Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Basstiek
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:15

Bericht door Basstiek »

Heb nou afgelopen 2 setjes op elixers gespeeld. Vind het verschil met andere nie zo ontzettend groot. in ieder geval geen 30 of 40 euro verschil voor een setje.
Nou op GHS boomers. gisteren opgelegd. Klinken wel lekker en over 2 maanden weet ik ook voor hoe lang ze lekker klinken.
Fender Precision USA
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Cocco op mn Yamaha, Fender fabriekssnaren op mn Fender. Cocco zijn heilig, maar wel duur :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Dit is wel de testhoek he, dus zet er dan even bij waarom je juist díe snaren op je bas hebt liggen. :wink:
Gebruikersavatar
jazzywezzy
Berichten: 456
Lid geworden op: 05 jul 2004, 10:56

Bericht door jazzywezzy »

Al DR hi-beams gebruikt, strak en goed laag en hoog. Ik heb net een setje Fat Beams van DR besteld. Morgen in huis dus ik ben benieuwd.
Where's the 'uhh'?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Equalizer schreef:Dit is wel de testhoek he, dus zet er dan even bij waarom je juist díe snaren op je bas hebt liggen. :wink:
Eeeeexcuus.
Cocco: Mn leraar had ze ook en raadde ze me aan omdat ze handgemaakt zijn en (daarom?) het lang volhouden.
Fender: Heb nog geen tijd gehad om er nieuwe snaren voor te kopen :wink:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Basstard
Berichten: 354
Lid geworden op: 29 mei 2005, 11:52

Bericht door Basstard »

sniekie schreef:heb nu dr er op liggen maar heb ook alles wle gebruikt.
zelfs totaan stagg snaren, niet omdat ik het echt zo nodig wilde proberen maar ik breek ze echt allemaal. laats dacht ik ik koop enes elixer die gana lang mee. mooi niet dus, na 1 week lagen mijn g en e snaar er al af. en nee dat komt niet door mijn bas, die heb ik net laten afstellen door paul (bassmatters) ik heb zure vingers en slag nu ene maal lekker hard ana bji de brug om een lekkere knor te krijgen maar ja das wel een dur grapje.
de snaren die mij het beast bevallen zijn, zijn kwa klank elixer, lekker helder en kreeg een echte miller sound, ze misten wel ene hoop ballen, rotosound is bij mij na 1 dag al helemala niets meer waard, dádario speelt totala niet lekker, ghs zijn wel lekker maa rniet hele speciaal een doorsnee snaar, dr lekkere klank en vind ik de beste, slinky's vind ik niet zo spelen niet zo lekker vind ik, en ja de goedkope zooi begin er niet aan of je moet wel hele hopeloos zijn, als je een goeie snaar wilt moet je daar nu eenmaal watmeer voor betalen
Foutloos typen gaat ook niet zo makkelijk met zure vingers zeker? :shock:
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Kan iemand me vertellen hoe groot het verschil is tussen een .040 en .045 setje? (dus tot .125 en tot .130)?

En welke kan ik het beste pakken?

DR Marcus Miller 'Fat Beams' 5-Snaar: € 48,20 .045 - .125 (34")
of
BassBoomers 5M-DYB "Flea sig": € 31,50,- .045 - .130 (34")

hoeft niet persé gecoat zijn (mocht een van beide setjes niet gecoat zijn) want ik koop me daar wel een apart coating setje voor om je snaren te onderhouden. Welke klinken het beste (na inspelen) ? dus een lekker heldere sound "met gevoel" die ook bij lage tonen goed geluid produceren..

Gr.
Gothax

Trouwens, die standaard Yamaha snaren klinken zo slecht nog niet, maar die lage B...oei!! :evil:
Gebruikersavatar
Electric Pow Wow
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 jun 2005, 23:30

Bericht door Electric Pow Wow »

Voor mijn Jazz Bass gebruik ik pure nickel roundwounds of de nickelplated steel van Fender klinken echt vintage en lekker warm! Ik koop ze altijd in Keulen bij de Music Store voor 18euro's volgens mij.
Voor mijn Rickenbacker 4001 gebruik ik flatwounds.
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

nou ik heb in totaal 3 setjes snaren versleten op mijn Ibanez BTB405(5snaar):

Elixir nanoweb medium (dikte 45-130): lekkere soepele&gladde snaren, Bsnaar redelijk strak, redelijk helder snap/plukgeluid, gaan lekker lang mee.

Rotosound RS665LD(dikte 45-130): redelijk stroeve snaren, Bsnaar minder strak als elixirs, erg metalig geluid, ook veel zingi boventoontjes bijfingerstyle: :( , zijn snel dood. Ik vind dit slechte snaren.

D´addario EXL-220-5(dikte 40-125): Lekkere soepele snaren, Bsnaar retestrak, super helder snap/plukgeluid, minder zingi irri boventonen als rotosounds, klinken vetter als rotosounds/elixers en tegelijkertijd spelen ze soepeler/makkelijker. Gaan ongeveer 3/4 zolang mee als elixirs, 2 keer zolang als rotosounds.

Gelijk een vraag: De D´addarios beginnen nu dood te raken, en ik heb volgende week een optreden, dus ik denk er sterk over om nieuwe snaren erop te gooien. Ik ben van plan om DR´s te gaan proberen, alleen ik weet niet welke. De ideale snaren geven geen vervelende boventoontjes bij fingerstyle, maar wél een lekkere felle attack bij slappen en plukken. En de dikte van die D´addarios beviel me opzich wel wat betreft spelgemak. Welke set van DR moet ik hebben??
This
Berichten: 215
Lid geworden op: 23 apr 2004, 18:45

Bericht door This »

Ik weet niet of het helpt, want mijn bas klinkt vanzichzelf behoorlijk dicht (wollig, muf, dof, kut dus). Wat mij iig opvalt tussen de .125 en de .130 sets is dat de 125-jes een iets transparantere klank hebben.

DR: Lekkere laag mid boost...fijn als je het nodig hebt, kut als je een zware bas hebt met van zichzelf al veel laag. Ik speel zelf meestal DR High-Beams (de 6 set .30 - .130). Wat me heel erg opvalt is dat in de band situatie het geluid in het laag midden (zo tussen de 100 en 175 Hz) mijn bas de toestand zompig maakt. Vinnik wel een beetje kut als er snaren van 65 eur de set op liggen. Hoedanook, hoef bijna nooit te stemmen, en gaan goed lang mee. Maar...zijn dan ook pleurisduur.

R Cocco's: Wat een feel. Nog niet op m'n yamaha gehad, maar op een van der end aangetroffen. Dat was de zachtste en soepelste set snaren die ik ooit onder m'n vingers gehad heb.

Yamaha snaren: Lekker easy, en een mooie even response. Zijn bijna nergens te krijgen, zeker niet in 6, maar ze spelen lekker en gaan lang genoeg mee. Voor mij een beetje de middennorm.

Rotosound: Heb ik net op m'n yamaha gelegd. Vind de sound zo de eerste dagen wel lekker, veel veel muy veel sprankel. Hoe 't over een maandje is weet ik niet. Wat wel al gelijk opvalt is dat de G en de C (let wel, 't is een 125 set) beduidend minder respons geven dan de rest van de snaartjes. Ik vind de B en de E van de Rotosound 666(ofzow) lekker transparant, en daarom wat rielekster op mijn wollige bas.

Bass boomers: Goeikoop, veel balls, rauw...meen ik me zo te herinneren van lang geleden. Alleen erg snel dood.

Wat betreft de centjes?
Check lord of the strings ff. Heb van de week voor 't eerst besteld, na 2 dagen in huis. Nu ben ik bij van huijk ong. 75 eur kwijt voor een 6snarig setje dr's. Ik heb die rotosounds nu voor 36 eur ofzo. Volgens mij zijn de dr's ook beduidend goedkoper. Lijkt me dus een aanrader.

Ehm, ja...dus
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Ernie ball Slinkies heb ik momenteel op mijn 5snaar liggen. Veel booomm en klinken na een paar maandjes nog steeds goed.

Bij gebrek aan aanbod bij mij in de buurt moet ik voorlopig even voorruit met een setje "Bella" snaren op mijn 4snaar, Ik vind ze een beetje dun klinken. Heeft iemand hier ervaring mee? Alain Caron schijnt ze ook te gebruiken.

normaal gesproken gebruik ik snaren van het merk Encore, maar die zijn steeds moeilijker te krijgen.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

heskez schreef:
normaal gesproken gebruik ik snaren van het merk Encore, maar die zijn steeds moeilijker te krijgen.
Omdat ze zo fucking goedkoop zijn maar wel goed!

Ik denk dat ik ook eens die Northern lights (nee geen wiet) van EBS ga proberen, die schijnen onwijs soepel te zijn.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

heskez schreef:
heskez schreef:
normaal gesproken gebruik ik snaren van het merk Encore, maar die zijn steeds moeilijker te krijgen.
Omdat ze zo fucking goedkoop zijn maar wel goed!

Ik denk dat ik ook eens die Northern lights (nee geen wiet) van EBS ga proberen, die schijnen onwijs soepel te zijn.
quote je jezelf nou? :P kdenk dat ik vandaag eens langs arons ga en kijk welke snaren ze allemaal hebben.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Iets anders over snaren... Wie van jullie bestelt wel eens snaren online, en hoe bevalt dit?
NiVi
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 dec 2004, 13:37

Bericht door NiVi »

Check www.lordofthestrings.com.
Als je vanmiddag nog bestelt heb je ze morgen binnen. En iets goedkoper dan de muziekwinkels waar ik wel s kom en het scheelt je weer een ritje. Na 3 bestellingen alleen maar positieve ervaringen.
Lakland 55-01
Fender Jazz V American
Eden WT800B + 2 x Eden D112 XLT
Plaats reactie