weet er iemand wat van Jack & Danny bassen?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
David jonasse
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:13

weet er iemand wat van Jack & Danny bassen?

Bericht door David jonasse »

ik ga namenlijke en Jack & Danny Yc-JB/5 kopen, en vroeg me af of die bassen een beetje goed zijn, hij is namelijk nogal goedkoop :P en dan heb ik waarshijnlijk kans dat het slechte kwaliteit is.
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Hmm. Waarom koop je geen ander merk? Wat is er zo speciaal aan die J&D?
Gebruikersavatar
David jonasse
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:13

Bericht door David jonasse »

die is de goedkoopste ^.^ en hij is bovendien prachtig mooi (vind ik dan)
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik sprak ooit met een inkoper volgens mij.......... en die geloofde zo erg in dat merk. Hij kon er niet genoeg van krijgen......

Ikzelf heb er geen ervaring mee dus ik kan niets toevoegen.

Mooie 5 snarige Jazz bas; welke kleur wil je?
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

goedkoopste <-> goed.. hmmm :wink:
5 snarige J&D: afblijven! B snaar is echt brol
4 snarige J&D bassen: erg goed voor het geld, hout is niet echt super (8 piece body ofzo :lol: ) maar klinkt zeker niet verkeerd. Wel redelijk veel neckdive en dat komt voornamelijk door die lompe tuners. Tuners en topkam vervangen en je hebt er een prima bas aan :) (voor het geld)
Gebruikersavatar
David jonasse
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:13

Bericht door David jonasse »

jaa1 allemaal woorden waar ik niks van begrijp :P heb ik al verteld dat ik nul ervaring heb xD maar ik ben btw wel vastbesloten om een 5-snarige te bespelen, vind het geluid van die lage b-snaar zo gruwelijk vet, en bovendien gebruiken wat artiesten die ik goed vinde ze ook =]

en ik wil deze helemaal zwart dus =]
Laatst gewijzigd door David jonasse op 03 mei 2008, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

David jonasse schreef:jaa1 allemaal woorden waar ik niks van begrijp :P heb ik al verteld dat ik nul ervaring heb xD maar ik ben btw wel vastbesloten om een 5-snarige te bespelen, vind het geluid van die lage b-snaar zo gruwelijk vet, en bovendien gebruiken wat artiesten die ik goed vinde ze ook =]

en ik wil helemaal zwart dus =]
Kijk eens naar een Bach! Me love Bach :D

(link aangepast in de quote)

Website van Bach
Gebruikersavatar
Kloffie
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:01

Bericht door Kloffie »

Tja goedkoop is zeker een argument, maar ik zou idd zeker de 5 snarige laten liggen. Als ik jou was zou ik voor iets meer geld een squire kopen.... meer bas voor je geld... Ik ben met je eens dat die J&Dtjes er vaak goed uitzien, maar er zit dan dus relatief weinig geld en moeite in bouwkwaliteit en electronica. Bij squire is dat echt beter geregeld. Voordeel daarvan is ook dat je ze in de buurt kan uitproberen... J&D ken ik eigenlijk alleen van de duitse sites...

NOOIT een bas ongespeeld bestellen.... altijd eerst spelen...
Age quod agis
Gebruikersavatar
David jonasse
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:13

Bericht door David jonasse »

ik heb een kennis die al vele jaren bas speelt, die gaat mee naar keulen om die jack & danny voor me een beetje te evalueren. en als hij hem niet goed vind zie ik wel, dan gaan we daar een beetje rondkijken :P
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

gothax schreef:goedkoopste <-> goed.. hmmm :wink:
5 snarige J&D: afblijven! B snaar is echt brol Wat dus betekent dat de lage B-snaar (de extra snaar die je hebt bij een 5-snarige bas) nogal flubbert en niet lekker klinkt.
4 snarige J&D bassen: erg goed voor het geld, hout is niet echt super en dat is belangrijk (8 piece body ofzo :lol: dat is véééél, de meeste bodies bestaan uit 2 of 3 stukken hout, sommige zelfs maar uit eentje) maar klinkt zeker niet verkeerd. Wel redelijk veel neckdive wat zoveel wil zeggen dat de kop naar de grond wil duiken omdat die zo zwaar is. Dat wil je niet, want dat speelt niet lekker. en dat komt voornamelijk door die lompe tuners =stemmechanieken. Tuners en topkam =dat dingetje aan de bovenkant van de hals waar de snaren overheen lopen voordat ze op de stemmechanieken lopen vervangen en je hebt er een prima bas aan :) (voor het geld)
Even wat uitleg voor je erbij gezet, David.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

BassAgent schreef: Even wat uitleg voor je erbij gezet, David.
Volgens mij is er hier iemand optreden-hyper :lol:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Mwah, valt mee. Ik heb gewoon geen zin om te gaan slapen, maar ik ga het nu toch maar eens doen ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Je mag mijn Ibanez GSR205 wel ophalen voor 200 euro, zitten nu d'addario snaren op.
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Mijn eigen muziekhandel heeft een complete 20 voet container J & D gitaren en bassen laten komen. Hij is zelf gitaarbouwer en vind de bouw net heel netjes. Er wordt vooral bespaard op electronica en hardware.

Als je de goedkoopste neemt moet je uiteraard niet verwachten dat je kwaliteit krijgt. Renault voert ook Dacia in, maar dat wil niet zeggen dat Dacia zo goed is als Renault.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Ik snap uberhaupt niet waarom je een bas zou kopen waar je nog nooit op gespeeld hebt.. Eerst testen lijkt me? En B-snaar voor dat geld kan niet goed zijn.
Nu heb ik zelf ook een vraagje :) Hoe zit dat precies met het aantal stukken waar de body/hals uit bestaat. Er bestaan ook meerdere duurdere merken die bijv. 8-9 piece body's gebruiken.
Plaats reactie