basloze fret schreef:Maar in deze prijscategorie is het zeker een van de beste fretloze bassen. Een stuk beter dan die Vintage relic Jaco cloon, dat vind ik echt speelgoed en slecht afgewerkt, en hij ziet er ook niet uit.
Die Vintage bas klinkt IMNSHO een stuk beter dan de Squier, en hij speelt ook een stuk lekkerder. Hij ziet er jammer genoeg inderdaad niet uit.
Een tijdje geleden heb ik op een MiM Fender fretless jazz gespeeld, die was ook bijzonder fijn en die zag er een stuk beter uit.
ik vond het helemaal niks, uitstekende 'frets' aan de zijkant...die lijntjes dus, hele slechte afstelling en de sound viel me ook tegen. Kan allemaal exemplarisch zijn natuurlijk.
fender MIM is inderdaad lekker en verslaat zowel de Squier als de vintage, maar is dan ook weer twee keer zo duur...maardanheddewelwa
Net ook nog eens op mijn Squier VM fretless gespeeld en dat beestje bevalt me echt wel. Ik kan er alleen iets te weinig tijd insteken om echt deftig te leren intoneren. Maar de oude motown-baslijntjes kan je zoveel specialer maken door fretless te spelen. Tower of power klinkt er heel wat anders op dan anders.
Vreemd genoeg lukt de 'rocco prestia-way of demping' veel beter op fretless dan met frets.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Misschien wel maar als een instrument zo slecht afgewerkt is belooft dat niet veel goeds voor andere examplaren. 1 fretlijntje was zelf zo hoog op de toets dat je bij een slide er steeds tegenaan kwam, hierdoor liep die 'fret' ook steeds aan. En die bas had totaal niet dat zingende, mede door de afstelling
De Squier VM freloze bassen die ik in mijn handen heb gehad waren allemaal prima afgewerkt.
Ik heb de squier ook en het is opzich een prima bas. Ik mis nog wel het een echte zangerige toon, de afstelling moet misschien nog lager, maar dan wordt het misschien allemaal wat te laag. Wanneer ik bijvoorbeeld Porcupine Tree luister valt mij op dat de bas van die bassist meer zingt, ook op lagere fretten. Ook de bas van mijn leraar (frans vollink, een yamaha dacht ik) zingt meer. En hij heeft er zelfs nog elixer op liggen... dat heb ik nog niet eens.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk!
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
- Website Persoonlijk
Hoezo? moet ik dan zeggen, van de 1e tot de 7e fret ?
Haha
deevit schreef:Jups, Frans speelt op een ontfrette Yamaha BB1100S, klinkt te gek.
Ja, op One Spirit klinkt hij ook erg lekker.. ik heb de bas nog nooit in het 'echt' gehoord. Misschien als ik eens een keer een uurtje 'fretloos' les neem, dat hij hem wel meeneemt,vast wel..maar voorlopig ben ik toch nog bezig met motown dingen en eens echt goed leren noten lezen
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk!
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
- Website Persoonlijk
ik heb de mijne verkocht.
de hals is heel dun en speelt fantastisch maar hij was ook behoorlijk onstabiel, heel omgevingsgevoelig. ik moest hem constant bijstellen. 0ok het fretboard was niet helemaal vlak...
en qua klank verkies ik toch mijn fretless precision. dus is ie weg
bor schreef:Hier even een close up van de beschadigingen op mijn VM Frettless Jazz.
en
Ik geloof dat ik hem nu iets van 3/4 jaar heb en speel d'r wel elke dag op.
Een medebassist uit de buurt heeft ook die beschadiging (je kunt het natuurlijk ook karakter noemen, ik vind het wel wat hebben eigenlijk) maar die heeft geen fretless, zelfs met fretten heeft ie die groeven, kan ook natuurlijk. Zal wel aan de snaarspanning liggen neem ik aan?