Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7874
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Welke snaren?

Bericht door BassKees »

Ik heb net een paar setjes Pedulla snaren besteld. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Welke snaren?

Bericht door Rodi »

@bassagent en nanygala:
Ik heb juist op de 5 snaar dunlop verwisseld voor addario en die voelen nog soepeler aan. Ik vind het lekker, maar het kan per bas verschillen.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Welke snaren?

Bericht door BassAgent »

Ik vind D'Addario's zo vreselijk saai klinken vaak, én ze zijn bij mij na twee weken dood.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7874
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Welke snaren?

Bericht door BassKees »

BassKees schreef: 14 jun 2017, 15:13 Ik heb net een paar setjes Pedulla snaren besteld. Ben benieuwd!
...en de stainless zijn de deur alweer uit.
Geprobeerd op mijn Börjes bas maar de achterste windingen kwamen over de brugzadels heen:
IMG-20170616-WA0006.jpeg
IMG-20170616-WA0006.jpeg (1.11 MiB) 4613 keer bekeken
Hier had ik de hoogste 3 snaren vervangen.
Ik dacht: OK jammer, het effect van de taperwounds gaat op deze manier wel een beetje teniet. Maar goed, ik zet de zadels wel wat lager.
Inderdaad heel fijne snaren, maar na een tijdje proberen kwam ik er achter dat in de hogere posities (boven 12e fret) er valse harmonischen begonnen mee te klinken. Totaal onbruikbaar dus helaas. Nog wat zitten knoeien om te kijken of er een busje of een ringetje om het snaaruiteinde kon maar dat kreeg ik niet in de brug gefriemeld.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Welke snaren?

Bericht door BassAgent »

BassAgent schreef: 12 jun 2017, 17:00 Heb nu een setje Dunlop Super Brights op m'n De Gier gelegd, en dat werkt wel zeg, kanonne! Lekker hoge spanning, gebalanceerd soundje... Voelen wat smoother dan Ernie Balls maar vergelijkbaar in sound. Fijn!
Heb de afgelopen weken vooral laag gespeeld, maar kwam er vandaag achter: als je van Fenders naar Super Brights wisselt moet je je bas wel even opnieuw intoneren, wat een hel als-ie zo vals is boven pakweg de 10e fret :facepalm:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Welke snaren?

Bericht door RonC »

Onlangs eindelijk weer eens mijn 3 bassen voorzien van nieuwe snaren (was heel hard nodig).
Al zeker 20 jaar speel ik altijd op DR snaren, meestal de Hi Beams. Altijd erg tevreden, houden zich lang en een mooie klank.
Ik heb nu mijn Wal MK1 voorzien van Hi Beams 45-100, de Wal ProIIe van Hi Beams 45-105 en de Wal MK1 Fretless met Sunbeams 45-100.
Tijdens het vervangen mocht mij zoontje van 6 de oude snaren die ik eraf had gehaald doorknippen, vindt ie leuk.
Deze week moest ik nog wat sleutelen aan de ProIIe waardor ik de snaren eraf had gehaald. In een onbewaakt moment heeft mijn zoontje de kniptang gepakt en de nieuwe G snaar doorgeknipt.... :( omdat de snaren al een krul van het stemmechaniek hadden dacht hij dat deze oud waren...)
DR snaren zijn helaas nergens los te krijgen, koste me dus weer €33,-....
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Re: Welke snaren?

Bericht door Archibald »

Welke snaren zouden geschikt zijn voor een elektrische mini-bass?
Zoiets dus, 25 inch:

Afbeelding
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Welke snaren?

Bericht door blablas »

Blauwe bas, blauwe kabel en blauwe snaren.... kan bijna niet beter. :wink:
Afbeelding
Snaren zijn nieuw en een experiment, Aurora, klinken vers uit het pak heel erg lekker, prettig felle roundwounds, mijn ervaring met gecoate snaren is dat ze meestal niet zo lekker klinken als deze.
Nu nog even afwachten hoe ze achteruit gaan. Ik houd jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Welke snaren?

Bericht door Thunder »

Ik wil LaBella flatwounds kopen, maar zie op hun site dat er een string thru body set bestaat en ze geven zelf aan dat alleen die set geschikt is. Dat beperkt de keuze aanzienlijk. Het gaat om een Fender P. Welk probleem ga ik krijgen als ik een 'gewone' long scale set kopen en ze 'thru body' laat lopen? Zijn ze te kort of breken ze snel aan de brugzijde?
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Welke snaren?

Bericht door Thunder »

Het zijn Chromes geworden. De E moet wel een scherpe hoek maken, het zadel van de E moest flink naar achter vanwege de intonatie van deze snaar. Ik denk echter dat het wel houdt. Eerste indruk als Chromes groentje: een setje nieuwe roundwound Bassboomers klinkt donkerder, dat had ik niet verwacht ondanks de eigenschappen van dit type flats. Maar dat zal nog wel wat afzwakken.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Welke snaren?

Bericht door Erelid »

Flats gaan beter klinken naarmate ze langer op het instrument zitten is mijn ervaring. Soms heb je zelfs iets van "gadver" als ze er net op liggen maar dat veranderd echt.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Welke snaren?

Bericht door Sanders »

Zeker Chromes klinken absoluut verschrikkelijk als ze nieuw zijn. Geef ze een week of twee-drie, en ze klinken al veel beter. Echt dof-dof gaan ze nooit klinken trouwens, wat ook de reden is waarom ik op LaBella ben overgestapt.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Re: Welke snaren?

Bericht door Marcus62 »

Na 4 jaar de SIT Silencers vervangen en een setje D'Addario EXL190 40-60-80-100 op de Yamaha gezet. Lekkâh
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Welke snaren?

Bericht door LeftyJ »

blablas schreef: 13 jul 2017, 23:27 Blauwe bas, blauwe kabel en blauwe snaren.... kan bijna niet beter. :wink:
Afbeelding
Snaren zijn nieuw en een experiment, Aurora, klinken vers uit het pak heel erg lekker, prettig felle roundwounds, mijn ervaring met gecoate snaren is dat ze meestal niet zo lekker klinken als deze.
Nu nog even afwachten hoe ze achteruit gaan. Ik houd jullie op de hoogte.
Wat zijn die zwarte kaders rond de brug en het tailpiece?
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Welke snaren?

Bericht door blablas »

LeftyJ schreef: 10 okt 2017, 17:10
blablas schreef: 13 jul 2017, 23:27 Blauwe bas, blauwe kabel en blauwe snaren.... kan bijna niet beter. :wink:
Afbeelding
Snaren zijn nieuw en een experiment, Aurora, klinken vers uit het pak heel erg lekker, prettig felle roundwounds, mijn ervaring met gecoate snaren is dat ze meestal niet zo lekker klinken als deze.
Nu nog even afwachten hoe ze achteruit gaan. Ik houd jullie op de hoogte.
Wat zijn die zwarte kaders rond de brug en het tailpiece?
Het gevolg van een foutje bij het plaatsen van de tweedelige brug.
klik
Plaats reactie