Een (koop)avondje WE-MUSIC (Eindhoven)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

Een (koop)avondje WE-MUSIC (Eindhoven)

Bericht door Ernst »

Ziezo. Na de soep en de aardappeltjes waren de rollen eens omgekeerd. "Vrouw, ik pak me de fiets en ga winkelen!". "Wat? Jij winkelen?!"... inderdaad! Zo gezegd zo gedaan, op de fiets naar WE-MUSIC!

Deze winkel heeft enkele maanden geleden een herstart gemaakt net buiten het stadscentrum van Eindhoven. Samen met de niet-lekker lopende roemruchte platenzaak bullit wordt een pand gedeeld om zo de krachten te bundelen.

Fietsje geparkeerd tegen de pui, en ik naar binnen. Bij de entree zie je het al meteen: dit establishement leeft en ademt muziek. In deze speelgoedwinkel voor muziekminnende jongetjes en meisjes kun je het trapje af, voor de CD's en de platen, en het trapje op voor een slordige 25 meter aan gitaren en basjes, of schuinrechts voor het versterkerspul.

Eerst maar eens trapje af en voor 2 tientjes 2 te gekke en lang gezochte cd's van Motorhead op de kop getikt, inclusief bonus-cd. Dat noem ik nog eens prijzen, mijn vrijdagavond kon al niet meer naar de gallemiezen.

Na de verkoper succes te hebben gewenst met de herstart, trapje op richting de basjes! Ipv het irritante "kan ik je helpen?" mocht ik het doen met "probeer maar gerust uit, als er iets is dan hoor ik het wel.". Goed begin dus. Mijn secondant luisterde naar de naam Hughes en Kettner 2x10 combo, welke mij zou assisteren met de versterking.

Begonnen met enkele jazzbasjes van het merk aria en nog wat vreemde merken. Opvallend was dat enkele van deze bassen wel een poets- en afstelbeurt konden gebruiken. Onmogelijk voor mij om te waarderen of ik hier met een leuk basje te doen had.... En toen lachte mij daar een Richwoord p-bas tegemoet. Wat een output, en wat een moord-klank! Spontaan g.a.s. ontwikkeld! Als referentie nog maar eens een ibanez ATK ingeplugd welke het toch moest afleggen tegen de richewood... Zeer opmerkelijk!

Toen maar eens de versterkers gaan checken. Er stond van alles van trace-elliot tot london city tot avora. Tja, wat moet je hiervan nu maken?

Brengt me eigenlijk tot de volgende constatering. In tegenstelling tot een keten als feedback waar de gangbare merken als ibanez, fender en Yamaha worden verkocht lijkt het bij we-music een allegaartje aan merken van allerlei pluimage te zijn. Dit los van het feit dat we-music dealer is van customshop bassen en blueridge gitaren.

Dat maakt het snuffelen naar iets aparts toch weer net iets leuker! Er is altijd de kans dat dat ene speciale merk wat jij zoekt wel eens hier zou kunnen hangen! Zo niet, pak een bak koffie en neus wat tussen de cd's of het vinyl.

We-music heeft ook een technische dienst welke toch na wat rondvraag niet geheel de goedkeuring kan wegdragen. Naar wat ik gehoord heb kan het toch 1 a 3 maanden duren voor je reparatie of afstelbeurt klaar is... Maar goed, dit heb ik van het spreekwoordelijke "horen zeggen". Hopelijk zijn dit incidenten.

"Madames et Monsieurs, votre points:"

(+) De winkel ademt muziek in alle opzichten
(+) Die langgezochte gitaar of bas zou hier wel eens kunnen hangen!
(+) vriendelijk personeel, je wordt niet op de vingers gekeken, je kunt lekker je gang gaan
(+) na het verdwijnen van Musica, Mary Holland, E.M.I., Conijn en H&S-muziek eindelijk weer een andere winkel naast "grote jongen" Feedback in Eindhoven.

(-) één-derde van de bassen die ik heb geprobeerd moesten toch echt een afstelbeurt/nieuwe snaren/poetsbeurtje hebben....
(-) versterker assortiment maakt een gedateerde indruk. Verwacht geen ashdown/markbass etc. Wel zit er apart en leuk spul tussen
(-) eigenlijk gaat bovenstaande opmerking ook voor een deel op voor de basjes die er hingen

Conclusie:
Leuke zaak, ik ga er ook zeker eens terugkomen (wrs voor de richwood!). Ik hoop echter dat ze een concept gaan ontwikkelen waarmee ze zich kunnen onderscheiden van concurrent Feedback. Of misschien is dat er al en heb ik dat niet gezien.
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Leuk om jouw review te lezen.
Ik wist trouwens niet dat hij dicht is geweest en weer geopend :shock:

Het klopt wat je zegt....en wat betreft "dat ene baske", ik heb 'm daar idd gevonden voor een appel en het spreekwoordeliljke EI :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

Bericht door Ernst »

Thanks Johnbob! Hij is wrs dicht geweest voor de verhuizing waarschijnlijk. Maar wat heb jij daar nu op de kop getikt? een halve alembic....?
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ernst schreef:Thanks Johnbob! Hij is wrs dicht geweest voor de verhuizing waarschijnlijk. Maar wat heb jij daar nu op de kop getikt? een halve alembic....?
Yep :wink:

Deze plank blijkt achter oude series I alembic electronics te hebben welke alleen al een waarde heeft tussen de 1500 en 1800 euro (heb ik me laten vertellen)
De bas zelf is super gebouwd maar droeg het logo BC.
Totaal onbekend.
Volgens anderen is BC een ex werknemer van Alembic....what ever.
Het gaat om de bas en de klank...en dit is gewoon ALEBIC 8)
En dit alles heb ik geruild voor een charvel en een paar losse euro's.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Ernst schreef:".Dat maakt het snuffelen naar iets aparts toch weer net iets leuker! Er is altijd de kans dat dat ene speciale merk wat jij zoekt wel eens hier zou kunnen hangen! Zo niet, pak een bak koffie en neus wat tussen de cd's of het vinyl. "na het verdwijnen van Musica, Mary Holland, E.M.I., Conijn en H&S-muziek eindelijk weer een andere winkel naast "grote jongen" Feedback in Eindhoven".
"Leuke zaak, ik ga er ook zeker eens terugkomen (wrs voor de richwood!). Ik hoop echter dat ze een concept gaan ontwikkelen waarmee ze zich kunnen onderscheiden van concurrent Feedback. Of misschien is dat er al en heb ik dat niet gezien".
Klopt helemaal! Een en ander is al gewijzigd, alles staat netjes uitgestald en maakt een goede indruk. Het allerbelangrijkste, de man is zelf ook enthousiast. Goede aanvulling op het bestaande aanbod! :o
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Eric Damstra
Berichten: 733
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:19

Bericht door Eric Damstra »

Ben daar ook een keer geweest. Hing toen een fotoflame Fender jazz fretless. Althans dat wilden ze doen geloven, het logo op de kop was volgens mij nep en de rest van de bas was ook niet veel soeps. Zulke dingen in je winkel hangen geven mij niet echt een betrouwbare indruk. En dat met Feedback op 200 meter afstand....

Wel een leuk winkeltje om binnen te lopen als je toch naar feedback gaat, door gebrek an kennis kan je schijnbaar wel tegen koopjes aanlopen :D
"It takes a pretty great drummer to be better than no drummer" -Chet Baker
Verzameling
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Kijk uit met deze zaak,
Deze eigenaar heeft een slechte naam in de omgeving, ik heb heel veel nare verhalen gehoord over zijn praktijken.
Laatst gewijzigd door RonC op 18 dec 2008, 09:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23026
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Hmmm..... dat heb ik nog niet eerder gehoord. Wat zijn dat dan voor verhalen?

Ben laatst nog daar geweest (doorverwezen door Feedback notabene) om stemmechanieken voor een akoestische gitaar te halen. Na een kwartiertje zoeken in het magazijn kwamen de juiste te voorschijn, die drie anderen niet konden leveren.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Angelo schreef:Hmmm..... dat heb ik nog niet eerder gehoord. Wat zijn dat dan voor verhalen?

Ben laatst nog daar geweest (doorverwezen door Feedback notabene) om stemmechanieken voor een akoestische gitaar te halen. Na een kwartiertje zoeken in het magazijn kwamen de juiste te voorschijn, die drie anderen niet konden leveren.
Dat ga ik niet op een openbaar forum ventileren.
Ik stuur je wel een PM.
vintagegitaren
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008, 17:58

HET BASJE

Bericht door vintagegitaren »

Ik heb het te gekke basje daar ook gevonden en ik moet zeggen dat daar erg veel vakmanschap rondloopt.Ik heb alleen goede ervaringen daar ook op het gebied van reparaties.Ze hebben daar nu ook een amerikaan Robert hij is echt top.Een aanrader wat mij betreft :roll:
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Alweer een winkeleigenaar?...
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

vintagegitaren schreef:Ik heb het te gekke basje daar ook gevonden en ik moet zeggen dat daar erg veel vakmanschap rondloopt.Ik heb alleen goede ervaringen daar ook op het gebied van reparaties.Ze hebben daar nu ook een amerikaan Robert hij is echt top.Een aanrader wat mij betreft :roll:
Ze hebben inderdaad leuk spul, en de man die de reparaties doet is zeer oké!
Vakmanschap en kennis zal er ook zeker zijn (waarschijnlijk veel meer als bij een Feedback) en op zich vind ik het een heel leuk zaakje, totdat... ik nogal wat nare verhalen hoorde...
Ik vond dat ik na al de lovende woorden over deze zaak ook moest melden dat ik nogal wat negatieve verhalen heb gehoord.
Ik ga niet in details en wil hier verder ook geen uitspraken meer over doen aangezien ik zelf geen ervaringen heb met deze zaak.
Laatst gewijzigd door RonC op 18 dec 2008, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Haico

Bericht door Haico »

vintagegitaren schreef:Ik heb het te gekke basje daar ook gevonden en ik moet zeggen dat daar erg veel vakmanschap rondloopt.Ik heb alleen goede ervaringen daar ook op het gebied van reparaties.Ze hebben daar nu ook een amerikaan Robert hij is echt top.Een aanrader wat mij betreft :roll:
Goedendag!

Hebben we het genoegen met Dhr. Wassenberg of Dhr. Geerings?

We vinden het altijd leuk als hier winkeleigenaren hier posten. Ze brengen een hoop ervaring mee... maar we waarderen het wel als ze eerlijk zijn over hun identiteit.

Welkom op het forum.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Wassenberg, kostenbeetje.

Ja oké, ik ga wel naar het niets te melden topic.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Plaats reactie