Warwick Pro Fet 3.2

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

deevit schreef:Hij staat op Marktplaats voor 1250, daar zit natuurlijk wel wat ruimte in en forumgebruikers is altijd iets voor te ritselen..
Waarom doe je de Hevos weg? Wat komt er dan in de plaats?
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik moet nu zeker 2x in de week met mijn versterker aan het slepen (repetities) en als alles volgens plan verloopt volgend jaar ook regelmatig optreden. Ik vind de Hevos te zwaar (moet vaak alleen tillen) en ik heb een vrij kleine auto waar ik hem alleen in kan hebben als ik de bank plat gooi.. Er gaat een TecAmp voor in de plaats komen.
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Mijn rechterarm is ondertussen ook 10cm langer dan de linker door mijn Mo'bass (jaja, ik zou kunnen afwisselen van hand), maar voorlopig zou ik hem niet weg doen, enkel om het gewicht. Als ik hem weg doe is het omdat ik iets beter gevonden heb qua sound.
Hoewel ik TecAmp niet ken qua geluid, toch lijkt het me niet echt een vooruitgang, niet?
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Nou, toen ik de TecAmps een keer had gehoord was ik verkocht. het is niet alleen het gewicht waarom de Hevos de deur uit mag..
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Mij werd ook al aangeraden om het bij de speakers te houden. Daar is er echter ook nog tijfel, Hevos of VDK. Ik denk dat het VDK zal worden door de afmetingen, het gewicht, looks. Jammergenoeg heb ik ze nog niet naast elkaar kunnen horen. En nee, meetings zijn niet mijn ding :wink:
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Begrijp me niet verkeerd, de Hevos klinkt heel goed. Alleen die TecAmps... :love:
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

wordt tijd om ze dan eens uit te testen :D
Alhoewel, ik hou wel van de mogelijkheden van mijn Mo'Bass.
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik heb bij Bassmatters verschillende topjes getest waaronder 2 TecAmps (naast oa de veelgeroemde Aguilars) en de TecAmps deden het helemaal voor mij. Die dingen klonken zo goed dat ik me later bedacht dat ik helemaal ben vergeten te proberen wat de EQ uithaalt.. :oops:
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Dat lijkt me dan idd een "done deal" :D
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Juist. Dat samen met het gewicht van de topjes heeft mij helemaal overtuigd. Ze zijn alleen behoorlijk prijzig (ik wil graag de Black Cat en die is zeg maar idioot duur) dus vandaar dat ik graag eerst mijn Hevos de deur uit doe..
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Toch een minpuntje aan de Pro Fet 3.2 gevonden. In vergelijk met de (afgelopen dinsdag -opnieuw- aangeschafte) MAG300, gaat de Pro Fet 3.2 met één cab (8Ohm) beduidend zachter. Wat mij verbaasde, aangezien beide amps 300W bij 4 Ohm zijn.
De MAG300 gaat echt een stuk harder, maar kwa sound blijft de Pro Fet mijn voorkeur houden. Echter op de MAG115 klinkt ie imo wel lekker, itt op de MAG210.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Warwick gebruikt wattage meer voor strak laag/laag-mid dan andere merken en blijkbaar dus ook als Ashdown :) Volume is dan in mijn ogen ook bijzaak.
Viel mij ook op dat mn Tubepath van 1000 watt verder open moest worden gedraaid dan mn ex-Dynacord van 300 watt.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Aha, dat is het verschil.

Imo wordt de sound van de MAG300 minder en minder, naarmate je hem verder open zet. Daarentegen blijft de Pro Fet ondanks dat je hem verder open draait zijn mooie sound behouden!
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Bij Music Store en Thomann is de Pro Fet 5.1 uitverkocht!

Was ook maar € 285 en dat voor 500W (bij 4Ohm).........
Plaats reactie