dat komt snel. Je zou het eens moeten horen als je met power aan het speuelen bent. Dan komt de homogeniteit in volume erg mooi naar voren.

Laat maar weten hoe je ze dan vindt klinken.

Greetzzzz :wink:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

ik zal het je zeker ff laten weten;)
ik ben een beetje druk met mijn examens dus meestal speel ik pas in de late uurtjes nog ff bas, en aangezien ik een klein zusje heb, staat mijn versterker dan niet aan of gewoon heel zacht, maar zodra er tijd is ga ik et ff proberen;)
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Ik ben benieuwd.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

ze klinken dan idd best lekker^^
ik ben in iedergeval tevreden met mijn snaren:)
nu nog ff kijken hoelang ze het volhouden
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

Heb na het lezen van deze thread ook twee setjes ebs besteld maar het is een teleurstelling.

Ten eerste rammelt de G snaar verschrikkelijk hard (ook versterkt) tussen 7e en 11e fret. Na aanpassing van brugzadels en zelfs neckrelief geen verbetering zelfs niet wanneer de snaar ongemakkelijk hoog staat. (snaar ook op andere bas gelegd met exact dezelfde "symptomen"...) Herkent iemand het????

Ten tweede is de klank na twee zweterige repetities al ellendig dof in tegenstelling tot de elixirs die al een half jaar op mijn andere bas staan

Het proberen waard maar toch niets voor mij blijkbaar.
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Hey Rody,

En het zijn de titanum/nickel snaren en niet de stainless? Wordt vaak door elkaar gehaald omdat ze bijde uit de Northern Light serie komen.
Daar moet je wel heel erg de nadruk op leggen.

Dan begrijp ik er niets van want een gespannen snaar is kaars recht.
Ook het slechter klinken na 2 keer spelen herken ik niet. Ik ben iemand met zuur zweet. Gewone nickelen snaren roesten bij mij binnen een week.

Wel erg appart dat het klappert als je de brugzadels hebt verhoogt.
Misschien ben je een liefhebber van een zeer lage aktie. Misschien staat je hals ook wel bol. Heb ik ooit ook eens gehad door zelf verkeert af te stellen . Anders is het niet te verklaren.
Je bent de eerste met dit probleem.

Misschien dan inderdaad geen goede snaar voor jouw bas en vingers. :wink:
Jammer.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

jeroentg schreef: Zo, er liggen weer Elixirs op en wat ben ik blij. Wat me nog het meest opvalt: ik kan bij dezelfde dikte m'n actie een stuk lager zetten. De intonatie moet ook weer behoorlijk aangepast, want dat was bij die EBS snaren helemaal van slag... :?
Niet de eerste dus... wat moest ik m'n brug omhoog stellen, heel vreemd.
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Misschien minder kilootjes trekkracht op de hals??
Is meestal zo als je andere snaren gaat gebruiken, toch?

Inderdaad niet de enige dan. :wink:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Plaats reactie