Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Welke snaren?

Bericht door Nieltse »

Ernieball Cobalt 5 setje liggen er nu op....klinken ok....maar inderdaad, dood na een week of 2 ! En dat is alleen maar met dagelijks gepiel thuis!
:facepalm:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Welke snaren?

Bericht door BassAgent »

Dan lag het dus niet aan mij...!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Welke snaren?

Bericht door Pedullist »

Nee, het ligt aan jullie!
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Welke snaren?

Bericht door nangyala »

Nee
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Welke snaren?

Bericht door Slashhead »

PMJ schreef: 21 nov 2017, 12:19 Ik heb nu DR lo-riders op een bas zitten. Ze klinken erg goed en ik vind de iets hogere snaarspanning tov de gemiddelde 45-105 nps set die ik normaal gebruik wel prettig voelen. De ruwheid vind ik wel even wennen, ik zou ze liever iets gladder hebben. Een volgende keer misschien eens nickel lo-riders proberen.
Gaat wel over na een week of twee. Nieuw zijn ze erg ruw vind ik. Gebruik ze al jaren op mijn J bassen. Gaan ongeveer 6mnd mee bij mij. Had ze ook op mijn P maar dat vond ik geen succes. De toon beviel niet. Heb daar nu TI flats opgedaan en dat bevalt stukken beter.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Welke snaren?

Bericht door aap »

Ik heb nu Dunlop op mijn jazz zitten. Klinken na 4 maanden nog als nieuw en de bas laat zich erg laag afstellen. Ik had eerder dr-beams erop zitten en ingegespeeld klinken die heerlijk, echter zijn ze duur, gaan snel op en op de 1 of andere manier moet ik me hals wat losser draaien vanwege de Fretbuzz met de hi-beams.
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Re: Welke snaren?

Bericht door picturit »

Elixir 14102 Nanoweb Longscale heavy op mijn in DGCF gestemde bassen. Blijven geweldig klinken ondanks mijn niets-ontziende ruwe plectrumtechniek.. Zitten er al 1 - 1,5 jaar op, en nog steeds metalig en zangerig, exact zoals ik het hebben wil.

Wie beweert dat Elixirs duur zijn, moet die levensduur ook eens meenemen in de berekening, en kan dan niet anders concluderen dan dat ze goedkoper zijn dan snaren van de Wibra, mocht die ze ooit gaan verkopen :)
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Skippy1007
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 mar 2015, 14:27

Re: Welke snaren?

Bericht door Skippy1007 »

Vraagje : Kun je met de Thomastik flatwounds op je bas deze probleemloos naar Eb stemmen ? Ze hebben een vrij lage snaarspanning, misschien kletteren ze dan wat meer. Iemand ervaring hiermee?
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Welke snaren?

Bericht door Erelid »

Dat gaat prima. Zo slap zijn ze nou ook weer niet.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14250
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Welke snaren?

Bericht door gilles »

Ik ben ook weer aan nieuwe snaren toe, maar wil eens andere proberen. Jarenlang heb ik Elixirs (40-95) gehad, met name de coating en de levensduur vond ik zeer prettig. Nu heb ik Curt Mangan (welke precies weet ik niet).
De Elixirs hadden te weinig vd lage frequentie er in zitteb vond ik, en de Mangan te weinig hoog...
Daar tussen in zoek ik dus snaren, liefst gecoat zoals de Elixirs - vanwege mijn gevoelige, poezelige vingertjes. En liefst snaren met een lange levensduur. Any thoughts?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Welke snaren?

Bericht door aap »

Dunlop - SBN Medium, nickelwounds. Evenwichtige snaren, spelen erg soepel. Klinken na 2 maanden nog als nieuw. En je krijgt er zo gemakkelijk een knor uit. Zijn alleen niet gecoat.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Welke snaren?

Bericht door AmericanIdiot »

Elixer Nanoweb stainless 45-130 op de Marleaux gelegd. Niet zo lekker als DR maar als deze toon zo blijft ben ik om. Ze spelen wel erg lekker en de B is strak ondanks 34" mensuur. Hiervoor D' Addario, fijne snaren en mooie toon maar in no time dood.

@Gilles probeer eens dikkere snaren voor meer laag, 95 is best iel, doe eens 105 of 110 erop.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Welke snaren?

Bericht door SpcMnk »

Afbeelding

Deze heb ik op het moment op mijn Xotic liggen en ben toch echt zwaar onder de indruk. Voelen prettig en klinken nabij perfect. Maare... weet iemand waar ze voordelig te bestellen zijn?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Re: Welke snaren?

Bericht door picturit »

AmericanIdiot schreef: 04 jul 2018, 18:12 Elixer Nanoweb stainless 45-130 op de Marleaux gelegd. Niet zo lekker als DR maar als deze toon zo blijft ben ik om. Ze spelen wel erg lekker en de B is strak ondanks 34" mensuur. Hiervoor D' Addario, fijne snaren en mooie toon maar in no time dood.
Ondanks mijn niets ontziende plectrumstijl gaan de Elixirs zo ongeveer een jaar mee, met een metalige klank. Briljant. Ongeveer 2 x zo duur als de rest, maar gaan 4 tot 12 keer zo lang mee. No-brainer 8)
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Welke snaren?

Bericht door Joey »

Heb een setje van deze besteld, alleen al om de looks:

Afbeelding
Afbeelding
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie