Squier Vintage Modified P bass 2008

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:41

Squier Vintage Modified P bass 2008

Bericht door Coen »

Afbeelding

Heb dit basje eens nader onder den loep genomen. Nu ik 5 maanden bas begin ik namelijk overal op te gassen. En hoewel ik eigenlijk eerst voor een kwaliteitsbasje wil gaan sparen, moest ik deze gewoon even proberen.

En hij klinkt nog leuk ook :). Lekkere P sound. Wel klonk de A-snaar erg zacht, maar niets wat niet met een afstelbeurtje te verhelpen is. Verder viel me op dat het element erg ruim in z'n gleufje zit :shock:
ook wil ik een thumbrest...maar dat terzijde.

Ik heb er verder eigenlijk heel weinig op aan te merken verder. Hele lekkere hals voor 299,-. Ook de rest lijkt niet zomaar uit elkaar te vallen...

Ga deze bas zeker eens uitproberen!
"I want a granny smith apple!" - Stewie
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Een P sound, maar hoe P precies? Ik heb zelf ook wel zin in zo'n ding, maar dan moet-ie toch wel een P-sound met wat extra's geven.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb 'm bij Feedback Apeldoorn aan de versterker gehad en hij klinkt toch wel anders P dan een "normale" P, hoor!
Wel lekker houtig door de volledige maple neck, maar niet vergelijkbaar met mijn eigen '79 maple neck P. Vooral voller, vettiger en minder "snappy" dan je uit een normaal P-element krijgt. Geen standaard Precision-geluid, met andere woorden. Uiteraard is de bij de hals geplaatste humbucker (mudbucker? ik ben daar niet in thuis) daar de veroorzaker van.
Het is echt een hele andere bas en het geluid moet je beslist aanspreken. Hij klinkt wel echt erg goed.

In mijn persoonlijke hoekje had ik al iets over de kennismaking neergezet.
Die Tele 2 is echt een goed en degelijk gebouwde bas en zeker voor die 299 het geld dubbel en dwars waard. Nogmaals, als je een P-(achtige) zoekt moet je hem echt uitgebreid zelf aan de tand voelen of-ie qua geluid is wat je zoekt. Ik vind 'm op zich geweldig, maar ik zoek zelf een ander karakter bij de uitbreiding van mijn P-arsenaal, en daarom ga ik op zoek naar een conventionele P met palissander toets.

De "onbalans" in het geluid die Coen opmerkte zal hoogstwaarschijnlijk exemplarisch zijn en mogelijk in de afstelling van de snaarhoogte zitten, want bij het exemplaar dat ik in mijn handen heb gehad viel me dat niet echt op. Verder is de 2x2 brug (naar mijn idee) niet 100% ideaal bij de afstelling, maar dat is niet het allergrootste punt.

Maar Martin Droombolus heeft er een, duusssuhhh.... :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Dan kan-ie in ieder geval tegen een stootje, als-ie plof'n op de mat overleeft...
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

:mrgreen:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Hans58 schreef:Ik heb 'm bij Feedback Apeldoorn aan de versterker gehad en hij klinkt toch wel anders P dan een "normale" P, hoor!
Ha, jij ook? Ik was er zaterdag en kon het ook niet laten om 'm even te pakken en in de SWR te pluggen (hoewel ik eigenlijk naar de ATK lonkte. maar daar hingen de knoppen van los :roll: ) .
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Als op die plek een MM-humbucker zat dan wist ik het wel :wink:
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Dennizz schreef:
Als op die plek een MM-humbucker zat dan wist ik het wel :wink:
Woeheoe dat gaat aardbevingen geven 8)
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:41

Bericht door Coen »

Hans58 schreef:Vooral voller, vettiger en minder "snappy" dan je uit een normaal P-element krijgt.
Daar moet ik je enigszins gelijk in geven hans. Hij lijkt minder 'hoog' te hebben en daardoor misschien wat vettiger te klinken. (ben slecht thuis in het benoemen van klanken...)

maar feit blijft dat hij erg fijn in het, althans mijn, gehoor lag :)
Met mijn opmerking wilde ik alleen maar zeggen dat hij niet afdoet aan zijn "precision" merkje op de headstock :wink:
"I want a granny smith apple!" - Stewie
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

RUIS schreef:Dan kan-ie in ieder geval tegen een stootje, als-ie plof'n op de mat overleeft...
Nope Ruis, ik heb 'r psoonlijk opgehaald in Assedam .........

En kwa klank lijkt ze niet op een normale P, ze klinkt meer als een Ravioli op stereoïden dus Hans' mudbucker vergelijking zit er niet echt naast, maar de Gibson zeloten :wink: zullen dat natuurlijk in alle toonaarden ontkennen. Ze geeft, net als een goeje Mud dus, een onwijs hoge output. Om een werkbaar geluid te krijgen moet ze heel anders ingeregeld worden op je amp dan een normale P. Zelfs dan klinkt ze eigenlijk, naar moderne maatstaven, als een drol in krantenpapier als je 'r solo speelt maar als je 'r gebruikt in bandverband komt ze zo lekker door in de mix in het mid ( met behoud van een geweldig deep end ) dat de liefde :love: onvermijdelijk is ..........
Experience is the ultimate teacher
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

hoe is de nek op dat beestje?

is het te vergelijken met een precisionboomstam of gaat ie de slankere jazz toer op?

(die humbucker staat idd op de juiste plaats als je het lekker diep wil )
:)
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

butters schreef:hoe is de nek op dat beestje?

is het te vergelijken met een precisionboomstam of gaat ie de slankere jazz toer op?
In vergelijk met m'n 72er is het een normale maple P hals. De hals van mijn J is net iets dikker ( de RW hals van m'n Hot Rodded P ook trouwens ) maar lijkt minder stevig door de smallere nut.
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Marthais
Berichten: 2060
Lid geworden op: 31 mei 2006, 17:14

Bericht door Marthais »

T is op dat ding blijkbaar alleen mogelijk alle 2 de elementen tegelijk te gebruiken... ik zie nergens een switch ofzo. Erg zonde.
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

nix wat je er niet op kan zetten lijkt me...
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Plaats reactie