Getest/gekocht: Fender Jaguar Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
mroekalea
Berichten: 309
Lid geworden op: 21 jan 2011, 10:36

Bericht door mroekalea »

:jam: :jam: Binnenwerk shielden met kopertape werkt als een nieuwe, zero ruis - zero bijgeluiden .

Ben nog op zoek naar zwarte tuners, weet iemand welke geschikt zouden zijn?
De brug vervang ik met een zwarte Babicz, tuners dus tezijndertijd!

Tips zijn welkom!!!

PS: TR/TK: Focusrite Safire pro 26 IO, Hartke 115XL (Met papercone beyma 300 wat 4 ohm), Hartke 410TP en Ashdown 115T Deep.
Jazz bas, buizen en 12 inch!
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Ik heb er nu ook eentje sinds woensdag, gekocht van een Duitser via ebay. Ik ben er heel blij mee alleen is ie hier ook redelijk noisy, wat me wel een beetje irriteert.
Gewoon alle cavities en de achterkant van de pickguard met koperfolie bekleden lost het noise probleem (bijna helemaal) op ?
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Het zijn single coils, dus shielding kan wel wat helpen als het nog niet gedaan is.
Gebruikersavatar
Jeur
Berichten: 391
Lid geworden op: 31 okt 2011, 12:57

Jaguar

Bericht door Jeur »

Ik heb ook veel gehoord dat deze bas een ruis zou hebben. Een tijdje gelden heb ik een zwarte jaguar bass op marktplaats gekocht, maar deze heeft daar zeer weinig last van.

De bas heb ik nu uitgerust met Fender classic 60 pickups en de sound is flink verbeterd! De originele pickups klinken wat leeg. De 60's pickups maken het geluid warmer en dieper. Shielden is niet meer nodig.

Op ten duur zou ik hem willen verkopen en zet hem dan eerst op het forum voordat hij op Marktplaats gaat. Mocht iemand al serieuze interesse hebben, dan stuur even een reactie.
Bassist in Mindfool. https://mindfoolband.com/
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

De ruis van m'n Jaguar is nu ook fel verminderd door het vervangen van de potmeters blijkbaar. En om het even te hebben over de minpunten: voor mij heeft de Jaguar 1 groot minpunt. En dat is dat ze voor de neck pup 1 groot gat hebben gefreesd ipv mooi de vorm van de pup uit te frezen. Ik vind dat een minpunt :p
Gebruikersavatar
Jeur
Berichten: 391
Lid geworden op: 31 okt 2011, 12:57

Bericht door Jeur »

Een dikke maand terug heb ik mijn Jaguar verkocht. Ik had hem voor de looks gekocht, maar vond het maar irritant met die schuifjes en knopjes. De actieve regeling is alleen maar een boost en klinkt niet heel veel beter dan het passieve geluid.
Bassist in Mindfool. https://mindfoolband.com/
Plaats reactie