Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Ja, ik had nog wat toe te voegen ... :mrgreen:
normaal gesproken gebruik ik snaren van het merk Encore, maar die zijn steeds moeilijker te krijgen.
Omdat ze zo fucking goedkoop zijn maar wel goed!

Ik denk dat ik ook eens die Northern lights (nee geen wiet) van EBS ga proberen, die schijnen onwijs soepel te zijn.

quote je jezelf nou? :P kdenk dat ik vandaag eens langs arons ga en kijk welke snaren ze allemaal hebben.
-- It's the hat that keeps the funk --
da_witch
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 jun 2005, 13:41

Bericht door da_witch »

DR's HiBeams longscale...voor een 6 snaar...weet de precieze prijs niet, maar goedkoop is anders!
......
andre van ham

Bericht door andre van ham »

da_witch schreef:DR's HiBeams longscale...voor een 6 snaar...weet de precieze prijs niet, maar goedkoop is anders!
zijn voor mij de enigste die passen op mijn 6-snaar met 36 inch mensuur.

ze kosten €49,90 bij lordofthestrings.nl
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

andre van ham schreef:ze kosten €49,90 bij lordofthestrings.nl
Dat valt me nog mee, mijn Cocco's kosten 52 euro voor mijn (ik geloof) 34" Yamaha.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
andre van ham

Bericht door andre van ham »

BassAgent schreef:Dat valt me nog mee, mijn Cocco's kosten 52 euro voor mijn (ik geloof) 34" Yamaha.
die kosten dus 41,60 bij lordofthestrings.nl

die hi-beams heb ik één keer gekocht in de muziekzaak hier in Hengelo en kostte me toen €69. Was volgens hun een matsprijsje want adviesprijs was €79.

snaartjes dus gewoon bij lordofthestrings.nl bestellen! meestal heb ik ze de dag na m'n bestelling al in huis en je kan gewoon achteraf betalen. geen gedoe met creditcards of voorafbetaling.
Gebruikersavatar
jazzywezzy
Berichten: 456
Lid geworden op: 05 jul 2004, 10:56

Bericht door jazzywezzy »

mijn laatste bestelling duurde een dag of 5 maar achteraf betalen is natuurlijk wel OK!! En voor die prijs wil ik best even wachten.
Where's the 'uhh'?
!!stingray!!
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 jul 2005, 11:52

Bericht door !!stingray!! »

ik speel ook op elixir's en heb op r cocco gespeeld
maar die elixir's weet ik niet of ik die nog moet kopen want ik vond ze een beetje te snel kapot gaan voor dat geld
ik ben wel ge intreseert in die DR strings maar mijn bas leraar heeft die altijd en op de b snaar aan het begin zijn die snaren veeeel dunner en dan krijgen ze pas de dikte van een echte b snaar ...
is da ergens voor of wat....
en wat is het verschil tussen high beam en low riders...?
5 snaren voor mij!
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Dit is wat de site zegt:

Hi-Beam Stainless Steel Bass Strings are round wound and constructed upon a round core which is unique in the industry. Hi-Beams require much more time, care, and extra steps to make than other bass strings. The extra effort DR expends making Hi-Beams results in a bass string that is highly flexible, musically bright (not harshly bright) and renowned for durability, unusually long life, consistency, and string-to string balance. They don't eat your frets. Hi-Beams are the string to choose for brightness, and ease of playing. DR Hi-Beams fit virtually all scale lengths up to 37 3/4".

Lo-Rider stainless steel bass strings are round wound and constructed upon a hexagonal core. They provide more depth of tone, and are a bit stiffer than Hi-Beams. Bass players who are into slapping, popping, and tapping will love the high end and depth of Lo-Riders. The slight bit of stiffness makes Lo-Rider bass strings very accurate when playing harmonics. Great consistency, and great string-to-string balance are DR hallmarks. Fits scale lengths up to 37 3/4".

Belangrijkste verschil dus dat de kern van de snaar (waaromheen de windingen worden gemaakt) bij de Hi-beam rond is en bij de Lo-Rider hexagonaal (zeshoekig). Daardoor is blijkbaar de Lo-Rider stijver met meer diepte in de toon.
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
!!stingray!!
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 jul 2005, 11:52

Bericht door !!stingray!! »

ow okej thnx
ik heb btw ok nog op elites - stadium gespeeld speelde ook wel fijn..
en heb nu ernie ball 5 string super slinky round wound besteld bij lord of the strings...ff keer uitproberen :)
5 snaren voor mij!
Gebruikersavatar
konijntjeluuk
Berichten: 706
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:41

Bericht door konijntjeluuk »

wat voor verschil zit er tussen snaren voor een 34/35/36" mensuur bas?
alleen de lengte toch? en vaak zijn ze te lang dus dan maakt het toch nix uit? of zit ik dan helemaal verkeerd?
Gebruikersavatar
Yvette
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jul 2004, 10:56

Bericht door Yvette »

Ik ben net terug gegaan van Hi Beams naar Lo Riders en dat is toch wel een groot verschil, de Lo Riders zijn echt vet met een mooie dikke ronde bastoon, de Hi Beams spelen weliswaar makkelijker (lichter), maar het geluid is een stuk dunner en soms zelfs wat schel en scherp. Ik ben weer verkocht voor de Lo Riders (moet ik maar meer oefenen om genoeg kracht te behouden voor het zwaarder spelen).

Yvette
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

Ik heb een tijd DR gespeeld maar sinds ik elixer heb geprobeerd wil ik niks anders meer. voor mij alleen nog maar elixer en waarom.....betrouwbaar(nooit stuk bij mij)...mooi geluid en speeld soepel.
Jasper
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 sep 2005, 13:33

Bericht door Jasper »

Ik ben opzoek naar snaren die ten eerste betaalbaar zijn, en ten tweede een lekkere funky sound hebben. Welke adviseren jullie me?
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Heb nu R.Cocco's op mn Yammie liggen.
Eerste week is het net een blik metaal, maar daarna worden de D en G snaar wat milder. En wat krijg je dan; een super dikke sound die tijdens het slappen je 15" als 2x 10" laat klinken.

Snaren geven daarnaast ook nog een aantal dB boost waardoor je bass nog wat harder overkomt.

B snaar is retestrak, ontstemt nauwelijks (alleen de 1e week, moet je ze ff bij-intoneren etc)

45 euro voor betaald en wil hierna graag DR Highbeams proberen
Gebruikersavatar
Spectrious
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 mei 2005, 15:29

Bericht door Spectrious »

vroeger D'addario's, nu ( na een jaar ermee te hebben gespeeld !!!!) ga ik eens de ernie ball slinky's probern.
Plaats reactie