Voormiddagje Fenders testen (UPDATE!!!)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

De mens die daar was (niet de jan, die was naar Limbabwe) zei dat er nog een ATK binnen was, of het nu die ene van albi was waar hij op doelde weet ik niet, ik heb er ook niet verder mee achter gevraagd
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2909
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

maar heb je die atk gezien ?? :D want albi heeft zijn atk al een week geleden gekocht...
Ik zal maandag wel eens binnenspringen na school.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

MagicOnion schreef:maar heb je die atk gezien ?? :D want albi heeft zijn atk al een week geleden gekocht...
Ik zal maandag wel eens binnenspringen na school.
Ik had het te druk met die '54 precision ;)

Nee, geen ATK gezien, maar niet alles wat binnen is staat in de toonzaal.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Balen dat je hem nieuw besteld hebt: Zwarte 50's precision
Had je wel een duit bespaard :mrgreen:
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

albi schreef:Balen dat je hem nieuw besteld hebt: Zwarte 50's precision
Had je wel een duit bespaard :mrgreen:
Een zwarte P in de uitvoering honey-blonde ? :mrgreen:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Damn, ik keek naar zijn Avatar.
Daar heeft hij er wel een zwarte vast :oops:
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
dejohan

Bericht door dejohan »

albi schreef:Balen dat je hem nieuw besteld hebt: Zwarte 50's precision
Had je wel een duit bespaard :mrgreen:
Bedenkingetje: De verkoper van die tweedehands precision heeft er nog een, net dezelfde, dus je kan er zeker van zijn dat hij de 'mindere' van de twee verkoopt. Is uiteraard normaal.

Als William die Precision van Music Store bijvoorbeeld niet lekker vindt spelen, kan hij hem nog proberen in te ruilen voor een beter exemplaar.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

dejohan schreef: Als William die Precision van Music Store bijvoorbeeld niet lekker vindt spelen, kan hij hem nog proberen in te ruilen voor een beter exemplaar.
En ik pas me altijd ontzettend snel aan aan een nieuwe bas. Morgen of overmorgen is het DE grote dag :D
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
dejohan

Bericht door dejohan »

Je moet de bas aan jou aanpassen.
Ik heb een precision die echt kut speelde, heb er echt uuren mee bezig geweest ze goed af te stellen, maar ondertussen kan ik zeggen dat ze vlotter speelt dan de meeste precisions die ik al vast heb gehad.
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

William Sanders schreef: Gretsch G6119BO Broadkaster Bass (+- 2000€)
Ja, dit is dan weer wel iets bijzonder, een full-hollow electrische bas, met 2 filtertron bashumbuckers. Erg leuke bas qua uitzicht, maar daar is dan ook alles mee verteld helaas. Het ding klonk als een kartonnen schoendoos met snaren op, was kopzwaar, en het volumeverschil tussen hals- en brugelement (hals was onhoorbaar stil, brug was veel te luid!) zorgde dat je de ene keer gewoon te luid speelde, en de andere keer dan weer onhoorbaar stil was. De Gretsch-sound is leuk voor op gitaar (setzer bvb), maar op bas sprak het me totaal niet aan. Ook was de hals veel te dun en smal naar m'n goesting. Fijn speelgoed, maar dan voor iemand anders.
Hier wil ik toch eens verder op ingaan. Deze middag heb ik deze bass ook eens getest.
De problemen die je aanhaalt ivm het volumeverschil zijn ongegrond. Al de rest is smaak natuurlijk.

Op de bass zit een volumeknop voor het brugelement en een volumeknop voor het halselement.
Hiermee kan je de balansen heel goed regelen tss beide elementen.
Dan zit er nog een globale volumeknop en een toonregeling op.
En tot slot een switch met drie standen. Enkel brug, enkel hals of combinatie van de twee.

Ik heb deze bass getest op ampegversterking omdat ik met m'n fender ook op ampeg speel.
De dingen die ik heb gehoord waren echt wel machtig. Van jazzy tot vettige knor.
De smalle hals maakt hem juist snel bespeelbaar.

Gretsch klinkt het best met buizenamps en dan nog zo veel mogelijk alles open gooien.

K'heb hem niet gekocht........want ik heb de centen nog niet. Maar hij zal er komen, zeker weten. (Beste Sint.........)
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Hey Lievenr! Na twee jaar afwezigheid weer 's op 't forum. Alles goed?

Ik heb ook zo'n Gretsch nodig denk ik...
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

@Lieven: ik heb vroeger een Gretsch G6126 gitaar gehad, dus ik weet dat er een mastervolume is, en 2 aparte volumes & mastertoon, en ik had ze allemaal vol open staan hoor ;). Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar het gaf mij persoonlijk niet de "klik". En dunne hals, het is misschien daarom dat ik nu een Fender P heb met een topkambreedte van 44.5 mm ;)


Pff, jij hebt ook al een contrabas, das bij mij Gevraagd Aan de Sint :lol
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

RUIS schreef:Hey Lievenr! Na twee jaar afwezigheid weer 's op 't forum. Alles goed?

Ik heb ook zo'n Gretsch nodig denk ik...
Idd een goede twee jaar "out" geweest. Split van de groep en een degout gekregen van alles wat met muziek te maken had.
Maar momenteel ben ik terug een half jaar gestart met een party-band en een swing-rock project met blaassectie.
En daar zou die gretsch goed op z'n plaats staan. Het getrek en gesleur met de contrabass zie ik niet zo goed meer zitten.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

lievenr schreef:Het getrek en gesleur met de contrabass zie ik niet zo goed meer zitten.
Een elektrische is geen optie? Mijn NS Design WAV is makkelijker te vervoeren dan een elektrisch BasGitaar.
DeGecko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2008, 16:50

Bericht door DeGecko »

Ik ben laatst ook eens bij de Key geweest om wat te testen en was ook wel aangenaam verrast van die Gretsch. Ik heb alle bassen die dag getest op een MarkBass combo en een Orange MD200K met Orange 410 cabinet (*kwijl*).

- Die Gretsch was wel een der favorieten, van lekker warme, volle klank, naar knorrige sound en leuk afstelbaar. Inderdaad ook geen last gehad van het verschil in pickupvolume. wel even met de knopjes bezig geweest natuurlijk ;-)

- De '62 Precision is inderdaad supervet en als ik me niet vergis net dezelfde uitvoering als James Jamerson :). Er zitten blijkbaar ook kappen bijgeleverd (brug en pickup-covers), maar die worden standaard niet geïnstalleerd om geen overbodige gaatjes te maken. Sympathiek, toch?

- Die '64 Custom Shop oftewel "The Time Machine" speelde ook lekker, maar je moet er voor zijn. Vooral de afgeschuurde nek sprak me enorm aan en de pickupcover over de neckpup was een handige slap-steun :).

- Vandeweek ben ik er nog eens geweest en er hangt nu ook een Gibson SG Reïssue basje. Dat viel pakken beter mee dan verwacht. Ik hou wel van shortscale dus... Ik had wel schrik dat ie maar 1 sound ging maken met enkel een neckpup, maar dat viel zeer goed mee. Ook was ik effe bang van de meegelakte hals, maar die vond ik uiteindelijk zelfs zéér lekker liggen. Conclusie: I like it! Maar voor ik 'em koop toch eens een Fender Mustang ertegen zetten :-)

De verkoper verzekerde me trouwens ook dat de American Vintage '57 P-Bass absoluut nog besteld zou worden, gezien het zowat een van zijn favorieten is :-)

Tussendoor ben ik ook nog eens in M&V binnen gewandeld, maar daar hadden ze eigenlijk niets dat ik in de voorbije weken nog niet getest had :s Wel zeer vriendelijke mannen daar. Ik had geloof ik Jeroen.

Strings & Things ben ik al niet meer geweest sinds ie in de Brederodestraat was en zie ze enkel op beurzen. Misschien eens de moeite om langs te gaan :)



Wat vinden jullie trouwens van de Service van de verschillende winkels? zoals ik al zei heb ik geen idee van S&T en vind ik M&V wel goed zitten, Beatshop, daar kom ik gewoon niet meer. Bij Key Sint Niklaas ben ik ook wel goed geholpen bij de bassen, de andere Key Shops ken ik zo niet.
- '82 Gibson Victory Standard
- '72 & '78 Fender Musicmaster Basses
- '60s Egmond Princess 2
- Fender BG-32 Acoustic
- Some stuff for sale => PM ;)

Proud endorser of Crime Industries => https://www.myspace.com/crimeindustries
Plaats reactie