Review Eden D410XST

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Het is zeker geen cab dat je trap op trap af moet gaan lopen zeulen. Maargoed, met welke 410 ga je dat wel doen? Dit soort kasten hebben op een slaapkamer niets te zoeken, dat moet je werkelijk niet willen. Zelfs al heb ik de 410XST tijdelijk thuis staan dan blijft hij rustig in zijn case. Thuis met dit ding oefenen resulteert in een burenoorlog die niet meer te stoppen is :mrgreen: .

De 410XST is een podium-, oefenruimte- en studiomonster dat ook alleen daar goed tot zijn recht komt.

Ik heb overigens een lightweight case voor mijn 410XST laten maken. Zeer praktisch met transport, je rijdt hem zo een hobbelige klinkerweg over (dat kun je met de standaard wieltjes vergeten) en het is tegelijk een goed voetstuk.

Afbeelding
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
pindafunk
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2012, 10:02

d410 xst

Bericht door pindafunk »

hoi robert ik heb een eden wt 800 c en d410 xst net 2 maanden oud nieuw gekocht.
als ik alles op plat zet 12 uur stand en draai mijn gain en volume op 11 uur stand begint mijn box al aardig te vervormen alleen als ik laag speel
op mijn e snaar heb die van jou hier ook last van?
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

pindafunk schreef:hoi robert ik heb een eden wt 800 c en d410 xst net 2 maanden oud nieuw gekocht.
als ik alles op plat zet 12 uur stand en draai mijn gain en volume op 11 uur stand begint mijn box al aardig te vervormen alleen als ik laag speel
op mijn e snaar heb die van jou hier ook last van?
Ik heb verschillende XST's gehad (4x10 en 2x10)
Ik herken het verhaal wat je schrijft niet...
Wel weet ik dat er wat problemen zijn geweest met de filter van de tweeter, deze kunnen dit probleem veroorzaken.
Maar het kan ook aan de top liggen.
Wat ik weet van de XST's is dat ze een van de luidste cabs zijn die nauwelijks vervormen op hard volume.
Let wel, als je de speakers overbelast moet het geheel eerst opgeleukt worden door een rode gloed die uit de kast komt.
Het lijkt me eerder een probleem met de filter of vanuit de top.

;-)
RobertG
Berichten: 166
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:32

Bericht door RobertG »

Zo; ik trek deze review nog even uit het stof vanwege het volgende:

Ik heb inmiddels nog zo'n Eden d410xst aangeschaft. Het is nogal decadent, maar ik speel momenteel in twee verschillende bands met twee verschillende repetitieruimtes, en ik zag het niet zitten om de d410xst die ik al had elke week meerdere keren heen en weer te slepen... dus toen ik voor een belachelijk goede prijs een demo-model kon kopen heb ik mijn slag geslagen.

Anyway: zoals te verwachten was klinkt deze ook uitstekend, kan hard, enz enz. Als je met het gewicht kan leven een geweldig ding. MAAR: Ik heb eerder in dit topic geschreven dat ik me verbaasde over het beperkte gewicht van de d410xst die ik destijds gekocht had. Ik trok toen de conclusie "waarschijnlijk ben ik gewoon heel sterk", maar dat blijkt helaas niet zo te zijn. De nieuwe die ik heb gekocht is namelijk een heel stuk zwaarder. Scheelt zomaar een kilo of 7 / 8, en dat voel je dus wel degelijk. Afmetingen en uiterlijk zijn wel exact gelijk, en bij allebei staat keurig op de achterkant "d410xst / 1000 watt".

Snappen jullie dat nou? Ik niet... blijkbaar zijn er toch behoorlijk verschillende varianten in omloop die als precies hetzelfde verkocht zijn. Waar zou dit aan kunnen liggen? Een andere houtsoort? Andere magneten? Ik had bij de eerste niet de indruk dat ik een neo uitvoering besteld had, en dat staat er ook nergens op...

Vreemd toch?

Groet, Robert
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Het enige dat ik mij kan indenken is dat er andere speakers in zitten. Je zou de backplates eens kunnen loshalen zodat je in de kast kunt loeren. Ik kan helaas mijn originele foto's niet meer vinden die in de 1e post zijn verdwenen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Daar dacht ik ook aan, een keer de speakers vervangen.
Dat heb ik ook een keer gehad met een cabinetje.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Heb tijdens mijn zoektocht naar een vette 2x10 ook de xst getest. Zeker de kast met het meeste strakke laag, toch ben ik gegaan voor mesa vanwege het geluidskarakter. Kwestie van smaak, maar wat een kast :twisted:
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Plaats reactie