Peavey TVX 210 4 ohm: 225€ nieuw gekocht !

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Peavey TVX 210 4 ohm: 225€ nieuw gekocht !

Bericht door Madmac »

Even gecopied en gepasted uit mijn persoonlijke topic:

Mijn mening:

Ik heb er vandaag op gerepeteerd met mijn T-max en Ibanez EDA 905.
Het eerste wat opviel was dat het wel degelijk een full-range kastje was, dus ging hij ferm diep. De 210 geeft wel een meer 'punchy' geluid dan zijn grote broer. De 410 gaat natuurlijk wel véél dieper. Maar in de repetitie kwam de 210 nooit tekort.

Wel heb ik mijn master iets hoger moeten zetten om het gelijke volume te halen als mijn TXF 410. Maar dat is gewoon normaal vermits meer woofers zorgen voor meer dB's.

Via de meegeleverde spec's sheet heb ik wel ontdekt waar die prijsdaling vandaan komt. Ten eerste is dit cabje gemaakt in China en ten tweede blijkt deze van MDF te zijn gemaakt, terwijl mijn TXF 410 en TVX 410 van multiplex gemaakt zijn. Let op, dat de 410 van multiplex zijn heb ik met mijn eigen ogen gezien. Dat de 210 van MDF is gemaakt heb ik van de manual/spec's sheet.

Er zijn nu wel metalen handvatten opgezet die mooi ingefreesd zitten. Dit vind ik ook al beter dan de plastieken handvatten op de oudere types.
De afwerking is perfect en een vreemd detail is dat de woofers heel zwart zijn, terwijl de woofers van de oudere reeks meer grijs van kleur waren. Toch gaat het volgens hun gegevens over dezelfde woofers.

De 210 trekt zich in ieder geval meer dan behoorlijk uit de slag in de repetitie, geflankeerd door een Diezel VH4 over een 412 en een Marshall JMP1 + 9100 eindtrap over een 412.

Volgende optreden neem ik eens de combi TVX 410 + TVX 210 mee om te zien hoe dat op 't podium meevalt. Daarover later wel meer.

Edit: ik ben vergeten er bij te vertellen dat ik het kastje aansluit op mijn Peavey T-max en deze geeft 350 watt op 4 ohm !! Ik steek er dus het dubbele vermogen in dat hij RMS kan trekken :shock: Dat verklaart natuurlijk wel waarom hij zo lekker strak blijft...

Hier de foto van mijn nieuwe TVX 210:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Madmac op 09 apr 2008, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
ronbas
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:47

Bericht door ronbas »

dank u..

zit net een beetje rond te kijken naar iets dergelijks om te gebruiken bij repetities en deze jongen was mij ook al opgevallen vanwege de gunstige prijs

Fender American Standard Jazz Bass® V
eden wt550
eden d210xst
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Update:

Donderdag het ik met mijn zessnaar op de 210 gerepeteerd. Nu moet je weten dat ik die bas in drop-A en drop-D heb staan.

Wel, dat 210 kastje geeft mijn lage A dus prima weer :shock:
En dat voor zo 'n prijs ? Ik ga 'm eens met de 15" samen gebruiken :jam:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Fijn ding he?

Heb er zelf eentje, in combinatie met de 2x15 bass-bin.
Hij voegde zoveel toe tov alleen de 2x15! :shock:
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Het gaat dus om deze, maar dan in 2x 10? : Peavy TVX 410

Vroeg me af of iemand ook positieve ervaringen heeft met dit cabinet. zoek een namelijk een redelijk goedkope maar toch goeie 4x10 cabinet.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

jij hebt duidelijk niet goed gezocht want mij lijkt dat er geen 4x10 is waar op het BGF meer over geschreven is dan de Peavey 410TVX. :wink:
maar de conclusie is iig: heel veel speakercab voor weinig geld.
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Stinky schreef:jij hebt duidelijk niet goed gezocht want mij lijkt dat er geen 4x10 is waar op het BGF meer over geschreven is dan de Peavey 410TVX. :wink:
maar de conclusie is iig: heel veel speakercab voor weinig geld.
Ben wat lui ingesteld :oops: Maar dat is goed nieuws :) Zo snel mogelijk testen dan maar :D Nu nog een goeie prijs/kwalitijd verhouding Amp 8)
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Stinky schreef:jij hebt duidelijk niet goed gezocht want mij lijkt dat er geen 4x10 is waar op het BGF meer over geschreven is dan de Peavey 410TVX. :wink:
maar de conclusie is iig: heel veel speakercab voor weinig geld.
Volledig akkoord.

Het enige nadeel vind ik dat ie zoveel weegt (>40kg) maar ja dan doen de gitaristen nog eens iets nuttigs als ze helpen sjouwen. :mrgreen:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

De Peavey TVX 410 is voor de low end wat de Eden XST 410 voor de hi end is :wink:

Als je 'm vergelijkt met cabs in dezelfde prijsklasse, zit je bij de concurrentie bij de MAG 410, Hartke VX 410 of Transporter 410 of de GK backline 410. Allemaal cabs die volgens mij moeten onderdoen voor de TVX.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
4fridges
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 feb 2005, 18:39

Bericht door 4fridges »

hier een tevreden 410tvx gebruiker! een 210 staat ook nog op het verlanglijstje, voor thuis en als het echt hard moet icm de 410. leuke review trouwens!
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

ik begin me zeer te interresseren voor een dergelijk beestje.
wat ik me enkel afvraag (ik ben een complete n00b als het op impendantie en andere termen aankomt), als ik hem gebruik in combinatie met een mag c115-300Hcombo, blaas ik dan niks op?
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Als je de 8 ohm versie koopt niet nee. Voor wat ze kosten zijn ze inderdaad te gek!
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

bedankt. ik ga even speuren of ik m kan vinden, en dan maar weer sparen.
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
Dokkit
Berichten: 325
Lid geworden op: 02 mar 2008, 19:28

Bericht door Dokkit »

madmac,
Ik heb vandaag de TVX 210 uitgetest (oude versie volgens mij, zit een ander logo op de grill dan het plaatje in dit topic), zie ik in de muziekzaak dat ze er €450 voor durven vragen. Ik vraag of dat wel klopt, omdat ik op de hoogte ben van deze prijs.
"Kan niet, dan is het geen TVX, maar een ander type" was het antwoord dat ik kreeg. Heb het er verder maar bij gelaten. :?
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Je moet niet afgaan op die idioten in een winkel :wink:

De TVX 210 heb ik bij mijn muziekhandel in Hasselt, Belgie, 225 € betaalt. De 410 kan ik daar kopen voor 330€ of zoiets.

Je moet het er nooit bij laten als men je blaaskes probeert wijs te maken ! Reageer, zeg hen dat ze hun materiaal niet kennen ! Ik heb 10 jaar geleden een TXF 410 (voorloper) gekocht voor 450 Euro. Sindsdien zijn ze enkel goedkoper geworden.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Plaats reactie