Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Krommenek
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:13

Welke snaren?

Bericht door Krommenek »

Heren,

Soort van poll:

Wie gebruikt welke snaren en waarom, beschrijf ook je geluid wat je krijgt.

Nikkel of Bronce wound?

Laat het weten.

O ja bass-stings zijn duur, dus wat heb jij voor je snaren betaald?

Kom maar met die antwoorden


Greetz

Eric
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ik speel over setjes van elixir. .50 omdat je sound dan solide blijft als je een harde aanslag hebt.
Flatwounds koop ik van Fender.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

ik gebruikte eerst d'addario's nickel round wound exl 165 maar die zijn behoorlijk ruw en zzziiinnngggiiieee vergeleken met de DR lo-riders die ik tegenwoordig gebruik (op aanraden van iemand op dit forum). de stijfheid van de DR's vind ik ook zeer prettig en ik doe er ongeveer 3 maanden mee. ze kosten iets van 28 pop bij lordofthestrings. das 100 in een jaar, dat geef ik aan sigaretten uit in een maand.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Warwick nickle roundwound.. (gele verpakking) Mooi heldere snaren met veel laag... ze kwamen laatst ook behoorlijk goed uit de test in bassplayer... als deze afzijn ga ik denk ik es bassboomers proberen... de naam klinkt zo mooi
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik gebruik op mijn Precision ook regelmatig de BassBoomers (nickel, 45 tot 105). Daar betaal ik hier bij Feedback 30 euro voor. Klinken vet en stevig. Ik laat ze er altijd wel veel te lang op zitten :oops:
Heb nog geen online-bestellingen gedaan.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

De laatste snaren die ik gekocht heb waren Elixir nanowebs voor de vijfsnaar. Bij Feedback kosten die Eur 72 :shock: . Ik vond ze het goedkoopst/minst duur op https://www.zencatalog.com/Stringbuster/
Voor 38,50 pond, omgerekend 56,62 Euro (inclusief verzendkosten). Heb ze daar ook besteld, ging prima, had ze snel in huis. Ik zie dat de 5 snarige bij hun inmiddels out of stock zijn, maar bij de 4 snarigen scheelt het zeker ook.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Ik heb tot nu toe veel gebruik gemaakt (op 1 uitstapje naar een duurdere serie na) van de Rotosound RotoBass RB45. De eerste week klinken ze nogal metalig (wat wil je, die krengen zijn nou eenmaal van een metaal gemaakt), maar daarna klinken ze best lekker en ze klinken ook best lang goed (ik heb geen last van zuur zweet of extreme eeltloslaatproblemen :P, dus dat scheelt ook)...... en ze kosten slechts 16,95 via internet (www.lordofthestrings.com), bestel twee pakjes en je hoeft niet eens verzendkosten te betalen
Gebruikersavatar
RetepV
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:59

Bericht door RetepV »

GHS Bass Boomers, medium (45-105), long scale plus. Roundwound nickel plated steel whatever.

Echt, ik heb verschillende snaren gebruikt, maar deze zijn super. Gaan wel maar een maandje of 2 mee voordat ze zo dood zijn dat het niet meer mooi klinkt. Maar alla, ik heb snaren gehad die nog veel sneller dood waren (of al dood om mee te beginnen :)).

Ik vond Ernie Ball Slinky's ook goed klinken, maar die waren volgens mij sneller dood. Als ik geen Bass Boomers kan krijgen koop ik Slinky's.

Oh, het zijn dus echt grove roundwounds. Ik heb er wel eens een blaar van op de zijkant van een vinger gehad. Dat was niet zo tof, maar imo is het geluid het waard :).

Wat helpt is je snaren schoonvegen als je klaar bent met spelen (pauzes, einde).

Vroeger kostten ze me trouwens 35 gulden, maar dat is nu inmiddels al 28 euro geworden.
Music Man Sabre ROCKS. They should bring it back.
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

RetepV schreef: Ik vond Ernie Ball Slinky's ook goed klinken, maar die waren volgens mij sneller dood. Als ik geen Bass Boomers kan krijgen koop ik Slinky's
Hihi ik heb het precies andersom.... eerst slinky's en anders Bass Boomers.
Ik vind zelf de Slinky's bijzonder helder maar na een week of drie klinken ze echt helemaal te gek en blijven dat ook een maand of 3 of totdat ze breken :shock:
Best wel, eigenlijk.
bazzz
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2003, 10:23

Bericht door bazzz »

ik gebruik Rotosound swingbass 45 tot 105. heb nooit wat anders geprobeerd, wisselen om de 3 a 4 maanden.
op m'n nieuwe bas zaten D'adarrio snaren (schrijf ik da goe?) waarvan de A-snaar sprong na twee maanden gebruik, tijdens een soundcheck voor een optreden :? vond dat nogal vreemd.
wil wel een keer wat anders gaan proberen maar voorlopig kan ik hier makkelijk (en goedkoper) aankomen, dus vind het wel best.
Gebruikersavatar
Drob
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2005, 11:34

Bericht door Drob »

Gebruik DR Black Bauty's. 45/105.


Coating is makkelijk als je snaren snel roesten.
Geluid is wel top net als bij DR Hi-beams.
Zwarte kleur is Live wel lastig, dus je moet wel blind spelen.

Gekocht bij lord of the strings in aanbieding voor 39,- zijn nu weer wat duurder.
If Left is Right, than Right would be Wrong.

www.togglehead.com
myspace.com/toggleheadnl
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ik gebruik Elixir's nanowebs light (45, 65, 80 100) uit zo'n groen doosje..

Wel een beetje duur, maar ze spelen kei fijn. Lekker dun en met die coating kun je ook sneller sliden (heb ik het idee, kweet nie of dat ook zo is..)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

@Dirk> waar koop je die en wat betaal je ervoor? Zie ook mijn post hierboven...
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

ik gebruik al een tijd r cocco's, hierop ben ik gekomen na elixers en SIT powerwounds, ze gaan lekker lang mee, staan lekker strak en geven lekker dik geluid, niet te iel zoals de elixers naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Drob
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2005, 11:34

eicxer

Bericht door Drob »

Voor de gene met interesse's in elixer

Elexers zijn ook goedkoop bij lord of the strings
58,- voor vijfsnaar
48,- voor viersnarig

https://www.lordofthestrings.com/lots/RALBD/1200.html

Mijn DR waren binnen 24 uur in huis.
If Left is Right, than Right would be Wrong.

www.togglehead.com
myspace.com/toggleheadnl
Plaats reactie