The soundfactory (Gent)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

The soundfactory (Gent)

Bericht door albi »

Ben vandaag eens naar deze winkel geweest om wat basjes te testen :D

De eerste bas die ik zag hangen en die ik al lang eens wou bespelen was de Ibanez ATK. Wel nog een oud model met een extra jazz-element en mat-grijze hardware.
De nek speelde wel lekker hoewel hij redelijk breed was, maar ik vond eig het geluid niet zo denderend... De hardware die er op zat was ook minder mooi als degene die ze nu maken...Kleine afknapper dus

Dan de Squier Telebas.
Lekker spelende nek, mooie afwerking(string-through!), maar weeral een tegenvallend geluid. De bas kon wel wat worden weggedraaid op de amp en dan kreeg je wel een zeer lekkere ronk
Zelfs met de tone-knop volledig open zat er nog teveel bas in.
Dat was wss te wijten aan de mudbucker ver aan de nek.

Vervolgens heb ik de Squier VM Precision opgepakt.
Speelde werkelijk gewldig voor zo'n budget-bas(250 euro!)
De tone-knop had in tegenstelling tot de Tele hier wel wat effect...
Mooie kleur-combi ook!

Dan was het de beurd aan wat Japanners:
- Telebas: Vreemd genoeg hadde ze nog een oude Japanse telebas met zo'n single-coil element. Nek speelde weer geweldig en de minimalistische pick-up ronkte echt geweldig! Er was echt een agressiever en voller geluid uit te halen dan ik eerst had verwacht.
De bas was ook mooi afgewerkt buiten de zone rond het element na.
Net alsof de holte te groot is, maar dit is bij al deze bassen het geval geloof ik.
-MM jazz: Het eerste wat me opviel was dat het een redelijk zware bas is.
Het geluid was heel veelzijdig, maar ik kon "mijn geluid" er wel niet in vinden. Voor de rest wel prachtige afwerking door die japanners!
-Mustang bas: Ik dacht toch maar eens een short-scale op te pakken voor de gein :D
Je voelt echt wel het verschil met een gewone bas en ik prefereer toch mijn jazz-nek. Het geluid dat er uit komt was ook over de hele vlakte redelijk iel. Geen bas dus...
-Jaguar bas: veruit de beste bas die ik in mijn handen daar heb gehad!
Zowel qua looks als qua geluid!
Geweldig veel klank mogelijkheden, actief/passief, afwerking, Vintage ages block-inlays, vlot spelende nek,...Prachtig gewoon!

Vriendelijk personeel en hun fenders kosten minder als in Duitsland!
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
heavium
Berichten: 382
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:52

Bericht door heavium »

ik kocht er m'n Precision en heb ook niet te klagen over de service, t'is een leuke winkeltje en af en toe komen er wel eens 'speciallekes' binnen (surf green jaguars, signature gretsch en zo van die dingen)

alleen is het er wel superklein en als je er niet te veel komt is het soms wat aarzelen om te vragen of je's iets kan testen.
HEAVIUM

"Kim Deal or no deal"
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Heel klein idd! Zeker het bas-gedeelte, ik was constant bang om ergens tegen te stoten... :?
De man is wel zééér vriendelijk. Ik kwam er dus voor de eerste keer en vroeg of ik eens wat basjes kon testen. Hij zei dat het geen probleem was en dat ik gewoon voorzichtog moest zijn. Zoals in andere winkels kwam hij bijvoorbeeld niet eens zien om te vragen of ik van plan ben er één te kopen ofzo, maar hij zei dat ik gewoon mijn tijd kon nemen.
Na wat basjes getest te hebben, had ik nog eens geïnformeerd naar wat prijzen en daarna zei ik dat ik ook nog eens een swr wou testen.
Dat was ook prima voor hem, maar ik moest hem wel zelf aansluiten omdat hij bezig was met andere klanten.
Overigens kreeg ik ook nog een complimentje van hem over mijn deluxe jazz.
Leuke winkel, dus ik weet denk ik wel waar ik mijn volgende bas ga kopen...
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Prazzle
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 mar 2006, 22:12

Bericht door Prazzle »

Hoeveel kost die telebas? Anders ga ik wel es langs :'D
Gebruikersavatar
LedZep
Berichten: 643
Lid geworden op: 29 dec 2006, 13:45

Bericht door LedZep »

Waar is die soundfactory?
Kom regelmatig in gent, maar nog nooit gezien?(tenzij een muziekwinkeltje in de buurt van sint pieters, maar dat zal het wel niet zijn?)
Voer hier een onderschrift in.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Prazzle schreef:Hoeveel kost die telebas? Anders ga ik wel es langs :'D


Ik ga vandaag(maandag) nog eens langs om op die telebas te spelen en mss onderhandelen over de jaguar, dan laat ik het weten!

@LedZep: Vlakbij Gent-Dampoort
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
BRT
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 dec 2006, 18:57

Bericht door BRT »

In de Van Eyckstraat. Ook mijn favoriete shop in Gent en verre omstreken. Die winkel aan het station noemt de Bebop. Daar neem je best een vliegenmepper mee, om de uiterst stroperig irritante verkopers van je lijf te slaan.
Peter Hook for captain.
Plaats reactie