Artec EBC4-CR - Sidewinder PUP replacement

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Bernardduur schreef: Ik zie er niet veel aan............ hoe zie je dat ie lin is?
De "B" op de bovenste pot. "B" is lin, "A" is log........ Ik kwam dat bij alle web-stores tegen toen ik een vervangings pot aan het zoeken was, dus als technies behinderde dacht even dat dat universeel was ...... Niet dus ?? :oops:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Droombolus schreef:
Bernardduur schreef: Ik zie er niet veel aan............ hoe zie je dat ie lin is?
De "B" op de bovenste pot. "B" is lin, "A" is log........ Ik kwam dat bij alle web-stores tegen toen ik een vervangings pot aan het zoeken was, dus als technies behinderde dacht even dat dat universeel was ...... Niet dus ?? :oops:
Waar zie je dan een B? :D

Edit: Haha, mooi staaltje 'op het verkeerde been zetten'! Het is dus die helemaal bovenin, die er half op staat. Door je vinger enzo, kijk je eigenlijk direct naar de dichtstbijzijnde pot!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Droombolus schreef:
Bernardduur schreef: Ik zie er niet veel aan............ hoe zie je dat ie lin is?
De "B" op de bovenste pot. "B" is lin, "A" is log........ Ik kwam dat bij alle web-stores tegen toen ik een vervangings pot aan het zoeken was, dus als technies behinderde dacht even dat dat universeel was ...... Niet dus ?? :oops:
Nope

In de USA:
B = log, A = lin

In Japan
B = lin, A = log

En dan zijn er nog andere potmeter makers die hun eigen A / B / C etc erop nahouden. De enige manier om het zeker te weten is ze na te meten
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Nog een laatste observatie uit het rippetissiehok afgelopen donderdag:

Met het standaard Epi element was de EB-3 erg gevoelig voor feedback. Ik heb 'r met de Artec tot 10 cm voor de speaker gehangen op het volle volume dat ik gebruik in het rip-hok en helemaal geen feedback dus ! 8)

Intussen is er een 2e Artec onderweg voor de Rivoli die ik gister geskoord heb en binnenkort volgt er waarschijnlijk nog een 3e voor op de P-spot van de Tele II. Dat plan begint ook steeds vaster vormen aan te nemen ............
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Droombolus schreef:Nog een laatste observatie uit het rippetissiehok afgelopen donderdag:

Met het standaard Epi element was de EB-3 erg gevoelig voor feedback. Ik heb 'r met de Artec tot 10 cm voor de speaker gehangen op het volle volume dat ik gebruik in het rip-hok en helemaal geen feedback dus ! 8)

Intussen is er een 2e Artec onderweg voor de Rivoli die ik gister geskoord heb en binnenkort volgt er waarschijnlijk nog een 3e voor op de P-spot van de Tele II. Dat plan begint ook steeds vaster vormen aan te nemen ............
Vet!

Moet er dus ook maar 1 aan gaan schaffen :)
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Experiment Rivoli is mislukt :cry: ......... De Artec is zeker 3 à 4 mm te dik om in de bestaande cavity te passen. Bummer .......... Verder uit fresen vind ik geen optie omdat je daarmee de hele struktuur van de bas aantast IMO........
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22171
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Hmm, balen. Dan maar gauw nog een Squier erbij halen voor dat element. Of zal ik er eentje............ en dan dat element van je........
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Inderdaad jammer. Maar je weet vast wel een ander leuk project voor dit element. Je kan altijd nog de Sheehan truc uithalen met een ouwe P bas :jam:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Anders wil ik em wel van je overkopen :)
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

RUIS schreef:Hmm, balen. Dan maar gauw nog een Squier erbij halen voor dat element. Of zal ik er eentje............ en dan dat element van je........
Hmmmm Ruis......
Droombolus schreef:Intussen is er een 2e Artec onderweg voor de Rivoli die ik gister geskoord heb en binnenkort volgt er waarschijnlijk nog een 3e voor op de P-spot van de Tele II. Dat plan begint ook steeds vaster vormen aan te nemen ............
Die Squier is er dus al :wink: Moet alleen nog eens worden met mijzelf of ik echt wat verwacht van dat projekt. Op het ogenblik slaat de meter door naar negatief want die Tele II klinkt iedere keer weer geweldig zoals ze nu is ........ Moet er gewoon nog wat tijd voor nemen ...... Fietsie doet het zoals we vroegerder zeiden .........
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Iemand ook al de AlNiCo versie gevonden? Als je op de Artec site kijkt staat er ook een versie die AlNiCO magneten moet hebben ipv de ceramische die deze heeft.

Ik vind ze soms maar moeilijk te vinden op ebay :)
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Effe deze ver uit de gedrochten halen;

Lees hier niets over hummmmm en noise.

Toen in een MUD in mn Tbird zette merkte ik een enorme hoeveelheid HUMMMMMM eruit komen....... en dat mag dus niet. Artec en mn leveranciers toen bericht maar ze vertelden alleen dat het een verkeerde 'batch' zou kunnen zijn........

Ik las toen op het internet ook veel verhalen over de Humm........

Toen de buckers maar eens effe uitgeplozen. En wat blijkt: beide coils staan niet in 'Hb' stand maar in 'extreme SC mode' waardoor je dus hum overhoudt.
Even de draden van de 2 coils opnieuw solderen en voila, geen hum meer! Enige nadeel nu is dat de coils uit fase staan........... :facepalm:

(ik lees dit nu vaker op het internet :)) Schijnt dus een flink probleem te zijn.......

Iemand er hier last van??
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8177
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Bernardduur schreef:Effe deze ver uit de gedrochten halen;

Lees hier niets over hummmmm en noise.

Toen in een MUD in mn Tbird zette merkte ik een enorme hoeveelheid HUMMMMMM eruit komen....... en dat mag dus niet. Artec en mn leveranciers toen bericht maar ze vertelden alleen dat het een verkeerde 'batch' zou kunnen zijn........

Ik las toen op het internet ook veel verhalen over de Humm........

Toen de buckers maar eens effe uitgeplozen. En wat blijkt: beide coils staan niet in 'Hb' stand maar in 'extreme SC mode' waardoor je dus hum overhoudt.
Even de draden van de 2 coils opnieuw solderen en voila, geen hum meer!

(ik lees dit nu vaker op het internet :)) Schijnt dus een flink probleem te zijn.......


Iemand er hier last van??
De Artec mudbucker die ik in m'n Ibanez EB3 copy gezet heb, humt ook.
Op het internet (Talkbass) het een en ander gevonden over wat er aan te doen is, maar ik ben er tot nu toe niet aan toe gekomen
het hele zaakje los te halen en verbeterd in elkaar te solderen.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Enige nadeel dan is dat de coils dan uit fase staan............

Eigenlijk moet je dus de hele coil omdraaien.............

Artec, :facepalm:
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8177
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Hier een link naar het verhaal op Talkbass.
Ik heb alvast een kompasje en een analoge multimeter aangeschaft om een en ander uit te meten.
Plaats reactie