AllParts Sidewinder Replacement PUP

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

AllParts Sidewinder Replacement PUP

Bericht door Droombolus »

Afbeelding

Afbeelding


Made In Japan, dus dan weet je eigenlijk vooraf al hoe een recensie er uit gaat zien: Degelijk maar weinig avontuurlijk ......... Ze voldoet prima in de Epiphone Rivoli waarin ik 'r gemonteerd heb, met een keurig gelijkmatig geluid over alle snaren is ze een behoorlijke vooruitgang op de Epi PUP die er op zat. De output is beschaafd ( MIJ tenslotte :wink: ) maar goed werkbaar en het geluidsspektrum neigt naar een moderner geluid dan de vintage "Mudbucker" maar zonder het karakter van de bas aan te tasten. Ze spreekt goed aan en biedt een breder scala geluiden door de plaats van de snaaraanslag te veranderen, dan wat je uit een naar oud voorbeeld gemaakte Sidewinder replacement PUP ( zoals de Artec EBC4 ) kan halen.

Kwa eerste indruk is ze een goede aanschaf geweest maar of ze een blijvertje wordt zal de toekomst uit moeten wijzen .........
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Het is ook meer een humbucker in een MUDbucker jasje dan een echte MUDbucker........
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Uhm uhm, een kleine toelichting misschien Bernard, pleeze ? Voor de technies minder bedeelden onder ons zoals moi ?
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Het is een normale humbucker gemaakt volgens mij door Gotoh..........

volgens mij zou de stock pickup in de Epi dezelfde moeten zijn als deze maar ik kan me vergissen / veranderingen hebben opgetreden.

Een MUDbucker is een speciale humbucker speciaal ontwikkeld met een extreem hoge impedantie om zo het geluid zo natuurlijk mogelijk te maken. Een humbucker is iets anders.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Bernardduur schreef: volgens mij zou de stock pickup in de Epi dezelfde moeten zijn als deze maar ik kan me vergissen / veranderingen hebben opgetreden.
De ( volgens jou ) Gotoh die uit m'n EB-3 komt meet maar 1.3K en deze AllParts komt ruim over de 8K ........ Nogal een verandering dan :wink: Het is natuurlijk niet de 30+K die uit de Artec komt inderdaad, dus kan ik me wel vinden in jou tejorie ........ Je hebt PB trouwens ........ :lol:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Droombolus schreef:
Bernardduur schreef: volgens mij zou de stock pickup in de Epi dezelfde moeten zijn als deze maar ik kan me vergissen / veranderingen hebben opgetreden.
De ( volgens jou ) Gotoh die uit m'n EB-3 komt meet maar 1.3K en deze AllParts komt ruim over de 8K ........ Nogal een verandering dan :wink: Het is natuurlijk niet de 30+K die uit de Artec komt inderdaad, dus kan ik me wel vinden in jou tejorie ........ Je hebt PB trouwens ........ :lol:
Hmmmm, 1.3k is wel heel erg weinig.......... hij klinkt verder wel goed? Welk jaar komt ie uit? Ken geen specs van de Gotoh die zo laag waren
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Bernardduur schreef: Hmmmm, 1.3k is wel heel erg weinig.......... hij klinkt verder wel goed? Welk jaar komt ie uit? Ken geen specs van de Gotoh die zo laag waren
De Bas is uit 2000. Die PUP klonk best aardig hoor ....... Zit er intussen niet meer op, zie Artec draadje ........ :wink:
Experience is the ultimate teacher
Plaats reactie