Fender deluxe series jazzbas

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

wil hem wel hebben, maar niet kopen ;-), was ook niet duidelijk nee, maar heb voorlopig genoeg aan mijn stingray. Heb wel een richwood jazz geupgrade. inmiddels weer met een gefrette hals. zit een lekkere knor in dankzij elementen van rieno. Had er graag een pre-amp in gezien. denk dat de rest van de bas het miss niet waard is om er een dure pre-amp in te zetten voor een dikker/warmer geluid. hals is ook vrij cheapo. het zou goedkoper en beter (en mooier) zijn om bv deze bas te voorzien van deze elementen inplaats van een andere bas om de elementen :p wat ik tot zover heb gedaan. voor dit geld aan de andere kant komt miss een fender mm sig ook wel in de buurt (A) die is graphite reinforced en de hele mikmak meer of niet?
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Nou dat denk ik niet, aangezien het eigenlijk gewoon een kopie is van een 70's jazz, maar dan met een preamp.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

ik bedoel, voor (relatief) een beetje meer geld heb je een marcus miller sig, en die vond ik laatst bij een zeker evenement in vlagtwedde ook erg goed klinken :wink:. lijkt me kwalitatief iets beter dan die deluxe serie.

Ben eigenlijk opzoek naar bas met een dikke warme knor, een beetje allround inzetbaar geluid zeg maar. k denk daarbij aan iets als een actieve fender. Mijn Stingray heeft een goed geluid, wat bij de meeste muziek past die ik speel. Voor de ballads die we ook wel spelen zou een iets warmere klank wel lekker zijn. Al sparend om hopelijk over niet al te lange tijd te gaan samenwonen, vind ik dat bedrag toch wel veel voor die paar nrs :wink:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

graphite reinforced en de hele mikmak meer
daar doelde ik op :wink:

Die Miller doe ik niet zo veel meer mee trouwens, komt misschien wel weer, zo niet, dan gaat ie weg denk..
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

nouja k vermoed dat ik tegen die tijd nog niet zoveel geld wil uitgeven voor een bas erbij :p maar laat het me vooral weten als je em weg wilt doen :p
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Bericht door Concorde »

Ik heb 'm nu alweer een jaartje of 3.
Heerlijke bas, en de toonregeling weet je één keer, en je vergeet 't niet meer...
Veelzijdig, goed afgewerkt, niet té zwaar, heerlijk ding! enige probleem wat ik heb, is een lichte ruis/brom, wanneer er niet gespeeld wordt. Ik heb 'm geshield, maar dat hielp niet. Iemand een idee? Het ligt zuiver aan de bas, want als ik m'n Ibanez inplug hoor ik niets.
speelt geweldig, maar niet zo licht en soepel als de Ibanez....
De slap switch is bull. Maakt het geluid ielig en veel te mager/schel.
Heb ooit 's op een optreden lopen kloten, bleek die k*t-switch omlaag te staan.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3391
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Dit topic bestond zelfs al voordat jij deze bas had dan!
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Bericht door Concorde »

inderdaad.... niet eens gezien! :D
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

't is alweer een poosje geleden inderdaad. Wel grappig om terug te lezen. Die Marcus Miller signature van Deevit heb ik destijds inderdaad overgekocht van hem, maar niet veel later heb ik m ook weer verkocht.
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Concorde schreef:...enige probleem wat ik heb, is een lichte ruis/brom, wanneer er niet gespeeld wordt. Ik heb 'm geshield, maar dat hielp niet. Iemand een idee?..
Kabeltjes van de pickups wel afgeschermd? Dat was bij mijn Hotwire ook niet het geval. Ik heb er zelf een afscherming omheen gemaakt en eenzijdig aan het centrale massapunt gelegd, toen was het een stuk beter.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie