Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Wat betreft die Fenders kan ik ook bevestigen dat ze èrrug snel dood klinken, ook al voelen ze nog vrij vers aan als ik met mijn vingers speel..
Eerste week met mijn nieuwe Squier jazz basje was ik razend enthousiast over de snaren, maar dat was na 3 weekenden thuis pielen op de bas wel weer weg. Gevalletje goedkoop is duurkoop?
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Tsja, ik denk dat je ook dure snaren hebt die snel dood zijn. Maar bij d'addario en Fender nickels vind ik het heel hard gaan. Dat viel me ''vroeger'' niet op als nu. Natuurlijk werden ze wel minder sprankelend, maar de d'addario's die nu op mijn Fender zitten zijn echt helemaal op.

Als ik die boomers erop heb zitten wil ik best wel wat roepen hier hoor :). Volgens mij zijn het prima snaren. Ik ben vooral benieuwd naar de levensduur.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22554
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Had onder invloed van wat reviews de Dunlop Marcus Miller snaren besteld (stainless steel)... eerst was ik niet echt enthousiast, ze voelen niet echt lekker aan wanneer je bvb D'Addario's gewoon bent maar de klank heeft iets rauwigs over zich dat wel een heel leuk ingredient bovenbrengt in je basspel. Er zit ook een klein beetje compressie in waardoor de punch wel smakelijk wordt..

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=a8CRGVLQtt8[/youtube]
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Bericht door ThaRoadWarrior »

Momenteel happy met mijn DR black beauties !
Lekker dikke 50-110
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

ThaRoadWarrior schreef:Momenteel happy met mijn DR black beauties !
Lekker dikke 50-110
Die ga ik seffens der ook eens opleggen , ben eens benieuwd naar het resultaat :jaaaaa:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10753
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Heb van de week een aantal setjes Harley Benton snaren gekocht, de nickelwounds.
Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben, zeker voor dat geld.

De sound is goed, ze voelen prettig aan (beter als de Warwick Red Labels van ongeveer dezelfde prijs) en de viersnarige setjes hebben nog coole kleurtjes ook.
Dat is ook meteen het nadeel, ze zijn voor vier-in-lijn tuners gemaakt. Bij de 'grote' merken zie je dat ze de snaren precies zo maken dat de windings allemaal even lang zijn, zodat je niet van dit soort zaken krijgt:

Afbeelding

Nu nog kijken hoe lang ze vers blijven klinken.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Heb laatst ook een paar setjes van die harley benton snaren besteld. Ik ben aangenaam verrast. Levensduur is prima. Op mijn main bas houd ik toch liever Roto's, maar bij de minder gebruikte bassen gaan er deze snaren voortaan op!
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10753
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Het ontbreken van een 40/45-100 set is wel jammer, misschien dat die ooit nog komen.
De vijfsnarige set heeft geen stoffen windings trouwens, vergeten te melden.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Voor 4snarigen hebben ze wel een 40-95 setje toch?
* en een 45-105
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Bericht door RedNeckBBQ »

Ik heb nu de fender 9050L flatwounds ongeveer 6á7 week op mijn tbird liggen.
Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben,

- Fijne snaarspanning.
- Lekker glad en snelle snaren.
- Snel in gespeeld.
- Geen zwarte vingers van het stainless steel.
- Zit voldoende hoog in de klank met de typische flatwound thump (even geen ander woord voor).
- Lekkere agressief grom zowel met plectrum en/of vingers.
- Onze kat vind ze lekker.
- Groen omwonden begin en einde van de snaar ziet er gewoon gaaf uit op een zwarte bas,
heb alleen bij de brug een stuk van dit lint moeten afhalen anders lag het op de brugzadels (dit ging moeilijker dan verwacht :D )

Ben zeer tevreden en blij met deze aankoop en zou ze zo weer kopen.


Afbeelding

Afbeelding
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8209
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Ik heb daar ook goede ervaring mee, na een paar weken spelen ze heerlijk. De sound is erg goed!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Joey schreef:Heb van de week een aantal setjes Harley Benton snaren gekocht, de nickelwounds.
...en de viersnarige setjes hebben nog coole kleurtjes ook.
Vreemd, ik heb vorige zomer ook een paar setjes gekocht (9.80 euro per stuk geloof ik), maar die hadden geen windingen.
Zijn bovenstaande ook de "humanmade in the USA"? Met een stuk van de vlag van de ustated nites in de rechterbovenhoek van de verpakking?

kleine edit:
even opgezocht, ze staan als afbeelding voor de categorie "045 string sets", maar niet meer in de online catalogus:

Afbeelding

En nu terug relevant:
Ik heb zo'n setjes nu op twee van mijn bassen liggen, en tot nu toe bevallen ze goed! Erg helder.
Wat jammer dat de A en E snaar 080 en 100 zijn, ik had liever 085 en 105 gehad bij nader inzien.
En ook, eigenlijk stoort het me wat dat deze geen windingen hebben, met windingen vind ik het iets handiger en netter om te hersnaren, maar dat kan aan mij liggen.

In dezelfde bestelling (ik moest nog een paar euro spenderen om aan kosteloos verzenden te geraken), ook een setje Harley Benton Value strings gekocht, voor nog geen 5 euro geloof ik, en wel met 085 en 105, stiekem wel benieuwd of die snaren wat zijn!
Ik heb nog één basje die nood heeft aan TLC, die wordt het testkonijn!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

ik gebruik tegenwoordig alleen nog maar ouwe onderbroek-elastieken , ... die zijn lekker soepel :D
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Ik vroeg mij af, krijg je met dunnere snaren ook iets minder laag?
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

yep.
je krijgt wat meer speelgemak maar levert wat tone in.
Plaats reactie