Line 6 LowDown combo

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Marthais
Berichten: 2060
Lid geworden op: 31 mei 2006, 17:14

Bericht door Marthais »

Ik vraag me af of iedereen die Line6 karakterloos noemt, dat karakterloze er ook kan uithalen in een blinde test :)
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

Marthais schreef:Ik vraag me af of iedereen die Line6 karakterloos noemt, dat karakterloze er ook kan uithalen in een blinde test :)
Die gedachte was ook bij mij opgekomen, ik denk dat er veel vreemd op zouden kijken bij zo'n test.
Heb ooit zo'n blinde test bijgewoond van High End versterkers (huiskamer) duurste koste toen 10.000de guldens (buizen) de test werd gewonnen door een versterkertje van Philips dacht ik van een paar 100 gulden.
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
Yuomay
Berichten: 2553
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:03

Bericht door Yuomay »

Dat komt omdat die High-end dingen nogal exclusief zijn en dus vaak niet in de smaak vallen. Als die philips bij iedereen 3e stond wordt hij uiteindelijk eerste. lochies.
Try something different.

Mentally Retarded Friend: Myspace; Facebook
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

Yuomay schreef:Dat komt omdat die High-end dingen nogal exclusief zijn en dus vaak niet in de smaak vallen. Als die philips bij iedereen 3e stond wordt hij uiteindelijk eerste. lochies.
De demonstratie was georganiseerd door Quad, niet zomaar de eerste de beste, en de deelnemers waren allen z.g. audiofielen.
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Jack

Bericht door Jack »

Henry schreef:
Yuomay schreef:Dat komt omdat die High-end dingen nogal exclusief zijn en dus vaak niet in de smaak vallen. Als die philips bij iedereen 3e stond wordt hij uiteindelijk eerste. lochies.
De demonstratie was georganiseerd door Quad, niet zomaar de eerste de beste, en de deelnemers waren allen z.g. audiofielen.
mmm, "audiofielen" en dan het verschil niet horen tussen een philips en een quad, tsja, dat bevestigt dan weer mijn mening over audiofielen. laat maar.
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Jack schreef:
Henry schreef: De demonstratie was georganiseerd door Quad, niet zomaar de eerste de beste, en de deelnemers waren allen z.g. audiofielen.
mmm, "audiofielen" en dan het verschil niet horen tussen een philips en een quad, tsja, dat bevestigt dan weer mijn mening over audiofielen. laat maar.

Dit soort "zogenaamde" blindtests waarbij de audiofielen ongelijk krijgen worden altijd genoemd ter illustratie, erg flauw en altijd gebaseerd op uitzonderingen. Het komt bij hoge uitzondering echt wel eens voor, natuurlijk. Mijn ervaring is dat voor 90% de goedkope audio altijd de klos is en door de mand valt. Dit soort uitspraken neem ik dus altijd met en flinke korrel zout. Feit blijft dat klank een heel persoonlijk iets is. Mensen die het niet kunnen waarderen, ervaren de niet juiste weergave van hun eigen goedkope set, waar ze al jaren of soms tientallen jaren aan gewend zijn geraakt, als de referentie. High End audio leer je ook net als goede wijn waarderen door erg vaak naar te luisteren en vooral de diversiteit ervan te ontdekken. High End audio is vaak een aaneenschakeling van componenten. Daar kan veel in mis gaan.

Michel
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

On topic: gezien de versterkermodellen vind ik het een gemis dat Line 6 de combo's niet met 210 of 410 aanbied. Als je met een 15" + tweeter een 410 simuleert kom je nooit aan de juiste punch.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Bompa
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:09

Bericht door Bompa »

Ik heb onlangs een LD150 aangeschaft. De verschillende effecten gebruik ik niet, ik vind die wat kunstmatig. De versterkermodellen zijn redelijk goed. Ik heb er nog geen bandrepetitie mee gedaan, maar heb sterk de indruk dat hij wat tekort zal komen samen met het peloton...
misschien komt het goed via de xlr uitgang. Iemand reeds ervaring mee?
Gebruikersavatar
Gothbin
Berichten: 418
Lid geworden op: 22 dec 2006, 09:59

Bericht door Gothbin »

Ikzelf heb een GitaarPOD v2 en een BassPOD, en ze doen het al jaren goed. Ik gebruik ze alleen in mijn homestudio, en zoals gezegd al jaren zonder een probleem. Ik heb ook het oude floorboard erbij en ook die is onverslijtbaar.

Ik denk dat de spulletjes van Line6 wel goed zijn, maar uiteindelijk kom je op je eigen sound, en heb je geen modelling meer nodig. Ik kan ook wel zeggen dat een Eden uit de POD niet echt klingt als mijn echte WT 300. Maar wat wil je voor het geld. Ooit merkte een hoge hotemetoot van Line 6 op dat alleen de buizen vervangen van een oude SVT meer zou kosten dan een BassPOD, en dan kreeg je er 14 versterkers bij..........
Keep it low! :dance:
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

Voor men gitaar heb ik een HD147 wat uitstekend bevalt, al lijkt ie wel op een toaster :-P

Heeft iemand die nieuwe HD400 of HD750 al gehoord of gezien?
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Plaats reactie