Squier vintage modified Jazz Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joren1990
Berichten: 334
Lid geworden op: 20 feb 2008, 17:15

Squier vintage modified Jazz Bass

Bericht door joren1990 »

Ik heb vorige week mijn nieuwe VM binnen gekregen en ik dacht, laat ik er maar eens een review over schrijven.
Na 3 jaar gebast te hebben (op een OLP MM2) vond ik het wel tijd voor een nieuwe basgitaar. Ik was niet echt tevreden over de OLP, en na een paar maanden op mn 2e bass (een cheap ass jazz) gespeelt te hebben was ik erg enthousiast geworden over een jazz.

Ik ben dus bij Feedback gaan testen, heb daar een Squier Jazz std geprobeerd (ik dacht misschien kan ik deze opleuken met een andere brug en wat nieuwe elementjes) maar ik vond deze erg slecht. Hierna een Fender Jazz miM en een Squier VM bespeelt. Die VM was echt een stuk beter dan die miM vond ik ( en bij feedback ook nog eens 330 euro goedkoper!).

Op internet gekeken en daar was die bij Thomann.de zelfs maar 275 euro (ja ik weet dat je eigenlijk nooit bassen via internet meot bestellen ;) ) Heb er ook maar gelijk een Gotoh 201 brug bij besteld.

En dus vorige week woensdag binnen gekregen (meteen .35-.95 snaren opgezet), op het begin vond ik m echt waardeloos spelen en was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld. Maar na 5 dagen flink bespelen werd de bas echt een stuk soepeler.

De Bas is redelijk afgewerkt. Maar het spuiten van de hals had wel iets beter gemogen, de rand is namelijk zwart en hier en daar zitten nog wat zwarte puntjes van het spuiten. Ook een nadeel is de "geweldige" routing van het neckelement (ik vind het bij jazz wel fijn als die slagplaat eraf is want dan heb je meer ruimte voor je vingers) dus hier moet ik nog even een pickup ring omheen zetten.

Aan de tuners heb ik tot nu toe nog geen minpunten ondervonden, ze doen het goed en ontstemmen niet snel.

De bas is vanuit de fabriek al geshield, dus dit hoefde ik neit zelf te doen. Het is een soort van zwarte tape (iemand een idee wat ze gebruikt hebben).
De buitenkant van de snoertjes zijn met katoen bekleed (zoals ze dat in de seventies deden??)

De electronica is ook okee, ik heb weleens gehoord dat de tone knoppen bij Squier rotzooi zijn door de condensator, maar hier heb ik niet echt last van. Als de tone regeling helemaal open staat heb je een open geluid en als die helemaal dicht staat een warm geluid.

Een erg fijn basje dus!
Warwick Streamer STD Fretless '01
brandon
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2009, 18:43

Squire Vintage Modified jazzbass

Bericht door brandon »

Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van die bas.

Ik heb er hele goeie verhalen over gehoord. En ben dan ook van plan om er ook eentje te gaan scoren in 2010 bij Feedback Utrecht. Denk wel dat ik vooraf een bestelling moet gaan doen, zodat ze hem voor me kunnen reserveren. Meteen met een gigbag erbij en een bruine leren riem. Kabels met een katoenen omhulsel heb ik al. thatz all..

En niet een s zo duur. Ook nog eens mooi met een trekstang schroef. De slagplaat gaat er wel vanaf. Die vindt ik het lelijkste deel van de bas.

Volgens mijn basleraar en een getalenteerde vriend van mij op de bass een funky basje. En daarbij, de jazzbass is perfect voor mij omdat ie een smalle hals heeft. Me linkerpols doet dan nogal pijn. als de hals te breed is en de action te hoog is. De hals zal dan moeten worden bijgesteld, zodat de action lager is. Dat funkt en grooved dan lekker weg.

greetz
Brandon Commandeur
Plaats reactie