Middagje Musik Produktiv

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Slapdash
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 aug 2004, 14:06

Bericht door Slapdash »

WouterN schreef:Ghehe, laat ze ff weten dat die Aguilar 2x12 bij Paul's Bass Matters 140 euro goedkoper is en WEL leverbaar in 8Ohm! :wink:

Maar veel plezier joh! :D
haha oke thx
______________________________
De bassist speelt nooit fouten akkoorden/noten :lol:
Gebruikersavatar
Slapdash
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 aug 2004, 14:06

Bericht door Slapdash »

Mijn middagje music produktive

spullen die ik getest heb
Markbass little mark 2 top
markbass 4x10
markbass 2x10
sandberg califorinia 4string
fame fretless 4string
famus warwick upright 5string
godin semi acoustic fretless
4string


Ik begon met de little marktop over een markbass 4x10
gewoon met een simpele fender jazzbass usa met 2xvolume en toon

ik ben erg teleurgesteld in dit merk moet ik zeggen na alle goed verhalen die ik hoorde

de sound was voor mij niet duidelijk genoeg,en daarmee bedoel ik,als ik hoog,laag,mid bij draaide hoorde je wel dat deze geboost werden maar de klank werd niet direct anders dat vond ik wel een min punt

ik gaf een harde slap op de Esnaar bij deze klapte de boxen zowat uit
ik hoorde ze clippen

ik heb toen met de little mark op een 2x10 markbass gespeeld
de sound werd direct beter verdeelt en werd al gelijk warmer
ik vond dit ook beter klinken dan over een 4x10 maar nog steeds het probleem met toonregeling

mijn theorie was om met een simpele bass te gaan proberen want
met een goede bass klinken de meeste versterkers wel goed als cijfer geef ik de top een 6,5 de 4x10 een 6,5 en de 2x10 een 6,8

de fame fretless over een glockenklang top en kast met neutrale toon regeling
lekkere bass oogt heel erg mooi het was een warwick kopie
ze speelde wel heerlijk,tot mijn verbazing zet er een heerlijke mwa in,die ik unplugt niet zo duidelijk hoorde als cijfer 6,7


de famus warwick upright
leuke upright alleen de kop vind ik afschuwelijk !!!!
de radius van de bass vond ik wel in orde alleen leek het mij teveel bol uitgesneden maar dat kan ook aan mij liggen(diep indrukken van de snaren E en G snaar)

ik heb deze bass unplugt bespeeld dus over de sound kan ik niks kwijt
unplugt klonk ze niet zo duidelijk cijfer 6,7

de sandberg california over een glockenklang top en kast met neutrale toonregeling
men wat een teleurstelling mijn hele reis daar na toe had ik verheuging deze te bespelen,maar toen ik er op speelde vond ik het echt heel erg dat de bas niet zo klonk als dat ik dacht dat ze zou klinken

het is geen slechte bass laat dat even duidelijk zijn
maar ik vond haar heel erg dun klinken ik heb alle knoppen open gedraaid volume balans in het midden treble en bass en nog gaf deze bas me niet de bekende j/m sound(jazz pickup musicmanpickup)

knor van de bass op het acheterste element klonk beter toen ik haar splitte
fingerstyle klonk de bass wel oke maar toch nog dunnig
geslapt vond ik haar het lekkerst klinken enige min punt vond ik dat ze op de Gsnaar nog steeds dun klonk (denk aan Gsnaar van mark king) en dat op een jazz bass dat klinkt vreemd maar niet lelijk
als cijfer 7


godin semi acoustic 4string fretless unplugged en versterkt over een glockenklang top en kast neutraal

verweg de beste bass die ik heb getest
unplugt klonk ze al fantastische met heel veel mwa
en versterkt al helemaal,als de bass goedkoper was geweest had ik haar direct gekocht ik kon echt lettelijk geen minpunten vinden naast de prijs cijfer 8,8

(ik heb alle spullen getest vanuit mijn point of view dus vergelijkend met het spul dat ik al heb zie onderschrift )
______________________________
De bassist speelt nooit fouten akkoorden/noten :lol:
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ook even een tripje MP gedaan..

getest:

1. De nieuwe Hartke Amp + kasten (LH1000 + HX410 + HX115)
2. Sandberg California JM 5 & 4 String
3. Fender Special Edition Jazz Bass 5Str. (matzwart met matching headstock)

1. Nieuwe Hartke's

Volume: OK; genoeg power.
Mogelijkheden: zeer gering. Dit is waarschijnlijk een poging van Hartke om aan de clean-puristen klasse te voldoen. Weinig toonregeling, geen EQ, een onnodige 'bright' schakelaar en geen Gain control. Tja...
Geluid: neutraal, zeer neutraal en zeer Hartke-unlike. Ik speelde erop met een 5 str. California JM maar dat klonk niet lekker. Oorzaak dode snaren. Z'n 4-snaar broertje had versere snaren en daar klonk het een stuk beter mee. Tja, ik heb lang de 3500 + XL's gehad maar de nieuwe lijn hmm sja, tis niet helemaal mijn ding. Het klinkt zeer clean en zonder vervorming maar ik mis enige warmte en punch. Goede attack, zeer veel laag maar in het mid-hoog miste ik e.e.a. Ik heb de toonregeling geprobeerd maar zonder succes. Ik zou 'm zeker eens met mijn eigen bassen willen proberen.

2. Sandberg California JM 4 & 5 str.

De 5 str. had dode snaren dus daar zal ik niet teveel over vertellen. Wel lag die bas niet geheel lekker in mijn handen. Ik miste het comfort dat ik wel bij m'n Hotwire en Marleaux 5-stringers heb. Ik vond 'm wat 'lomp' spelen. Dit komt niet door de ruime stringspacing van ca. 19-20 mm want dat heb ik op mijn eigen bassen ook en dat vind ik juist prettig. Nee, de hals voelde niet lekker aan. Niet geheel mijn ding...

De 4 str. klonk dankzij versere snaren een stuk beter. Althans...op het brug-element. De combi neck-brug vond ik minder. Bespeelbaarheid ook ietwat lomp; als vergelijk haal ik mijn Fender Jazz 4str. aan en die ligt veel soepeler in de hand. Sound: idem als bij de 5 str. Het brugelement knort lekker maar de combi (en neck solo) vond ik niet geweldig. Ik mis wat karakter in deze bassen.

3. Fender Special Edition Jazz Bass 5Str. (matzwart met matching headstock)

De grote verassing. Deze bas ligt bijzonder lekker in de hand en laat zich goed bespelen...heerlijk licht en trefzeker. Deze bas heb ik helaas niet op een amp aangesloten (het was inmiddels waanzinnig druk geworden, je weet wel) maar deze zou ik zeker nog een keer echt gaan proberen. Over de sound dus geen berichten.. Het uiterlijk is best wel cool met een matzwarte body, matching headstock en rosewood fretboard. Het is eens wat anders als de obligate sunburst met parelmoer slagplaat...hij heeft goddank geen slagplaat! Leuk basje en de prijs ook (898 euro).
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Slapdash
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 aug 2004, 14:06

Bericht door Slapdash »

2. Sandberg California JM 4 & 5 str.

De 5 str. had dode snaren dus daar zal ik niet teveel over vertellen. Wel lag die bas niet geheel lekker in mijn handen. Ik miste het comfort dat ik wel bij m'n Hotwire en Marleaux 5-stringers heb. Ik vond 'm wat 'lomp' spelen. Dit komt niet door de ruime stringspacing van ca. 19-20 mm want dat heb ik op mijn eigen bassen ook en dat vind ik juist prettig. Nee, de hals voelde niet lekker aan. Niet geheel mijn ding...

De 4 str. klonk dankzij versere snaren een stuk beter. Althans...op het brug-element. De combi neck-brug vond ik minder. Bespeelbaarheid ook ietwat lomp; als vergelijk haal ik mijn Fender Jazz 4str. aan en die ligt veel soepeler in de hand. Sound: idem als bij de 5 str. Het brugelement knort lekker maar de combi (en neck solo) vond ik niet geweldig. Ik mis wat karakter in deze bassen.


+1
______________________________
De bassist speelt nooit fouten akkoorden/noten :lol:
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

HNZ schreef:
RUIS schreef:...gaan naar MusikProduktiv, ons daar een poosje vervelen en dan weer terug...
Hee Ruis, als je je toch verveelt; Zou je deze ESP Vintage - Serie Vintage-4 OW 'ns aan een nader onderzoekje willen onderwerpen? (Looks, feel, sound, etc.)
PLease, please...

Afbeelding

Hij staat op de MP site, maar of ze 'm ook echt hebben weet ik natuurlijk niet.

(Ik moet vrijdag een tentoonstelling inrichten en kan dus niet mee...)

Er was er eentje. Een rode, met rosewood toets en zo'n akelige fabrieksrelic :nono:
Ik heb hem eventjes geprobeerd, maar zonder versterker. Er was om duistere redenen maar één snoertje op de basafdeling te vinden en iemand anders was al iets aan het proberen toen ik die ESP vasthad. Qua feel zit hij niet eens zo gek ver af van de Fender Highway P die er hing, alleen heeft de ESP veel dikkere frets, dus voelt hij anders. De potmeters voelden... ruk. Erg cheapo (en dat op een bas van €1549...). Het akoestische geluid leek me vooral veel laag en mid te hebben, niet al te helder allemaal. Het versterkte geluid heb ik dus geen oordeel over, ga daarvoor zelf maar eens een dagje produktiv zijn. Zelf zou ik deze bas laten hangen, zeker voor die niet bepaald geringe prijs, maar ieder z'n ding.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Hmmm... als ik dat zo lees zijn er voor rond de 1500 euro veel betere alternatieven....
Lakland?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Twee mex P's?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Kan, maar ik heb zo'n Skyline Bob Glaub Precision in mijn handen gehad en dat is serieus wel een erg smakelijke bas. Dat-ie als Skyline alleen in sunburst leverbaar is, is wel een minnetje. Maar er schijnt nu ook een Skyline Duck Dunn te zijn, en dat maakt voor dat geld de keuze weer makkelijker.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

RUIS schreef:Zelf zou ik deze bas laten hangen, zeker voor die niet bepaald geringe prijs, maar ieder z'n ding.
Had al zo'n idee, maar hij zag er op het plaatje wel lekker uit.

Ik hou het bij m'n Sandberg. (en misschien ooit nog 'ns een met een maple toets...)

Thanx 4 testing, Ruis!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Hans58 schreef:Kan, maar ik heb zo'n Skyline Bob Glaub Precision in mijn handen gehad en dat is serieus wel een erg smakelijke bas. Dat-ie als Skyline alleen in sunburst leverbaar is, is wel een minnetje. Maar er schijnt nu ook een Skyline Duck Dunn te zijn, en dat maakt voor dat geld de keuze weer makkelijker.
De DD heeft een hals als een jazzbas (de oorspronkelijke FrankensteinFender van Dunn ook).

Ik vind dat prettiger, maar jij als Mr. P-bass misschien niet?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb een tijd op een Jazz gespeeld, en eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit, ik kan op allebei wel uit de voeten, al ben ik inderdaad wel meer vergroeid geraakt met de P-maten, ja.
Als het maar geen ienieminie-halsjes worden.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

OK, go-for-it!

Ik had ook bijna die DD besteld, maar wilde graag een pu in de brugpositie en heb 'm dus maar door Sandberg laten namaken, mèt brugpu.
O ja, en tortoise slagplaat

en naturel headstock

en actief/passief:

Eigenlijk een heel andere bas... :D

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Nou, ik ga voorlopig even geen bas kopen, en zeker geen Lakland van 1500 euro....
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Hans58 schreef:Nou, ik ga voorlopig even geen bas kopen, en zeker geen Lakland van 1500 euro....
WAT EEN ZELFBEHEERSING!!! :worship:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Da's in dit geval niet zo moeilijk, hoor. Ik heb er op 't moment gewoon geen geld voor... :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie