Snaren: DR black beauties review

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Slapdash schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze te gek vind,na jaren zoeken naar de ultieme snaar heb ik ze nu toch gevonden !!

Die coated strings klinken echt te gek op mijn tobiassen en zien der ook vet uit!!!

alleen op de fender vind ik ze erg dun klinken!!!
:shock: Ik heb geen r**t verstand van Tobiassen... Hoe komt het dat ze daarop wel klinken denk je?
Gebruikersavatar
Gothbin
Berichten: 418
Lid geworden op: 22 dec 2006, 09:59

Bericht door Gothbin »

Zwart is wel stoerder dan Elixers. Maar ja ik ben erg gehecht aan Elixers.... Speel af en toe gitaar thuis, ook met Elixers. Duur maar (lang) goed!!!
Keep it low! :dance:
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

De zwarte schoonheden zijn van m'n Iba af in ieder geval. Klonk niet, voelde niet lekker, jammer.

Heb er nu SIT Power Steels op gezet en dat rockt een stuk fijner wat mij betreft.... :D

Dus, in de aanbieding tegen verzendkosten, setje bijna nieuwe DR BB's... Let wel ze zijn afgeknipt voor 32" bookfold headstock dus op de meeste bassen gaat dat niet werken. Ook niet op een Bronco ofzo.
Gebruikersavatar
Slapdash
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 aug 2004, 14:06

Bericht door Slapdash »

KvE schreef:
Slapdash schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze te gek vind,na jaren zoeken naar de ultieme snaar heb ik ze nu toch gevonden !!

Die coated strings klinken echt te gek op mijn tobiassen en zien der ook vet uit!!!

alleen op de fender vind ik ze erg dun klinken!!!
:shock: Ik heb geen r**t verstand van Tobiassen... Hoe komt het dat ze daarop wel klinken denk je?
pfffffff al sla je me dood ik zou het echt niet weten

elixers op mijn tobiassen klinken namelijk erg goed maar missen het hoog en met deze behoud ik het hoog

alleen die fender pfffff die klinkt op eens zo dun maar het is oooo zo een mooi gezicht ik zal eens proberen wat fotos te posten
______________________________
De bassist speelt nooit fouten akkoorden/noten :lol:
Gebruikersavatar
Shadow Banner
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jul 2007, 21:02

Bericht door Shadow Banner »

Enne, waar trekken we (Jullie dus, en dan binnenkort hopelijk ik ook) die snaren vandaan, zonder ze in het buitenland te moeten bestellen? :?: Denk dat ze best leuk staan om de nieuwe LEDs in mn geherverbouwde basje :dance:
If you can not do what you like, you better start liking what you do!

Yamaha BBN5 - Type II
Westone Thunder-1 (In verherverbouwing)
Hartke HA-3500a
Ashdown MAG 410T deep
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

zo erg is in het buitenland bestellen niet toch?

heb ze zelf destijds besteld bij https://www.saitenkatalog.de" onclick="window.open(this.href);return false; prima service! niet zo snel als lord of the strings maar het werkt vrijwel hetzelfde! had ze meestal wel binnen een week binnen ^^
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Ik heb in een dolle bui de blauwe en de roze (DR) gekocht, ik heb de blauwe maar op de P geknalt, om 's te kijken... Ik vond ze eerste heel 'stroef' je moet ze echt inspelen, je laag word helaas ook minder, maarja, het ziet er wel blits uit!
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Dat het laag wegging, dat viel mij ook op.

Heb ze na één show direct van de Jazz bas afgehaald, blikkerig en dun in vergelijking met mijn EXL230s (ik had .110 versie). Snaarspanning was ook lager.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Gisteravond werd mij P geleend voor een optreden met een coverbandje, ik moet zeggen, de helderheid is wel passend, maar alleen in bepaalde stijlen.

Grunge is een no go, maar britpop kan weer prima met de kleursnaartjes...
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Bericht door KasperM »

Hoe zit het met slap/pop, is dit nog een beetje goed?
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

KasperM schreef:Hoe zit het met slap/pop, is dit nog een beetje goed?
Ik zal dit pas goed kunnen beantwoorden als ze op m'n Jazz zouden liggen, maar dat beschouw ik maar als heiligschennis. Op m'n P is slapwerk ook heiligschennis, maar ik heb het geprobeert, versterker op neutraal, zodat die instellingen het testje niet beïnvloeden.

Zelf vind ik slappen een hel, maar het klinkt wel met de coated snaren, vooral omdat ze sowieso helderder zijn dan non-coated *vind ik, ze ploinken echt*

Het is wel slap/pop bestendig hoor, alleen in het begin voelt de coating stroef aan, maar na een kleine 15-30 minuten spelen voelt het net als een non-coated snaar ;)

Hopelijk heb je hier wat aan, groet!
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Bericht door KasperM »

Grainger schreef:
KasperM schreef:Hoe zit het met slap/pop, is dit nog een beetje goed?
Ik zal dit pas goed kunnen beantwoorden als ze op m'n Jazz zouden liggen, maar dat beschouw ik maar als heiligschennis. Op m'n P is slapwerk ook heiligschennis, maar ik heb het geprobeert, versterker op neutraal, zodat die instellingen het testje niet beïnvloeden.

Zelf vind ik slappen een hel, maar het klinkt wel met de coated snaren, vooral omdat ze sowieso helderder zijn dan non-coated *vind ik, ze ploinken echt*

Het is wel slap/pop bestendig hoor, alleen in het begin voelt de coating stroef aan, maar na een kleine 15-30 minuten spelen voelt het net als een non-coated snaar ;)

Hopelijk heb je hier wat aan, groet!
Ow, dus ongeveer zelfde met slappen als Elixer's?

(die heb ik wel al gehad)
Gebruikersavatar
Slapdash
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 aug 2004, 14:06

Bericht door Slapdash »

Ik denk dat ik de vorige keer nogal over enthousiast heb gereageerd over de coated series van DR

Ze klonken in het begin inderdaad erg goed maar na ongeveer een maand begonnen ze soort van als plastic aan te voelen op mijn baskes, over de fender kan ik helaas niet meer oordelen die is verkocht

ik denk eerder dat het de kwaliteit van mijn baskes is geweest waardoor ze zo klonken want als ik er nu naar terug kijk :nono:

toch niet de ultieme snaar gevonden wat jammer
______________________________
De bassist speelt nooit fouten akkoorden/noten :lol:
Plaats reactie