Peavey T-max versus Hartke HA 5000

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26246
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Thunder schreef:Overigens geen RUIS kunnen ontdekken.
Misschien was die gewoon aan het werk. Had je hem niks verteld dan? :P
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ik was druk bezig met me met de Ashdown van Weylin te bemoeien, ik kan niet overal tegelijk als storende factor optreden.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14282
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Madmac schreef:De Hartke moet het dusdoende toch afleggen van de Peavey ! :thumbsup:
:yes:

Ik was al niet zo wild van Hartke, maar het is mooi dat ook anderen "mijn" T-Max als winnaar kiezen :wink:

Goeie riefjoew trouwens! Ik ben psoonlijk ook zeer te spreken over mijn T-Max, ik gebruik echter de solid-state preamp nooit, en ik combineer de solid en tube ook nooit. Ik speel gewoon over de tube, pre-gain op 4, post-gain op 6 á 7, eq in de zgn. V-vorm (weinig mid), en het geluid is gewoon TOP!!!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Gisteravond over een Hartke 3500 gebast en kon dus een mooie vergelijking maken met de T-Max van vorige week. Mijn voorkeur gaat naar de Peavey. Ik heb gisteren halverwege de oefensessie mijn sansamp maar in de eindtrap geprikt voor 'mijn' sound. De Hartke is zeker geen slechte versterker maar voor mij heeft de Peavey het helemaal.
Woodstock
Berichten: 463
Lid geworden op: 22 okt 2006, 19:15

Bericht door Woodstock »

Ik ben ook een trotse eigenaar van een T-MAX, wat een gave versterker! De tube preamp in combinatie met Geddy Lee Jazz = 8) !
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Aangezien ik tegenwoordig wekelijks op een T-Max 2x10 combo + 1X15 cab oefen hier nog een update. Het ding heeft een hele goeie eindtrap. Ik heb gisteravond mijn Sansamp Bassdriver rechtstreeks op de eindtrap gezet en mijn beste Westone Thunder erop ingeplugd. Wat een ongelofelijk vet geluid!!! (Waarmee ook meteen maar even hulde aan de bijbehorende Peavey speakers) Binnenkort ook mijn SVP-Pro er maar eens op inpluggen. 8)
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Vraagje over de T-max. Ik gebruik 'm als poweramp. Als ik m'n Ampeg pre-amp op redelijk volume zet begint de T-Max al te clippen. Het rode lampje boven de powerknop van de T-max kleurt dan rood. Ik neem aan dat dat betekent dat de eindtrap clipt...? Is dit erg?

Edit:
The LED is green when the power switch is in the "on" position. During normal operation, this LED also acts as a DDT™ indicator. The LED illuminates "red" when DDT™ power amp compression is taking place.

Ik neem aan dat dit mijn vraag beantwoordt dat het geen kwaad kan.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Je hebt je compressor aan het werk gezet in dit geval.
Dat is op zich niet erg maar wel tijd om je volume eens in de gaten te houden. :mrgreen:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Bij mij gaat die automatische DDT al aan met de master op 3. Dat wil eigenlijk zeggen dat de T-max snel al zijn vermogen in de strijd werpt. Veel hangt af van hoe sterk je voorversterkt signaal is, natuurlijk.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn Hartke 5000. Ik heb ooit een keer over een T-max gespeeld en die vind ik een toch wat donkerder en boomiger geluid hebben dan de Hartke.
Bovendien komt die Biamp nog weleens goed van pas op grotere podia.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Vanuit het bovenstaande kan ik enkel de conclusie trekken dat je niet veel tijd genomen hebt om een geluid te zoeken, want de T-max veegt de vloer met alle Hartke HA's. Volgens mij dan :wink:

Ik gebruik nu op de repetitie van Seraphic ook beide kanalen van mijn T-max. Mijn hoofdkanaal is de solid state en als bas + drum alleen speelt (wat frequent gebeurd bij deze band) dan schakel ik naar 't tube kanaal dat ik lekker vuil heb doen klinken. Maakt echt een verschil in de bandsound. Van 't moment dat de gitaren invallen switch ik terug naar het solid state kanaal op lager volume.

De T-max blijft voor mij toch de ultieme versterker, alhoewel de Warwick meer kan.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

Gisteren de T-max uitgeprobeerd tijdens de repetitie, nondeju, wat een ding, powerrrrrrr en een geweldige sound. De Yamaha had dezelfde specs. maar had veel te veel instelmogelijkheden, en ging veel minder luid. (maar dat kan ook aan mijn ondeskundigheid liggen)
De T-max over de 2x 2x10 4 ohm Yamaha boxjes, geweldig, strak, diep en luid.
Ik had m'n twijfels over de knutsel P, maar da's over, dank zij de Peavey. :worship:
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Plaats reactie