Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Welke snaren?

Bericht door Erelid »

leo_tender schreef:En hoe valt dat mee bij jou? Ik ben er ook aan het testen op mijn stingray maar die voelen precies "stijf" aan. Ik vind de sound leuk en de gladde feel maar mijn al vier jaar oude roundwound snaren op mijn jazz spelen precies soepeler…
Dat bevalt heel goed! De Chromes doen het prima maar zijn wel wat stijver inderdaad. Lijkt een beetje aan de Stingray te liggen ook want ik heb op een Sandberg ook Chromes liggen en daar voelen ze gewoon anders, soepeler.
Nou moet je flats wel een poosje inspelen voordat ze echt lekker klinken en spelen. Bij Chromes vind ik dat duidelijk langer duren (weken) dan bij Thomastieks (uren).
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Welke snaren?

Bericht door leo_tender »

Gek hé, dat die op één bas stijf voelen en een ander weer niet.
Los daarvan, de jazz moet ook eens nieuwe snaren. Wat zijn daar mogelijke opties? Normaal ga ik daar voor een standaard setje D'Addario snaartjes. Maar ik wil nu -ik weet het, is flauw en oppervlakkig- snaren die , net zoals de chromes van dat windsel van boven en van onder hebben. Weer flatwounds, weet ik niet. Ik hou wel van "snelle" snaren op de jazz...
Tips?
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Welke snaren?

Bericht door Erelid »

Vooral kwestie van je eigen smaak.

Roundwounds doe ik altijd Elixers. Spelen lekker, klinken goed en gaan lang mee. Ik hou er niet van om elke paar weken snaren te moeten vervangen.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1457
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Welke snaren?

Bericht door koen van soelen »

Ik heb momenteel een setje Warwicks op m'n Rick liggen. Zijn eigenlijk helemaal niet slecht! Na een paar weken gaat het 'verse' hoog er wel van af, maar de sound die overblijft is op m'n Rick nog steeds prima, en het belangrijkste; ze zijn na drie maanden nog steeds niet dood. Da's lang voor mijn doen! Ze waren niet duur ook trouwens. Mischien koop ik ze nog wel een keer.
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Welke snaren?

Bericht door clover4 »

Warwick Red Label zijn prima ! Vooral de nickel versie ! Goede klank, prettige feel, blijven lang goed. Ik gebruik ze al jaren op de P. Enne voor dat tientje per set val je je geen buil !
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Welke snaren?

Bericht door leo_tender »

En allen zijn voorzien van dat gezellige stoffen windsel aan de uiteindes? :oops:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Welke snaren?

Bericht door dr. Bassvibes »

Voor mijn Kramer zoek ik snaren die goed, stevig laag geven... De bas heeft van zichzelf niet super veel laag (splitcoil met een aluminium hals) maar heeft een ongeëvenaarde punch en looks die ik niet kwijt wil.

Momenteel speel ik op deze D'addario's omdat ze lekker goedkoop zijn, prima klinken en fijn spelen.

Heeft iemand ervaringen met roundwounds die een zeer solide laag geven? Of zit ik met deze snaren wat dat betreft wel goed en moet ik mijn oplossing elders gaan zoeken? De bas-knop op mijn London City gaat tegenwoordig al vol open, maar dat geeft geen donderend laag. Misschien een EQ pedaaltje proberen om het laag wat te boosten na mijn overdrive? :)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Welke snaren?

Bericht door Rieno »

d'Addario's staan wel bekend om een heldere klank, dus diep laag is misschien niet per se het eerste waar ik aan denk. Maar als je dan al zegt dat je de basknop op je versterker vol open moet gooien, denk ik niet dat het verschil dicht te krijgen is met een ander setje snaren...
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Welke snaren?

Bericht door dr. Bassvibes »

Nu doet de toonregeling op mijn London City ook niet indrukwekkend veel, een aantal factoren helpen niet mee. :mrgreen:
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Welke snaren?

Bericht door Erelid »

Nuttige uitleg van Ed Frieldand op Bassplayer.com over flats.

KLIK
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Welke snaren?

Bericht door Hans58 »

Eerst even snel doorheen gescrolled; interessant verhaal inderdaad. :thumbsup:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Welke snaren?

Bericht door Hagen »

Hans58 schreef:Eerst even snel doorheen gescrolled; interessant verhaal inderdaad. :thumbsup:
+1
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8205
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Welke snaren?

Bericht door Mach1 »

+2

Ik heb GHS Pecision flatwounds op mijn Squier P en dat klinkt lekker. Fijn voor de afwisseling maar qua feel en voor mijn hoofd geluid is de roundwound fijner.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Welke snaren?

Bericht door RaySting »

Ben voor mijn jazz overgestapt van dunlop nickel naar dr bleus....heerlijk soepel snaar, mooie sound maar ze verliezen redelijk snel hun kleur....dat terwijl de dr high beams die ik erg fijn op de stingray vind, nu juist altijd wel lekker lang mee vindt gaan... tof snaartje wel die blues. ..
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Welke snaren?

Bericht door Thunder »

Normaal speel ik Rotosound roestvrij staal maar aangezien m'n huidige setje op mijn meest gebruikte bas nu zo'n vijf jaar oud is en ik opnames voor de boeg heb dit weekend dacht ik weer eens GHS Bass Boomers te kopen. Vroeger heb ik ze wel gebruikt, en vond ze toen aanvankelijk goed klinken maar erg snel dof worden en in tegenstelling tot de rotosounds vind ik dat bij de BB's niet fijn klinken. Bovendien kreeg ik huid- en oog irritaties die overgingen toen ik op roestvrij staal overging. Wellicht toevallig, dus ik dacht, ik probeer het weer eens.

Wat zijn die dingen slecht verkrijgbaar in de winkel! Twee zaken hadden ze helemaal niet en een derde enkel in één te dunne maatvoering. Zijn ze een beetje uit de gratie?
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Plaats reactie