Getest/gekocht: Fender Jaguar Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

De Teng schreef:
Dazler schreef:Aargh der zijn zoveel mooie bassen. Maar eerst een P
Das nou wijsheid... Hans zou trots op je zijn. :)

(zei iemand met een jazz alleen thuis)
...en dan toch verantwoordelijk zijn voor een quote die tot onderschrift is gepromoveerd 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Mooi basje die Jaguar! Die kende ik nog niet.
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

ik zag hem toevallig gister bij de tonika in groningen staan, en ik had deze review al gelezen.
best wel een vet ding joh(H) rare knopjes maar dat is wel grappig, ik wil er ooit ook nog wel 1 hebben^^
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Ik vind het jammer dat er vele bassen zijn di niet met een maple fingerboard gemaakt worden. Dit basje is wederom een voorbeeld. vind die vintage white uit japan wel vet, maar zou ik er wel zo een een blok maple hals op zetten.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

+1 maple halzen zijn fijn!
Gebruikersavatar
PaulPp
Berichten: 260
Lid geworden op: 11 feb 2008, 12:31

Bericht door PaulPp »

*bumpje*

Na vele jazzbassen en jazz-achtigen geprobeerd te hebben ben ik toch gevallen voor de Jaguar. Ik heb hem al zovaak vast gehad, en elke keer was het meteen een lekker gevoel bij het spelen op deze bas. Ik merkte dat ik bij het proberen van andere basjes telkens de vergelijking maakte met de Jaguar. Even heb ik nog de MM jazz overwogen (onder ander vanwege de hals), maar de MM was gewoon niet echt mijn ding.

Nu heb ik een bas met een geweldige sound (breed begrip met zoveel opties) en een fijn gevoel wanneer ik 'm vast heb. Wel zijn er nog wat dingen die ik toe ga voegen om er helemaal mijn ding mee te kunnen doen, maar da's meer goldplaten van iets wat al goed is dan dat er minpunten zijn. Ik zit te denken aan een andere brug, toevoegen van een element balans regelaar ipv aan/uit, lichtere tuners, aanpassen van scheidingsfrequentie actieve circuit, proberen van andere pups... misschien toch een maple neck?

Maar ach, eigenlijk zit ik altijd te knutselen aan m'n basjes op zoek naar "het" geluid... :) Dat helpt weer bij het kweken van GAS voor een volgende bas. :twisted:
Fender, GB Shuttle 6.0, PJB 4B, Eden N2121RS ...
(Te) veel inspiratie!

DHZ bas projectje
Out of the box...Torzal Headless
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Bericht door xRubenator »

ik heb die ook uit geprobeert maar dan in het zwart
best wel leuk dingetje, maar totaal niet mijn sound 8)
ben toen voor een läkland 44-01 gegaan
lars-dorren
Berichten: 490
Lid geworden op: 27 jan 2008, 16:11

Bericht door lars-dorren »

xRubenator schreef:ik heb die ook uit geprobeert maar dan in het zwart
best wel leuk dingetje, maar totaal niet mijn sound 8)
ben toen voor een läkland 44-01 gegaan
Grappig, ik heb tussen die lakland en de jaguar staan twijfelen, maar ben voor de jaguar gegaan, omdat de lakland niet echt mijn sound had:P
Gebruikersavatar
PaulPp
Berichten: 260
Lid geworden op: 11 feb 2008, 12:31

Bericht door PaulPp »

Hier hetzelfde. :D Alleen heb ik ook nog staan vergelijken met een MM (is nieuw ietsje duurder), een gewone jazz en een 24frets jazz en een Squier VM Jazz (voor het geld niet slecht, maar voelde mij iets te "slap" aan :? ). Twijfel is niet leuk, zeker niet als je al 4 keer bijna een jaguar bass gekocht hebt. Uiteindelijk toch gedaaan, en geen spijt van!
Fender, GB Shuttle 6.0, PJB 4B, Eden N2121RS ...
(Te) veel inspiratie!

DHZ bas projectje
Out of the box...Torzal Headless
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Is dit een shortscale bas?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 621
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Bericht door chaney »

Muziekschuur schreef:Is dit een shortscale bas?
Nope, een longscale. De Squier-Jaguar is shortscale.

En als je de Fender wilt hebben moet je er volgens mij vlug bij zijn, hij komt op de site van Fender nl. niet meer voor.
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Niet alle Squier Jaguars zijn shortscale. Ze zijn er ook in gewone 34". Die shortscales zijn nog maar net uit. En de Fender jaguar is inderdaad (momenteel ?) uit productie.
Gebruikersavatar
thefuzz
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2008, 13:54

Bericht door thefuzz »

Jaguar is uit de productie ja. De hals is gewoon 34". Heerlijke bas, alleen de noise uit dat ding is niet altijd even wenselijk.
Facebunker
Gebruikersavatar
sasquatch
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jun 2005, 09:55

Bericht door sasquatch »

thefuzz schreef:Jaguar is uit de productie ja. De hals is gewoon 34". Heerlijke bas, alleen de noise uit dat ding is niet altijd even wenselijk.
Ik praat andere mensen na, maar naar wat 'men' verteld heeft de jaguar over het algemeen een beetje prut-shielding waardoor meerdere elektronica verspreid over de hele body ruis en ander geluid wat niets met muziek te maken heeft oppikken. Zelf met een iets als dun koper-folie achtig spul alles achter de slagplaat en in de uitgefreesde pockets bekleden en het basje is zoals het had moeten zijn.
Fender Jaguar, Sandberg California JJ5, G&L Tribute L2500
Ashdown ABM600, ABM4x10, ABM1x15
Bandjes

stekkerdozen en nog eens stekkerdozen
Gebruikersavatar
jaguar77
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2011, 15:58

Bericht door jaguar77 »

Als er iemand interesse heeft, ik heb er nog eentje te koop in hot rod red, ik ben gek van de looks maar ik ben niet van het "actieve" type. Ik wil ook wel ruilen tegen een jazz of een p, afhankelijk van de uitvoering.
Fender Roadworn 60's Jazz Bass fiesta red
Fender Mark Hoppus signature Jazz Bass
Orange Bass Terror en Ashdown ABM 115
Plaats reactie